Gå til innhold

FEATURE: – Windows Phone er jo genialt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6snap og 6tag er etter min mening bedre enn orginale Snapchat og Instacram. F.eks på 6snap kan man hente bilder fra galleriet, skrive så mange linjer med tekst man bare vil, replaye slapper osv... Og Microsoft har laget en egen Facebook app, som fungerer helt strålende. http://www.windowsphone.com/s?appid=82a23635-5bd9-df11-a844-00237de2db9e

Jeg har brukt kun android før, men sverget til Windows Phone siste 3 årene...og kan helt ærlig si nå at jeg ikke savner noen apps som jeg hadde på android. Det finnes veldig gode (og noen ganger bedre) løsninger på WinPhone.

 

Men flott artikkel, spennende å lese :) Har en 930 selv (valgte nydelig hvit jeg da), og er beste mobilen jeg har hatt så langt..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er fint å høre en apple bruker uten skylapper. Jeg tror også svært mange ville blitt mer fornøyd med Windows Phone en iphonene sine, ja en androidene sine også. Jeg var helt solgt da jeg kjøpte min første Windows Phone 7 i england. Har prøvd iphoner og androider i mellom, men kommer alltid tilbake til Windows Phone. Jeg trodde å bytte bank ville føre til problemer, men det viser seg at DNB, danske bank og sparebank1 har nydelige apper som er mye hendigere en android og apple sine alternativ. Det som er trist er akurat det su skriver til slutt. Det tror jeg er gjenngangeren hos veldig mange, spesielt teknogeek'er:

"Jeg vet ikke om jeg orker bryet.

Jeg bare håper noen andre gjør det"

 

Jeg orker i vertfall.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hadde selv en lumia 1020 en periode... Digget den egentlig. Litt klumpete, men fantastiske bilder, flott startskjerm og batteritid... Så var jeg uheldig og knuste skjermen. Ny telefon ble da en Sony, rett og slett fordi utvalget apper ble for snevert. Vanligvis føler jeg at jeg bruker få av dem, men når selv apper som finnes til platformen (NSB, damn you) bare fungerer i ny og ne, så blir det for slitsomt i lengden... Som deg høper jeg noen andre tar bryet, så flere utviklere får opp øynene for at platformen fortjener litt kjærlighet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En grunn til at tek.no har lite besøk av Windows Mobiler er:

1) At telefonene faktisk ikke rapporterer riktig. Med Webkit så kan den tilogmed fortelle at det er en iPhone fra Nokia.

2) På grunn av visningsproblemene så vil ikke folk bruke telefonen mot sidene (Build it and they will come) HTML5 er en standard. Den følges av IE.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv hatt 2 stk Windows tlf fra Nokia og HTC. Jeg likte OS'et meget godt. Det er raskt og smidig.

 

Men jeg er helt enig med artikkelforfatter ang apper. Her har det blitt sagt hele tiden at "det vil komme bedre tider". Det er en sannhet med modifikasjoner.

 

Har svært lyst på en Nokia Lumia 930 av flere årsaker, men det henger altså en stor, grå sky over ønsket: apper.

 

Registrerer at flere har funnet gode alternativer til originalene, som kanskje også er bedre, men da er vi over på dugnadsånden og ikke slik det fungerer i Google eller Apple sitt univers, hvor gresset er mye grønnere.

Lenke til kommentar

Hyggelig at folk får øynene opp for Windows Phone. Jeg liker hele Windows-pakken veldig godt - og bedre blir det vel med neste versjon når sammensmeltingen fortsetter,

 

MEN:
Hvorfor er trådløs lading mest en gimmick?? Hva får en seriøs IKT-journalist til å skrive noe slikt??
Jo det er en gimmick fordi "ingen" bruker det. Og hvorfor bruker ingen det? Jo fordi testerne(IKT-journalistene i flokk og følge fullstendig overser at muligheten finnes i det hele tatt - og om de gjør det gjør de som i denne artikkelserien - kaller det en gimmick.

Min påstand er at det er fordi de aldri har begynt å bruke det selv og dermed ikke ser fordelene. En ond sirkel rett og slett... Here's an idea: Hva med å lage en artikkel om QI-lading?? Eller bake det inn i denne artikkelen?

 

Jeg har selv benyttet QI-lading i flere år. Først med Galaxy Note 2 og nå med Galaxy S5 og Nexus 7 (2013). En QI-lader med tilhørende QI-matte for å koble på telefonen koster fra under 100,- på eBay så kost er ingen hindring.

Selv har jeg QI-lader på nattbordet, i stua, i bilen og på kontorpulten. Så legger jeg bare telefonen fra meg på en av disse og dermed er telefonen nesten alltid oppimot fulladet. Hjemme bruker jeg nettbrettet (som ligger til lading når jeg er på farten).

 

Allerede tidligere var det en stor fordel å slippe å koble til kabel for å lade. Det er mer trøblete å koble til kabel til telefonen (jada, ikke noen kjempesak, jeg vet) men nå som det begynner å komme vanntette deksel over ladeporten også blir dette enda mye mer fremtredende.
Av egen erfaring som administrator i et driftsmiljø med en anselig mengde smartmobiler er det også helt klart at slitasje på ladeporten pga. ladekabel som tas ut og inn (ofte feil vei) og i tillegg bøyes og bendes mens den er koblet til er et reelt problem. Det var en del telefoner som måtte sendes på reparasjon av den grunn (for å få ny ladeport). Nå er i tillegg slitasje på den vantette pakningen på dekselet over ladeporten et nytt argument FOR trådløs (QI) lading.

 

Så jeg gjentar oppfordringen: Se SERIØST på trådløs lading. Det er nemlig mer enn bare en gimmick om dere testere gir det en sjanse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Disse artiklene hvor dere bytter ut operativsystem og telefon syns jeg er artig lesning. Kjører en mix av operativsystemer selv og veldig artig å se at dere tester andre løsninger og attpåtil klarer å legge fanboyhatten på hylla. Var også nyttig da vi byttet ut hovedmaskinen fra PC til Mac hjemme. Da brukte jeg tipsene slik at overgangen fra Windows ikke ble så stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer med nok en velbalanser og nyansert artikkel som jeg synes reflekterer mine egne erfaringer med Windows og Windows Phone godt. Jeg synes at de var mange passende og gode kommentarer fra andre brukere her, som jeg håper at du tar deg tid til å lese. For øvrig vil jeg kommentere at «Universal apps» som for alvor blir implementert med lansering av Windows 10 kan komme til å hjelpe på betydelig for app-utviklingen i Windows økosystemet, siden utviklere da kan utvikle apper for mange typer enheter samtidig (desktop, nettbrett, Xbox, telefoner, smart-dubbeditter). Heldigvis ser det ut til at Windows tenker langsiktig og strategisk, også når det gjelder telefonsatsningen. jeg er klar over at du konsentrerer deg om Windows her-og-nå, men her er anbefalt lesning om hva som venter i fremtida: http://winsupersite.com/windows-10/windows-10-most-audacious-release-history-platform

  • Liker 3
Lenke til kommentar

ENDELIG! Endelig en apple-bruker som har ett åpent sinn!

 

Jeg har holdt meg til Windows Phone siden oppstarten (7) har vært iphone og android bruker tidligere.

 

WP er desidert det beste mobil oset.

 

Ser jo at folk mener app utvalget er dårlig, det har jeg faktisk ikke merket meg.

Jeg finner alle appene jeg har bruk for.

 

Velger å legge ut ett svar en ukjent person la ut på ett annet forum ang apper og wp:

 

Jeg kan spore pakkene mine på posten, logge inn på mobilbanken, sjekke Facebook, legge ut tweets, poste Instagrambilder, spille en haug forskjellige spill, se på Netflix, ta flotte bilder.

 

Ta opp film med knall kvalitet, redigere bilder, sjekke været, bruke Skype, sjekke ut Reddit, lese om filmer på IMDB, høre på musikk på Spotify, spille av radio, høre på favorittkanalene på DI.fm,

 

Lese på Wikipedia, følge med på TV serier, ta notater i Onenote, sjekke ut PDF'er, styre PC'en fra sofaen, se på/legge ut Vines, bruke telefonen som lommelykt, lage "barnehjørnet" til kidsa, dele opp restaurantregninger.

 

Skrive til kollegaene på Lync, se på Youtube, lese nettaviser, sjekke ut videoer på VGTV, bruke NSB appen, sjekke nummeropplysningen når noen jeg ikke kjenner har ringt meg.

 

Sende bilder rett over på pc'en eller tv'en på fest, høre på mine favorittpodcaster, bruke treningsapper, oversette tekst, se på favorittene på Vimeo, sjekke excelarkene fra jobben når jeg er på farten, dele handlelister og kalender med kjæresten i "rommet" vårt, bruke en avansert kalkulator, sjekke både jobb og privatmail, ha en drøss kalendere osv...

 

Dette er jo alle de viktigste appene.

Så har du jo mange veldig gode spill til wp også.

Bare det å ha mulighet til "barnehjørnet" er genialt.

Er ikke sjeldent barna våre har ringt med iphonene vi har når de egentlig skal spille eller se på youtube.

Barnehjørnet er ett begrenset område der man enkelt kan legge apps barna kan bruke uten at de kan gå inn på essensielle instillinger på telefonen.

 

6tag overgår instagram appen en høy gang!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har selv Lumia 930 (sort vel og merke). Merker spesielt bedre batteritid fra 925, også større skjerm og bedre bilder/video. Ytelsen er aldri et problem. Perfekt jobb-telefon med e-post, One drive, Lync, Office-programmene (redigere selvfølgelig sjelden på telefonen). Mangelen på app'er for folk flest er sannsynligvis et overdrevet problem. Som oftest finner man et alternativ hvis det allikevel skulle dukke opp et behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...