Gå til innhold

Kinesisk nettbutikk kutter i frakttidene til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det ikke sporing for alle varer/sendinger over 10 dollar før også? Jeg har i hvert fall sporet pakkene både via kinesisk "posten" og norsk posten med samme sporingsnummer. Kinesisk "posten" forteller hvor i kina sendingen registreres, mens norsk posten forteller hvor i norge sendingen registreres.

 

En annen positiv konsekvens av dette er at produkter med RoHS og andre miljø,helse,sikkerhets-merkinger går gjennom en strengere kontroll og risikerer større bøter dersom de brytes.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mine erfaringar etter å ha prøvd EU warehouse for 3 veker sidan:

 

Bestilling 27. Oktober

Sporing 3.November

Sendt frå CN 5.November

Sendt frå NL 7.November

I Norge 11.November

I Trondheim 13.November

 

17 Dagar er raskare enn med vanlig DX, men det tok lenger enn eg hadde forventa frå eit "EU warehouse".

Og det faktum at pakken kom frå CN i følge sporinga var litt rart, er ikkje det Kina?

No kan det være at dei har gjort noko spesielt i ettertid sidan det gikk ut en e-post frå DX i dag om at dei sender til Norge..

 

Link til shippingselskap: http://www.postnlparcels.cn/en/

Lenke til kommentar

Slik artikkelen er no så framstår den som rein reklame for DX, kva med den negative sida med nyheita?

Det burde stått at varene frå EU Warehouse ofte er dyrare enn "Global DX" og at ein må ha minimumsverdi på bestillinga på 30$ for å få gratis frakt.. og då kan det være interessant å nevne at 30$ for øyeblikket er såvidt over 200kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett annet moment som er verd å nevne i forbindelse med denne e-posten fra DX EU-direct er at for å få bruke de $8 som man blir lovet om man registrerer seg på Dx EU-direct, så må man handle for minst $40,-. Dermed havner man over NOK.200,-, og får forenklet fortollingsgebyr og moms på toppen av bestillingen!

 

At man må handle for over $40,- nevner de ikke verken i e-posten eller i innformasjonen man får der man registrerer seg på Dx Eu-direct!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så er ikke EU Direct et eget lager i Europa. De benytter bare et annet firma (Post NL) for å sende varen, som går raskere enn Snailmail China. Sånn jeg har forstått det, da.

 

Tror "Karlstad" har rett: Har sett på forumet på DX.com at personer innenfor EU har bestillt fra EU-direct og fått tollgebyr ettersom varene er sendt utenfra EU...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...