Gå til innhold

GUIDE: Se lesernes beste tips for Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å bruke OblyTile, til å lage dine egene "Fliser" eller hva man nå skal kalle de i Modern UI.

 

Når man legge på egne bilder ser det mye bedre ut, og du kan lage fliser til akkurat det man selv vil. Finnes her.

 

Jeg tror det programmet er en av de som virkelig har fått meg til å like windows 8.1

Endret av Sakiko
Lenke til kommentar

3, (tildels) 4, 6 og 9 er ikke nytt i 8. Noen hurtigtaster er nye i 8, men de fleste har eksistert siden hvertfall Win2000.

 

Her snakker vi jo om hjelp til en Mac-bruker. Det er ikke urimelig å anta at vedkommende har lite kjennskap til funksjoner i tidligere Windows-versjoner. Tips om hva som kan gjøres, uavhengig av når dette kom, gir veldig god mening.

 

Å høyreklikke flagg-ikonet nede til venstre gir forøvrig en liste over diverse systemverktøy, hvilket er svært nyttig. ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ui etter W7 fikk meg til å gi opp, data ble til stor telefon... ny påvenning (n)

endte på OSX

kan man virkelig få dette systemet til å fungere for noen som er vant med den standard UI'en som har fungert godt i alle år?

Selvsagt.

Mye tull du kommer med her, endringene er ikke SÅ store.

Temmelig trist å sitte og glane på en stusslig telefon også.

Og OSX er ikke akkurat en underholdningsplattform.

Lenke til kommentar

"Kjør flere apper samtidig"

 

Herregud det heter programmer.Eller slik trodde jeg, frem til dette klisje tullet tydeligvis spredde seg også hit.

 

Beste tipset til en Mac bruker (og jeg bruker begge) burde vel være spis mye sjokolade, løs sudoku-tabeller etc, mao øk IQen, for man har behov for det når man jobber med windows. I alle fall i større mengder enn i OSX barnehagen.

 

Nei, faktisk så er det logisk at man skiller mellom programvare og "apper" , spesielt siden vanlig programvare ikke har de samme begrensningene som Appene har og man bør skille mellom sikkerhetsnivået som i utgangspunktet skal være bedre på apper enn på programvare.

 

Men når det er sagt har Microsoft svært mye å lære + gjøre med MS store og de "appene" man kan få tak i der.

 

Til Øystein W Høie :

 

Noen apper som jeg har testet i det siste og liker :

 

Audials Radio : Enkelt å bruke radioprogram som tar inn svært mange av de Norske kanalene.

Vegkamera : Faktisk har jeg begynt å like dette programmet mer og mer , gir en god oversikt over bomstasjoner , status på vegene (her kan man spare seg tid ved å planlegge i forkant ) osv.

Lenke til kommentar

Jeg liker best Windows + X og Windows + E i Windows 8(.1).

 

Noe jeg ikke bruker veldig ofte, men som kanskje noen finner nyttig:

 

Når du fester et program til oppgavelinjen blir de nummerert. Programmet lengst til venstre får nummeret 1, og det øker med 1 for neste program.

 

Windows + 1 (nummeret på programmet) starter eller fokuserer på program nummer 1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe jeg ikke bruker veldig ofte, men som kanskje noen finner nyttig:

 

Når du fester et program til oppgavelinjen blir de nummerert. Programmet lengst til venstre får nummeret 1, og det øker med 1 for neste program.

 

Windows + 1 (nummeret på programmet) starter eller fokuserer på program nummer 1.

 

Denne var jeg ikke klar over. Fungerer også på Window 7. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...