Gå til innhold

OnLive kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir bare for dumt. Spill må strømmes med så få som mulig detaljer så ikke strømmen går over linjehastigheten din, og blir dette populært så blir det bare søppel som Netflix etc med 400 forskjellige bedrifter som gjør det samme, som alle koster rundt 100kr med forskjellige eksklusive titler. Nei, faen heller. Dette holder jeg meg langt unna.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Tidligere hadde de hvertfall en EU-server i Luxembourg. Mulig de har nærmere nå som de satser mer spesifikt på Norge.

 

Har prøvd OnLive i flere omganger og jeg synes det fungerer overraskende bra på en ti år gammel laptop. Har spilt en del Just Cause 2 og Bioshock blant annet. Merket riktignok bittelitt lag til tider på sistnevnte, men det er hvertfall spillbart. Fast oppløsning på 1280 x 720 da, noe mange PC-spillere sikkert vil synes er for lite. De bør hvertfall bevege seg mot 1080p for å matche dagens konsollopplevelser. Det er uansett ikke noe for de som vil kjøre raske multiplayer RTS og FPS hvor 100 ms delay er døden. Mer turbaserte spill som Civ5 fungerer derimot utmerket.

 

8 euro måneden for å leie 200+ spill er det ingenting å si på etter min mening. Blir jo som Netflix. Switcher mellom spill på sekunder. Trenger ikke vente på nedlastning eller installering.

 

Problemet til OnLive er spillutvalget. Det er omtrent ingen nye spill på plass. EA, Activision og Ubisoft er ikke med på laget. Witcher 2 og Arkham City er blant de nyeste. Det sier sitt.

 

Men spillstreaming har en framtid. Kanskje ikke for alle, men for veldig mange. Kanskje mainstream om 5-10 år?

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...