Gå til innhold

Taylor Swifts plateselskap slår tilbake mot Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

- Taylor Swift er den aller største musikkstjernen i dag... Hva med alle de andre artistene der ute som sliter med å få karrieren i gang?, spør Borchetta retorisk.

De har det bedre enn da det kun fantes plateselskap. I dag kan de markedsføre seg på nettet, og de er ikke helt avhengige av plateselskapene, slik det var før i tiden. Det er en tid mange plateselskaper fortsatt lever i.

Artister sitter kun igjen med smuler etter platesalg, så de kaster litt stein i glasshus her. Med mindre de selger millioner av album, som de færreste gjør, så tjener man ikke akkurat store summer. Jeg tipper at de aller fleste artister/band som lever av musikken sin, tjener til livets opphold på opptredener, ikke platesalg. Og med streaming så får de hvertfall noe, i motsetning til piratvirksomhet hvor de ikke får noen ting i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke kjøpt en plate siden seint 90 tall, og ikke lastet ned noe siden jeg fikk spotify for 4-5(?) år siden. Den dagen det blir ett dårlig utvalg på Spotify, så begynner ikke jeg å kjøpe musikken min igjen..

 

Nå får de iallefall litt ifra meg, alternative er ingenting fra meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...