Gå til innhold

Spotify knuser iTunes i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spotify knuser iTunes i Europa

Tøv! Det står jo i artikkelen at det er ganske dødt løp mellom de to. Begge ligger bare noen prosenter fra 50% andel. Noen kvartal litt over noen litt under. Jeg vil kalle det ganske dødt løp. Jeg blir skuffet over så slett journalistikk. Journalister skal først og fremst formidle fakta i slike saker, ikke dikte opp fullstendig villedende titler. Her er et ennå verre eksempel fra Vegard Haugen, der tittelen er direkte løgn og ikke blir rettet selv etter at løgnen er avslørt og påpekt.

 

En annen ting er at andre lignende tjenester ikke "glemt" i statistikken. Er ikke det ganske kritikkverdig? Hva blir det neste? En statistikk der Apple og Samsung har til sammen 100% av markedet på mobiltelefoner?

Endret av Simen1
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Spotify knuser iTunes i Europa

Tøv! Det står jo i artikkelen at det er ganske dødt løp mellom de to. Begge ligger bare noen prosenter fra 50% andel. Noen kvartal litt over noen litt under. Jeg vil kalle det ganske dødt løp. Jeg blir skuffet over så slett journalistikk. Journalister skal først og fremst formidle fakta i slike saker, ikke dikte opp fullstendig villedende titler. Her er et ennå verre eksempel fra Vegard Haugen, der tittelen er direkte løgn og ikke blir rettet selv etter at løgnen er avslørt og påpekt.

 

En annen ting er at andre lignende tjenester ikke "glemt" i statistikken. Er ikke det ganske kritikkverdig? Hva blir det neste? En statistikk der Apple og Samsung har til sammen 100% av markedet på mobiltelefoner?

 

 

Kan jo være på sin plass å kutte ut sidene i boikott og la antall klikk gi et signal til ledelsen. Er jo for det meste klipp og lim uansett.

Lenke til kommentar

 

Spotify knuser iTunes i Europa

Tøv! Det står jo i artikkelen at det er ganske dødt løp mellom de to. Begge ligger bare noen prosenter fra 50% andel. Noen kvartal litt over noen litt under. Jeg vil kalle det ganske dødt løp. Jeg blir skuffet over så slett journalistikk. Journalister skal først og fremst formidle fakta i slike saker, ikke dikte opp fullstendig villedende titler. Her er et ennå verre eksempel fra Vegard Haugen, der tittelen er direkte løgn og ikke blir rettet selv etter at løgnen er avslørt og påpekt.

 

En annen ting er at andre lignende tjenester ikke "glemt" i statistikken. Er ikke det ganske kritikkverdig? Hva blir det neste? En statistikk der Apple og Samsung har til sammen 100% av markedet på mobiltelefoner?

Slutt å syt! Du skal vere glad at det endå er langt i frå ITavisen tilstandar her.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar

 

Spotify knuser iTunes i Europa

Tøv! Det står jo i artikkelen at det er ganske dødt løp mellom de to.

En annen ting er at andre lignende tjenester ikke "glemt" i statistikken. Er ikke det ganske kritikkverdig? Hva blir det neste? En statistikk der Apple og Samsung har til sammen 100% av markedet på mobiltelefoner?

Det står det. Men om du ser hvordan grafene beveger seg (over det som er ganske kort tid) så er det helt riktig at Spotify 'knuser' itunes. Om dette fortsetter er det liten tvil om at itunes sliter (Dette er selvsagt uvisst). Legg merke til at de 'knuser', ikke 'har knust'. Akkurat nå 'knuses' de.

 

Det står helt klart i grafen: 'Spotify and Itunes comparison'. Det er de som er viktige i saken, hvorfor skal vi blande inn de andre tallene? Gi meg tallene som er relevante til overskriften. Om du er veldig interessert er det lett å hoppe videre i lenkene for å se etter flere tall for andre selskap.

Lenke til kommentar

PolQwa: Så hvis jeg spiller monopol og har 55 000 kr, mens motspiller har 45 000 kr, stikk motsatt av forrige runde, så knuser jeg vedkommende?

 

Hvis det fortsetter til 90 000 vs 10 000 så skal jeg si meg enig, men da vil jeg heller si at det er en ren spekulasjon om jeg vil knuse motspiller senere i spillet, på det tidspunktet stillinga er 55 000 vs 45 000. Det kan jo også snu til 45 000 vs 55 000 i neste runde, ikke sant? Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt.

 

Per i dag er stillingen ganske jevn mellom Spotify og iTunes. Ingen knuser hverandre nå og det gjorde de heller ikke for et halvt år siden når stillingen var motsatt. Du kan jo spekulere i om det vil bli knusing senere, men det skjer altså ikke nå, slik tittelen hevder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Slutt å syt! Du skal vere glad at det endå er langt i frå ITavisen tilstandar her.

Det er heldigvis sjeldent IT-avisen tilstander her, men når det dukker opp sånne tilstander her må det da være lov til å smelle med kjeften. Det holder med en IT-avis.

Hei, Simen1!

 

Takk for tilbakemelding :)

 

Jeg har moderert tittelen litt nå. Tanken var å bruke «knuse» som et alternativt ord til «slå», ikke at det skulle bety at det var snakk om noen total dominanse. Med den tilhørende ingressen ble uttalelsen videre forklart, men vi vil selvfølgelig ikke at det skal misforstås.

 

- Niklas

  • Liker 2
Lenke til kommentar

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="Simen1" data-cid="22110618" data-time="1415355178">

 

Bra dere endret, for "knuse" er veldig anderledes og et langt kraftigere uttrykk enn "slå". Knuse/gruse er når det er betydelig forskjell, hvor den som knuses/gruses blir til "lilleputt". Men man kan alltids slåes på målstreken...

 

;-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...