Gå til innhold

100 000 må oppgradere eller få svarte TV-skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg lest dette på side3 og det er noe av det beste som vil skje på veldig lenge.

 

Det blir jo litt dyrere for eldre særlig de som sitter med gamle analoge TVer og dekoder, men må si det blir bra for oss som kun vil ha bredbånd.

 

Jeg syns dette kunne skje i løp av dette året, og må si dette kunne skjedd før, Telenor har vel vært raskere på digitale signaler gjennom antenne en coax nettet.

 

Lurer litt på hva vi kan forvente oss av bredbåndslinjer gjennom coax nettet med docsis 3.1, hvis det er antatt det ca blir 333 mbit kapasitet nedlasting og 33 mbit opplasting per kunde om det deles på 30 kunder.

 

Legger vi kanskje dette, kanskje det blir muligheter med 450 eller 500 mbit ned og ca 50 mbit opplastningshastighet per kunde, som ikke er dårlig, men fiber kan man få helt opp til 1 gigabit.

 

Gleder meg til dette skjer, så får jeg håpe prisene ikke blir så stive at det blir like dyrt som å bytte til fiber f.eks altibox eller annen levrandør. På lengere sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at jeg fikk et riks tv kort hos mor, så hadde jeg ikke brydd meg om tv. Man har jo mye bedre tilbud på nett å slipper de idiotiske reklame pausene som de har hvert 15 minutt. HDMI kabel og et trådløst multimedia tastatur, så kan man velge selv hva man vil se å når man vil se det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at de tilbyr dekoder med analog utgang ser jeg ikke noe store hindringer med dette. Bra initiativ av CD og fase ut analogt på sikt. Og riktig vei og gå og fortsatt tilby en mulighet for analogt tv for brukere med gammelt utstyr.

 

Hjelper jo ikke at dekoderen har analog utgang hvis ikke det er analoge signaler i veggen. Den analoge utgangen sender jo bare videre det signalet som kommer rett fra antennekontakten. Signalet må dekodes av dekoderen for at man skal få inn noen kanaler dersom de analoge kanalene stenges.

 

Jeg håper Get snart gjør det samme.

(Men er redd for at de ser på analoge signaler som sitt konkurransefortrinn :-/ )

 

Jeg håper også at Get gjør det samme i nær fremtid. Jeg tenkte litt i samme baner som deg, men nå er det også viktig å merke seg at kapasiteten som de analoge kanalene tar opp vil være nødvendig for å kunne tilby bedre bredbånd. Dersom Canal Digital har denne kapasiteten til disposisjon for bredbånd kommer Get til å trenge den samme kapasiteten for å i det hele tatt kunne være med og konkurrere i bredbåndsmarkedet. Så jeg tror nok at Get vil følge etter om ikke lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper jo ikke at dekoderen har analog utgang hvis ikke det er analoge signaler i veggen. Den analoge utgangen sender jo bare videre det signalet som kommer rett fra antennekontakten. Signalet må dekodes av dekoderen for at man skal få inn noen kanaler dersom de analoge kanalene stenges.

Det er snakk om en digitaltuner med analog utgang. Jeg hadde det intill nylig.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om Canal Digital tilbyr kort til å putte i TV, så man slipper dekoder...?

 

Tar nå Get som eksempel: Uten analoge signaler blir man tvunget til mer kabler og dekoderboks til hver TV. Det betyr da også økt kostnad i dekoderleie til øvrige TVer i huset. Ekstra dårlig er det at Get ikke tilbyr å ha kort i TV, men prakker på dekoder.

sjeldent, men av og til kan det være feil i digital formidling, slik at man har analog som backup.

Har selv opplevd å måtte bytte dekoder noen ganger i årenes løp, da det oppstår feil på dem, kjekt å ha analog som nødløsning da også.

Jeg er ingen fan av anloge TV signaler, men så lenge de ikke sender noen få kanaler digitalt åpne, så er det synd å mått leie flere bokser. Get lever litt i 90-tallets tankegang om at dekoder er det fantastiske, når man nå har Tver med mange mulighter. Så få CAM med kort takk!!

Lenke til kommentar
Kortleser Canal Digital kabel-TV Inkludert nytt kort. Kun for Canal Digital kabel-TV.

 

Burde vel fungere, men kan forstå at folk ikke liker at analoge signaler blir borte, det beste var å kunne ta bort coax TV pluggene i veggen og kun ha internett, men når det ikke går, så er vel analoge signaler ikke så mye verdt, beste ville vært om kunder fikk tilby om altibox, men det blir nok vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...