Gå til innhold

Her er den første rene Microsoft-telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får mer og mer for pengene med billigtelefon.

 

Hva er sååå spesiellt med denne mobilen, at man skal gidde å vente på at Microsoft skal oppgi pris. Artikkelen er skuffende, det kan se ut som om pris er å finne, men der blir man lurt av deloverskriften.

 

Hvorfor skal man velge den nye MS telefonen over f.eks. Samsung Galaxy Young 2 som koster under kr 700,- ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man får mer og mer for pengene med billigtelefon.

 

Hva er sååå spesiellt med denne mobilen, at man skal gidde å vente på at Microsoft skal oppgi pris. Artikkelen er skuffende, det kan se ut som om pris er å finne, men der blir man lurt av deloverskriften.

 

Hvorfor skal man velge den nye MS telefonen over f.eks. Samsung Galaxy Young 2 som koster under kr 700,- ?

 

Fordi det ikke finnes en billig Androidtelefon som fungerer optimalt etter 3 måneders bruk?

 

Android er håpløst i billigsegmentet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På hvilket erfaringsgrunnlag, eller hvilke kilder referer du til?

 

Jeg har en billigtelefon, med Android 4.0, som er den beste telefonen jeg har hatt på lenge. Kostet kr 299,- flunkende ny, når den var en utgående modell.

 

Selv denne har feilet, men hvilke telefoner har ikke småfeil. Feilen har likevel oppstått betydelig sjeldnere. Kan det være fordi byggekvaliteten på denne er mer solid, enn på dyrere modeller?

 

Det er en Samsung ...Young. Litt elendige specs. men likevel..

 

Det store problemet jeg har hatt med minst 4 av de siste telefonene jeg har eid, er at telefonene slår seg av med bukselommeoppbevaring. Noen slo seg av i utide. Mens, denne telefonen er den dessidert mest robuste mot dette dilemmaet jeg har møtt på lenge.

 

Og jeg sammenlikner da med en Symbian OS, en Bada OS, og hvor forrige også hadde Android.

Endret av G
Lenke til kommentar

8 gigabyte med lagringskapasitet? Må vel være sparsommelig med hvilke applikasjoner en skal oppdatere? Eller tar jeg fullstendig feil her?

 

Du kan velge å utvide dette med SD-kort, applikasjoner kan legges på dette kortet. Se på high end telefonene og hvor mange tusenlapper som skuller GB stegene. Sier seg selv at en mobil til 800 (estimert) ikke vil komme med mye mer lagringskapasitet enn dette på en stund. Neste steg blir vell 16.

Lenke til kommentar

Man får mer og mer for pengene med billigtelefon.

 

Hva er sååå spesiellt med denne mobilen, at man skal gidde å vente på at Microsoft skal oppgi pris. Artikkelen er skuffende, det kan se ut som om pris er å finne, men der blir man lurt av deloverskriften.

 

Hvorfor skal man velge den nye MS telefonen over f.eks. Samsung Galaxy Young 2 som koster under kr 700,- ?

 

For min del er det viktig at det er mest mulig flyt til en hver tid, og WP8 er betydelig lettere å kjøre enn android.

 

Videre er min personlige oppfatning den at WP8 er verdt de 100kr over android i seg selv da jeg liker dette OS'et svært godt. Og ja, man må gå all in og bruke det aktivt noen uker før man virkelig får følelsen av dette. Slik det er akkurat nå, er det for meg utenkelig å bruke android eller iOS som primær-OS.

Lenke til kommentar

Man får mer og mer for pengene med billigtelefon.

 

Hva er sååå spesiellt med denne mobilen, at man skal gidde å vente på at Microsoft skal oppgi pris. Artikkelen er skuffende, det kan se ut som om pris er å finne, men der blir man lurt av deloverskriften.

 

Hvorfor skal man velge den nye MS telefonen over f.eks. Samsung Galaxy Young 2 som koster under kr 700,- ?

 

Fordi WP er milevis bedre på billigtelefon segmentet, det har allerede blitt bevist at WP bruker mindre strøm med akkuratt samme specs (HTC M8) og WP flyter bedre på dårligere hardware. Dette selvfølgelig hvis du klarer å leve uten alle appene på google market.

Lenke til kommentar

Det er nettopp det. Siden app'er gjerne primært er laget for iOS og så sekundert for Android, med visse unntak hvor Android er primært og iOS er sekundært.

 

Tenker på app'er som gjerne følger med utstyr, enten det er til trening, kroppsvekt eller hva det måtte være. Har tilgode å se, la oss si en badevekt, som har Windows Phone støtte ute i butikkhyller.

Endret av G
Lenke til kommentar

8 gigabyte med lagringskapasitet? Må vel være sparsommelig med hvilke applikasjoner en skal oppdatere? Eller tar jeg fullstendig feil her?

 

det er mer en nok, fordelen med Windows Phone er at du lagre ut alle Applikationer til sd card, da mener alle, i motsetning til andoid hvor bare noen aplikationer kan flyttes dit, WP fikk det til pa denne problematiken

Lenke til kommentar

Det er nettopp det. Siden app'er gjerne primært er laget for iOS og så sekundert for Android, med visse unntak hvor Android er primært og iOS er sekundært.

 

Tenker på app'er som gjerne følger med utstyr, enten det er til trening, kroppsvekt eller hva det måtte være. Har tilgode å se, la oss si en badevekt, som har Windows Phone støtte ute i butikkhyller.

 

Withings scale

http://www.withings.com/us/catalog/product/view/_ignore_category/1/id/126/s/wi-fi-scale-tracker/

 

Fitbit

Native app

 

MS Band

Native app

 

Osv.

Lenke til kommentar

Man får mer og mer for pengene med billigtelefon.

 

Hva er sååå spesiellt med denne mobilen, at man skal gidde å vente på at Microsoft skal oppgi pris. Artikkelen er skuffende, det kan se ut som om pris er å finne, men der blir man lurt av deloverskriften.

 

Hvorfor skal man velge den nye MS telefonen over f.eks. Samsung Galaxy Young 2 som koster under kr 700,- ?

Fordi Windows Phone er meir brukarvennleg, raskare, har innebygd Office, god kartløysning, genial MixRadio app.

 

Har billigtelefonen Nokia 630 og er mykje meir fornøgd med denne enn IOS og android telefonar. Android synst eg er heilt klart verst blant dei tre.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

Mistet tålmodigheten. Butikken jeg besøkte hadde ikke modellene jeg var ute etter, så jeg gikk for:

 

LG L70 D320 with no NFC support til rett under kr 900,-

 

Ikke så mye bedre enn den eldre telefonen jeg hadde. Bedre skjerm på denne LG L70, nyere Android OS (KitKat). Det var faktisk NFC på den eldre mobilen som er ca. 1 år gammel. Noe denne ikke har.

Samt at Samsungen jeg hadde (har enda), støttet dobbelt så mye SD-kort minne (altså 64 Giga vs 32 Giga)

 

Et pluss var mangelen på forhåndsinnstallert Facebook app. Å "gud" hvor jeg hatet at den ikke lot seg avinnstallere på tidligere Android-opplevelser.

 

De kan vel ikke gå tilbake på 30 dagers åpent kjøp. Montro om jeg finner noe hyggeligere i løpet av 25 dager?

 

Jeg er vel en Android-slut, jeg da :p

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...