Gå til innhold

Samsungs omsetning stuper – varsler ny mobilstrategi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja som om flere telefoner er det samsung trenger. Det de heller burde spare penger på er å gi ut telefonen med rener Android. Tenk hvor mye penger de kan spare på utviklingskostnader. Gjerne også selge telefonen med "3 års garantert oppgradering til siste versjon av Android" eller lignende. Det hadde fristet meg i alle fall

Lenke til kommentar

"å differensiere mobiltelefonene sine enda mer"

 

Tror de har misforstått. Det er mengden unødvendige gimmicks og crapware, samt dårlig byggekvalitet på mange modeller, for ikke å snakke om utallet antall modeller som gjør at de sliter.

 

Men hvis de "differensierer" seg ved å ha like bra byggekvalitet som toppmodellene til Sony og HTC, og toner ned den glorete Samsung-feelen på mobilene sine, så kan de være inne på noe.

 

Samsung Galaxy S2 er vel høydepunktet så langt. Har ikke sett noe som har overgått det fra Samsung.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Større bredde? Virkelig? Om det er det Samsung har klart å evaluere seg frem til så understreker vel det det aller meste.. Finnes vel ingen som har like stor "bredde" som det Samsung har på mobil og nettbrettfronten per i dag? De har flere titalls modeller i alle former, fasonger og prisklasser?

 

Eller mener de kanskje at de skal forsøke å få litt bedre kvalitet på "breddeproduktene", for veldig mye av det som kommer utenom de tradisjonelle toppmodellene som Galaxy S og Galaxy Note-seriene er jo temmelig søppel og har en kombinasjon av spesifikasjon og pris som er litt på viddene, og disse taper vel til konkurrerende produkter som Sony Xperia ZX Compact, diverse modeller som OnePlus One osv..

 

Produkter som Samsung Galaxy SX Mini er jo gode eksempler på produkter jeg ikke helt klarer å forstå meg på, som vel er et "breddeprodukt" de kunne ha utført langt bedre.

 

 

De må vel kaste bort temmelig store summer på å produsere og utvikle programvare osv til alle disse utallige modellene, hvorav mange tilsynelatende ikke selger allverden?

Lenke til kommentar

"å differensiere mobiltelefonene sine enda mer"

 

Tror de har misforstått. Det er mengden unødvendige gimmicks og crapware, samt dårlig byggekvalitet på mange modeller, for ikke å snakke om utallet antall modeller som gjør at de sliter.

 

Men hvis de "differensierer" seg ved å ha like bra byggekvalitet som toppmodellene til Sony og HTC, og toner ned den glorete Samsung-feelen på mobilene sine, så kan de være inne på noe.

 

Samsung Galaxy S2 er vel høydepunktet så langt. Har ikke sett noe som har overgått det fra Samsung.

Jeg tror du har misforstått ordet differensiere. Differensiere betyr å skille seg ut. Det vil si det stikk motsatte av å kopiere Sony og HTC. Samsungs har også såpass mange modeller at mange av de ligner unødvendig mye på hverandre. Samsung burde spisse konkurransen med mer unike egenskaper og design.

 

Det jeg ønsker meg mest på framtidige telefoner er markant bedre kamera. Gjerne et matrisekamera med samsungs Isocell bildebrikker og smarte dybdefunksjoner som HTC One M8 duo camera har, men ikke for likt.

Lenke til kommentar

 

Men hvis de "differensierer" seg (snip)

Jeg tror du har misforstått ordet differensiere. Differensiere betyr å skille seg ut. Det vil si det stikk motsatte av å kopiere Sony og HTC. Samsungs har også såpass mange modeller at mange av de ligner unødvendig mye på hverandre. Samsung burde spisse konkurransen med mer unike egenskaper og design.

 

Det jeg ønsker meg mest på framtidige telefoner er markant bedre kamera. Gjerne et matrisekamera med samsungs Isocell bildebrikker og smarte dybdefunksjoner som HTC One M8 duo camera har, men ikke for likt.

Gåseøyne/fnutter kan bety ironi, det gjorde de her.

Lenke til kommentar

Er så mange som sutrer i kommentarfeltet. Mener det kan være bra at samsung satser mer på mobil. Fordi samsung lager så mye annet og f. Eks kjøleskap og vaskemaskin. Kan de like godt bare stoppe. Med og satse mer på mobil. galaxy Note 4 har jo fått 1 plass av 126 mobiler. Så,om de satser mer på de kan de bli enda bedre telefonene

Lenke til kommentar

Er så mange som sutrer i kommentarfeltet. Mener det kan være bra at samsung satser mer på mobil. Fordi samsung lager så mye annet og f. Eks kjøleskap og vaskemaskin. Kan de like godt bare stoppe. Med og satse mer på mobil. galaxy Note 4 har jo fått 1 plass av 126 mobiler. Så,om de satser mer på de kan de bli enda bedre telefonene

 

Samsung Telecommunications er en egen forretningsenhet, en av fem innenfor Samsung Electronics Co., Ltd. Det er igjen bare et av mange forretningsområder for Samsung Group. Det at Samsung Group også tjener bøttevis med milliarder på andre ting enn mobiltelefoner, for eksempel olje og gass, står nok ikke i veien for satsningen til Samsung Telecommunications.

 

Da er det nok heller satsningen på datamaskiner som forstyrrer dem, for den satsningen er også i Samsung Telecommunications-divisjonen.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Ja her tror jeg du må sette deg litt inn i hvordan Samsung som enhet faktisk fungerer Guy999, dessuten så ville det ha vært helt idiotisk av et selskap å droppe produksjon av hvitevarer til fordel for bare mobil/nettbrett, jeg tar det som en selvfølge at marginene for inntjening på hvitevarer er endel større enn det er med mobil/nettbrett, spesielt for Samsung som ikke tjener stort på økosystemet rundt mobiltelefonene sine da det er noe Google hover inn penger på.

Lenke til kommentar

Det er mange meninger om at dette er en dårlig strategi for samsung, og jeg er nok enig i at dette er noe som ikke kommer til å i særlig grad lokke meg personlig som kunde, men det er jo relativt i tråd med det samsung har gjort før, og det har gjort de til en svært stor produsent, er ikke sikkert vi er så representative for kundene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja som om flere telefoner er det samsung trenger. Det de heller burde spare penger på er å gi ut telefonen med rener Android. Tenk hvor mye penger de kan spare på utviklingskostnader. Gjerne også selge telefonen med "3 års garantert oppgradering til siste versjon av Android" eller lignende. Det hadde fristet meg i alle fall

 

Problemet er at de har vært nødt til å ha flere modeller. Nettopp på grunnen av pris. De kinesiske billigmerkene haler innpå. Og det er fortsatt slik at store deler av verden fortsatt ikke har råd til telefoner som Galaxy S5 Note eller Iphone. Det er nå slik at i de største markedene som er Kina og India så kjøper folk de rimelige modellene. Noe som er forståelig når mann tar i betraktning den personlige økonomi. Det er kun i Noen Sør asiatiske land (Sør Korea, Japan, Singapore osv..), Europa og Usa at folk har råd til toppmodeller.

Lenke til kommentar

"å differensiere mobiltelefonene sine enda mer"

 

Tror de har misforstått. Det er mengden unødvendige gimmicks og crapware, samt dårlig byggekvalitet på mange modeller, for ikke å snakke om utallet antall modeller som gjør at de sliter.

 

Men hvis de "differensierer" seg ved å ha like bra byggekvalitet som toppmodellene til Sony og HTC, og toner ned den glorete Samsung-feelen på mobilene sine, så kan de være inne på noe.

 

Samsung Galaxy S2 er vel høydepunktet så langt. Har ikke sett noe som har overgått det fra Samsung.

 

Note telefonene og S5 har overgått den med glans. Det kan jeg med stor erfaring si.

Lenke til kommentar

Større bredde? Virkelig? Om det er det Samsung har klart å evaluere seg frem til så understreker vel det det aller meste.. Finnes vel ingen som har like stor "bredde" som det Samsung har på mobil og nettbrettfronten per i dag? De har flere titalls modeller i alle former, fasonger og prisklasser?

 

Eller mener de kanskje at de skal forsøke å få litt bedre kvalitet på "breddeproduktene", for veldig mye av det som kommer utenom de tradisjonelle toppmodellene som Galaxy S og Galaxy Note-seriene er jo temmelig søppel og har en kombinasjon av spesifikasjon og pris som er litt på viddene, og disse taper vel til konkurrerende produkter som Sony Xperia ZX Compact, diverse modeller som OnePlus One osv..

 

Produkter som Samsung Galaxy SX Mini er jo gode eksempler på produkter jeg ikke helt klarer å forstå meg på, som vel er et "breddeprodukt" de kunne ha utført langt bedre.

 

 

De må vel kaste bort temmelig store summer på å produsere og utvikle programvare osv til alle disse utallige modellene, hvorav mange tilsynelatende ikke selger allverden?

 

Her er jeg helt enig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...