Gå til innhold

Snart er det Oppo som har verdens tynneste mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

...Bare synd de ikke satser på å lage en skikkelig god mobil istedenfor å prøve å hype den opp med lette markedsføringsfinesser.

De vil vel ikke skille seg ut fra alle de andre.
Lenke til kommentar

Gjør den litt tykkere og hiv i bedre optikk til kameraet og større batteri. Det er definifivt et point of diminishing returns på hvor viktig tynnhet er i en mobil...

Du må se batteriet på 2000 mAh i sammenheng med prosessoren, en meget energieffektiv 64-bit Snapdragon 615. Jeg tror det skal gi en helt ok batteritid.

 

Oppo N3 sin Snapdragon 801 er nok litt mer strømslukende, men der har de også 3000 mAh og krympet skjermen (litt mindre område å baklyse betyr litt mindre strømtrekk på den måten)

 

Ellers så er hverken f/2,0 eller f/2,2 noe å kimse av. Det er helt ok spesifikasjoner etter min mening. Bildebrikkene er trolig rundt 1/3" og dermed på linje med mange andre telefoner. Slankheten til R5 tyder på at de har brukt en bildebrikke som er spesielt egnet for tynne design. En stacked BSI-sensor. Det vil si at optikken kan bygges svært tynn selv om blendertallet er ganske bra. Slike brikker "tåler" kombinasjonen stor blenderåpning og slankhet godt.

 

Personlig ønsker jeg meg multiple kameraer i min neste telefon. Det gir mulighet for høy fps, HDR, 3D, støyreduksjon, oppløsningsforbedring, støyreduksjon og mye annet gøy.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De vil vel ikke skille seg ut fra alle de andre.

Nei? De vil vel kanskje ikke ha bedre batteritid enn noen andre? ;) Poenget mitt er at gjennomsnittstykkelsen er mer enn tynn nok, sleng heller i et litt større batteri og lag en solid ramme rundt. Det blir jo også mer plass til andre ting som bonus.

 

Hadde dog vært interessant om denne kom med Rapid Charge. Ser bl.a. LG kommer med noe lignende basert på samme teknologi. Samsung tilbyr vel noe lignende på Note 4.

Lenke til kommentar

Du må se batteriet på 2000 mAh i sammenheng med prosessoren, en meget energieffektiv 64-bit Snapdragon 615. Jeg tror det skal gi en helt ok batteritid.

Meh, hvorfor sikte etter "OK" når du kan lage noe som gir tommel opp, hele dagen og hele uken?!

 

Du kan sammenligne dette med telefoner før i tiden, mursteinene som varte i ukesvis. Litt urettferdig mtp. at de nærmest bare ble brukt til å ringe med og høre på radio. Men det er 2014, teknologien er her til å lage telefoner som varer vesentlig lenger enn dagens modeller.

 

En mer energigjerrig CPU gir bare større potensiale, noe de burde utnytte seg av istedenfor å se på det som en mulighet til å kjipe inn på batteriet enda mer.

Lenke til kommentar

 

...Bare synd de ikke satser på å lage en skikkelig god mobil istedenfor å prøve å hype den opp med lette markedsføringsfinesser.

De vil vel ikke skille seg ut fra alle de andre.

 

Nei, det kan man si. Ser ut som de har prøvd å få den til å se ut som en iPhone... Har aldri hørt om "Oppo" engang..

Lenke til kommentar

Og jo tykkere beskyttelse bør man skaffe seg. Tenker i retning Otter case/box.

Enda et godt poeng. Det burde jo gi et bra nok signal om at folk ønsker telefoner som tåler mer. Det kjøpes jo hundre tusenvis av beskyttelsesprodukter til telefoner!

 

Jeg bruker ikke annet enn skjermbeskyttelse, fordi jeg vil ha en pen telefon (all 'bout appearance yeah xD). Men skjermbeskyttelsen som var ferdig påført når jeg kjøpte den har redde telefonen etter mange fall i bakken!

 

Så, jeg tør ikke å tenke på hva som hadde skjedd med epleglass-telefoner med samme behandling. Det er som å gå rundt å ringe med pene krystallglass.

Endret av AdNauseam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Absolutt gir den bra batteritid. Men et enda større gir enda bedre batteritid. Og plass til bedre optikk. Det er helt ok, men mener du virkelig det ikke ville vært mulig med bedre kamera gitt mer plass til komponenter?

Jo absolutt, men jeg tenker at slankhet er en egen sjanger der disse tingene ikke passer inn. Da vil jeg heller ha en N3 størrelse telefon med bedre kamera/optikk og bedre batteritid, og det er nettopp det de leverer i N3 selv om de hadde vært mulig å dytte inn en mer energieffektiv prosessor. Mangfold er vel nøkkelordet jeg skal frem til.

 

Du må se batteriet på 2000 mAh i sammenheng med prosessoren, en meget energieffektiv 64-bit Snapdragon 615. Jeg tror det skal gi en helt ok batteritid.

Meh, hvorfor sikte etter "OK" når du kan lage noe som gir tommel opp, hele dagen og hele uken?!

 

Du kan sammenligne dette med telefoner før i tiden, mursteinene som varte i ukesvis. Litt urettferdig mtp. at de nærmest bare ble brukt til å ringe med og høre på radio. Men det er 2014, teknologien er her til å lage telefoner som varer vesentlig lenger enn dagens modeller.

 

En mer energigjerrig CPU gir bare større potensiale, noe de burde utnytte seg av istedenfor å se på det som en mulighet til å kjipe inn på batteriet enda mer.

Fordi R5 har slankhet som sin fremtredende egenskap. Hadde den vært for eksempel 10 mm tykk måtte den solgt seg på andre egenskaper og da tror jeg den ville falt litt igjennom med mindre de dyttet inn andre fremtredende egenskaper og da kan man like gjerne kalle det en helt annen telefon, N3, og la slankisene få R5 slankisen sin.

 

Jeg skulle gjerne sett noen dyrke batteritid som fremste egenskap. Gjerne en 15 mm tykk e-papir telefon med 2-kjerne A53 prosessor. Eller ennå bedre: med to medfølgende batterier og tilhørende bakdeksel. Et tykt med kjempekapasitet og et tynt som dyrker slankhet og lav vekt.

 

Videre vil jeg gjerne se noen flere enn Lumia 1020 og Panasonic CM1 dyrke kamera som fremste egenskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha batteritid som fremste egenskap. Det får jeg jo lett med note 4 og en bag full av ekstra batterier.

 

Jeg vet også at man alltid må inngå et kompromiss en plass. Større batteri eller mer plass til optikk, osv.

 

Jeg tenker bare at det å lage en så tynn telefon helt uten grunn virker bortkastet, egentlig. Litt som å forkaste batteri og kamera og høyttalere og ram osv for å lage plass til en vinåpner eller en gjenbrukbar tanntråd eller noe annet unødvendig.

 

Men det er nå meg... Jeg skjønner at de vil lage headlines for å vises, men jeg mener selv at det absolutt er diminishing returns på hvor tynn en mobil trenger være. 4 eller 5 mm tykk blir mye mer irrelevant enn 8 kontra 10, feks.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Smak og behag. Jeg synes det er flott med et mangfold av telefoner slik at både de med smak og de med behag får det som de vil. Om noen vil ha syltynne telefoner, helt greit. Vil noen ha maks batterikapasitet og takler mursteinstørrelse, helt greit. osv. Poenget mitt er at folk har et mangfold av kompromisser og ønsker, som de også fortjener et mangfold av telefoner for. Hadde alle gått etter samme kompromiss osv hadde det vært enkelt for produsentene, men dørge kjedelig. Det handler også om respekt for at andre har ulike preferanser. R5 har sin plass i markedet selv om hverken jeg eller du vil kjøpe den.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...