Gå til innhold

Jenter er lite velkomne i dataspillmiljøer på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synke ned til hva?

 

Jeg som mann har observert dette selv i flere spill, og mange jenter stopper enten å spille, eller forteller ikke noen at de er jenter fordi de ikke gidder oppmerksomheten. Det kan være oppmerksomhet som både er positiv og negativ, men ofte er den "positive" oppmerksomheten noe som kan snu seg til noe slitsom og negativt etter en stund.

 

Jeg tror dette problemet vil løse seg i stor grad med tiden siden spillverdenen gradvis blir mindre dominert av menn under 35, og når man ser at det er mer mangfold vil man tilpasse oppførselen etter det. For de av oss gutta som har vært i militæret så er det morsomt det, men man oppfører seg gjerne et par hakk mer "harry" og barnslig der enn blant folk flest. Alt til sin tid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Synke ned til hva?

Ja, det tenkte jeg også. Til hva da?

 

Det er mulig det løsner over tid, og det er flere jenter som spiller nå enn for 20 år siden. Men holdningene har vel kanskje ikke forandret seg så mye, dessverre. "Why isn't she in the kitchen?" (og tilsvarende) er en utrolig dårlig vits første gang den blir fortalt, og jeg tror den blir fortalt 1) av feite nerder som kanskje innerst inne ønsker seg en kjæreste, men som av åpenbare grunner har problemer med dating (nr. 1 er at de ikke går ut før de MÅ), eller kanskje enda verre, 2) av avstompa gutter som er så "kule" at det antakeligvis gjør vondt og går ut over all sunn fornuft.

 

Etter 10^12 gangers repetisjon, så sier vitsen mer om den som sier den enn den prøver å gjøre med den som omtales.

 

Til syvende og sist er det slik:

Så du spiller mot eller med ei jente. HVA SÅ?!?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her er døra, kom bare inn. Desto flere som ønsker å delta med i spillunderholdningsindustrien jo bedre.

 

 

Ønsker på vegne av alle hormonelle tenåringer å si unnskyld for det som kanskje vil bli sagt og for det som vil bli sagt imot deg om du velger å ta spilleventyret ditt på det store nettet.

 

Vil Minne på at de fleste spill og konsoller kommer innebygd med en mute ( lyd av ) knapp slik at du kan slå av lyden som kommer fra en eller alle de personer du ikke har lyst til å høre på i det du spiller.

Ikke bare kan spillerne mutes for det aktuelle spillet, men at konsollen husker at den her personen har du ikke lyst til å høre på.

 

Om ikke dette er nokk så kan den aktuelle personens gamertag ( spillnavn på den aktuelle maskinen ) rapporteres og eventuelt bli bannlyst fra å spille på nettet med den kontoen og muligens bli nødt til å kjøpe ny maskin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror kanskje jenter tar seg litt mere nær av ting som blir sagt om dem enn vi gutter gjør. Alle har vel blitt kalt både det ene og det andre under online spilling.

 

Tror dette stemmer bra - det er mange som blir svært ubehagelige i enkelte settinger (anonyme (mer eller mindre) på nettet er jo en av de fremste), men de færreste av disse baserer seg på kjønn når det gjelder hvem de velger å skrike ut mot.

 

Oppfører man seg som en idiot mot en kvinne så legges det ofte mer merke til enn om man oppfører seg likt mot en mann.

 

Et annet eksempel er dette Dagbladet-innlegget.

Her skrives det om alt det kvinner (tilskuere,dommere,spillere) kan få høre fra motstanderens supportere under en kamp - alle som har vært på en fotballkamp med litt temperatur vet at mannlige tilskuere,dommere og spillere får akkurat like stygge ting slengt til seg hele tiden, men det har tydligvis ikke artikkelforfatteren fått med seg. Da er det snakk om selektiv hørsel/hukommelse og ikke et "kvinne-problem".

 

Folk som oppfører seg som idioter og gjør miljø utrivelige (om det er fotballkamper eller spill-arenaer) er et problem punktum. Det er ingen grunn til å skulle late som det kun er et problem for kvinner - det kan tvert om være mindre konstruktivt for en løsning å angripe problemet som om dette i hovedsak dreier seg om kvinnehat.

Endret av Zork
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Faens nærtakne drittkjærringer. Hat, spøking og trolling kommer intet kjønn seg unna på nett eller spill. Om kvinner er så jævla nærtakne at de ikke kan håndtere noe spøking eller trolling på nettet så kan de pakke sakene og dra til helvete en annen plass i stedet for å lage et jævla styr å kalle alle mannfolk eller folk som kaller seg gamere for kvinnehatere. Kanskje de kan gå å leke hus eller Barbie med andre kvinner? Det er jo vel en grunn for at kvinner sluker spill som "Sims".. Vi har ulike verdier og interesser generelt, selvsagt med unntak. Folk glemmer dette..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at gruppen "sexual harrased" og "stalked" var 7% av UNDERGRUPPEN av en kategori som har følt seg tråkket på i spillsammenheng. Altså 7% av en annen liten prosentdel. Mao, ikke så svært mange. Det er selvfølgelig forferdelig at det skjer og jeg kunne ønsker at disse karene ikke eksisterte, MEN! Dette er snakk om en svært liten undergruppe av en gruppe i studien! Man kan neste lure på om det er såppass mange at det i hele tatt er et problem som ikke vanlige politiarbeid kan løse?

 

Og forresten, i denne studien så vises det at mesteparten av skitslengingen går mot gutter\menn. Men det nevnes ikke. Hvorfor ikke? Fordi vi er menn og skal bare godta det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ålreit at det er fokus mot dette. Jeg har spilt (altfor mye) dataspill i 20 år og har opplevd litt av hvert, spesielt på servere uten admins, noe som er nokså vanlig og endel spill legger ikke engang til rette for det. Uten å generalisere - jeg opplever de fleste gamere som ålreite og veldig trivelige folk - så er veldig mange av oss ensomme og savner kvinnelig selskap. Dette kombinert med anonymitet bringer ut det verste i enkelte - og det er verstingene som blir lagt merke til. Disse gir også resten et dårlig rykte.

 

Det er da vi ikke trenger å «stå opp for våre gamerbrødre», men si det som det er: Endel rævhøl (folk i vanskelige perioder av livet med lave sperrer for dårlig atferd) spiller data, men generelt er vi en trivelig gjeng. Vi har et dårlig rykte og å forsøke å forsvare verstingene hele tiden bidrar til dette. Om vi klarer å tenke oss om to ganger, så burde det gå helt fint.

 

Er kvinnfolk «mer sensitive»? Ja, antakelig. Og takk Gud (faen, Buddha, evolusjonen, «egenvalgt omnipotent/sekulær autoritet her») for det. Det er det en god grunn til, så de kan holde oss mannfolka (guttungene, tøffingene, barskingene, muskelbuntene og pipestilkene) litt i øra. Det er det som har fungert best til alle tider og det er det som vil fungere best i framtida. Verden (og dataspillverdenen) trenger både menn og kvinner. Gamere av hunkjønn har kommet for å bli, om dere har et problem med dette og ønsker å prate macho med andre menn (guttunger med muskler og mustasje) start et eget nettsamfunn for dette eller noe.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faens nærtakne drittkjærringer. Hat, spøking og trolling kommer intet kjønn seg unna på nett eller spill. Om kvinner er så jævla nærtakne at de ikke kan håndtere noe spøking eller trolling på nettet så kan de pakke sakene og dra til helvete en annen plass i stedet for å lage et jævla styr å kalle alle mannfolk eller folk som kaller seg gamere for kvinnehatere. Kanskje de kan gå å leke hus eller Barbie med andre kvinner? Det er jo vel en grunn for at kvinner sluker spill som "Sims".. Vi har ulike verdier og interesser generelt, selvsagt med unntak. Folk glemmer dette..

Slik holdning som det er akkurat den holdningen som forpester internett. En får håpe at evt. fremtidig kjæreste ser hva du har skrevet her en gang :)

 

Holdninger som dette er provoserende, hormonelle idioter som setter seg bak et tastatur for å tøffe seg, snakke piss og dritt - uavhengig av kjønn. Slike troll og stusslige veikinger bør miste privilegiet internett inntil de kan bevise at de kan oppføre seg på en slik de snakker på en måte som ikke hadde endt med manglende tenner i "virkligheten" også på internett.

Endret av Uxzuigal
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ålreit at det er fokus mot dette. Jeg har spilt (altfor mye) dataspill i 20 år og har opplevd litt av hvert, spesielt på servere uten admins, noe som er nokså vanlig og endel spill legger ikke engang til rette for det. Uten å generalisere - jeg opplever de fleste gamere som ålreite og veldig trivelige folk - så er veldig mange av oss ensomme og savner kvinnelig selskap. Dette kombinert med anonymitet bringer ut det verste i enkelte - og det er verstingene som blir lagt merke til. Disse gir også resten et dårlig rykte.

 

Det er da vi ikke trenger å «stå opp for våre gamerbrødre», men si det som det er: Endel rævhøl (folk i vanskelige perioder av livet med lave sperrer for dårlig atferd) spiller data, men generelt er vi en trivelig gjeng. Vi har et dårlig rykte og å forsøke å forsvare verstingene hele tiden bidrar til dette. Om vi klarer å tenke oss om to ganger, så burde det gå helt fint.

 

Er kvinnfolk «mer sensitive»? Ja, antakelig. Og takk Gud (faen, Buddha, evolusjonen, «egenvalgt omnipotent/sekulær autoritet her») for det. Det er det en god grunn til, så de kan holde oss mannfolka (guttungene, tøffingene, barskingene, muskelbuntene og pipestilkene) litt i øra. Det er det som har fungert best til alle tider og det er det som vil fungere best i framtida. Verden (og dataspillverdenen) trenger både menn og kvinner. Gamere av hunkjønn har kommet for å bli, om dere har et problem med dette og ønsker å prate macho med andre menn (guttunger med muskler og mustasje) start et eget nettsamfunn for dette eller noe.

 

Du har jo rett i noe du sier. Glem IKKE en ting. Gaming har vært mannsdominert nå siden begynnelsen, det er kvinner som trekker seg inn nå, og da som alt annet må de være dem som hovedsakelig tilpasser seg (samme som vi sier om innvandring.. Dette blir det samme) De har selvsagt rett på noe de klager på, men de høylytte vil at hele spillverdenen skal gå i bane rundt dem. Der er problemet.

 

og er uenig i det dra oss i øra eksempelet ditt. For 20 +/- år siden stemte det sikkert greit.

Endret av Stormwolf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg sitter alltid med litt blandede følelser når det kommer til dette, for meg blir ytringsfriheten likevel viktigere enn hensynet til andre.

 

Personlig har jeg også null sympati for "gamer-girls", jeg vet ikke hvor mange det er snakk om, men at de eksisterer er klart, selvfølgelig vil du motta spesialbehandling (god og dårlig) blant mange manlige gamere når du konstant setter kjønnet ditt i fokus.

 

post-92732-0-65031300-1414698154_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ålreit at det er fokus mot dette. Jeg har spilt (altfor mye) dataspill i 20 år og har opplevd litt av hvert, spesielt på servere uten admins, noe som er nokså vanlig og endel spill legger ikke engang til rette for det. Uten å generalisere - jeg opplever de fleste gamere som ålreite og veldig trivelige folk - så er veldig mange av oss ensomme og savner kvinnelig selskap. Dette kombinert med anonymitet bringer ut det verste i enkelte - og det er verstingene som blir lagt merke til. Disse gir også resten et dårlig rykte.

 

Det er da vi ikke trenger å «stå opp for våre gamerbrødre», men si det som det er: Endel rævhøl (folk i vanskelige perioder av livet med lave sperrer for dårlig atferd) spiller data, men generelt er vi en trivelig gjeng. Vi har et dårlig rykte og å forsøke å forsvare verstingene hele tiden bidrar til dette. Om vi klarer å tenke oss om to ganger, så burde det gå helt fint.

 

Er kvinnfolk «mer sensitive»? Ja, antakelig. Og takk Gud (faen, Buddha, evolusjonen, «egenvalgt omnipotent/sekulær autoritet her») for det. Det er det en god grunn til, så de kan holde oss mannfolka (guttungene, tøffingene, barskingene, muskelbuntene og pipestilkene) litt i øra. Det er det som har fungert best til alle tider og det er det som vil fungere best i framtida. Verden (og dataspillverdenen) trenger både menn og kvinner. Gamere av hunkjønn har kommet for å bli, om dere har et problem med dette og ønsker å prate macho med andre menn (guttunger med muskler og mustasje) start et eget nettsamfunn for dette eller noe.

Du har jo rett i noe du sier. Glem IKKE en ting. Gaming har vært mannsdominert nå siden begynnelsen, det er kvinner som trekker seg inn nå, og da som alt annet må de være dem som hovedsakelig tilpasser seg (samme som vi sier om innvandring.. Dette blir det samme) De har selvsagt rett på noe de klager på, men de høylytte vil at hele spillverdenen skal gå i bane rundt dem. Der er problemet.

 

Uenig. Jeg tror kvinner vil endre miljøet til det bedre, det er min erfaring at både manns- og kvinnedominerte miljøer i regelen er usunne. Når det kommer til innvandring, så endrer innvandrere samfunnet. Du kan gjerne mislike dette, men 99% av Norges befolkning spiser kebab i fylla og er veldig fornøyde med det. Selv har jeg mange venner som ikke er etnisk norske og er veldig fornøyd med det. At de skal gå med lusekofte og spise brunost er ikke et krav fra min side.

 

og er uenig i det dra oss i øra eksempelet ditt. For 20 +/- år siden stemte det sikkert greit.

Det var en underlig påstand, hvorfor mener du at det har endret seg? Og undskyld at jeg spør, men var du født for 20 år siden? :p

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faens nærtakne drittkjærringer. Hat, spøking og trolling kommer intet kjønn seg unna på nett eller spill. Om kvinner er så jævla nærtakne at de ikke kan håndtere noe spøking eller trolling på nettet så kan de pakke sakene og dra til helvete en annen plass i stedet for å lage et jævla styr å kalle alle mannfolk eller folk som kaller seg gamere for kvinnehatere. Kanskje de kan gå å leke hus eller Barbie med andre kvinner? Det er jo vel en grunn for at kvinner sluker spill som "Sims".. Vi har ulike verdier og interesser generelt, selvsagt med unntak. Folk glemmer dette..

 

Veldig artig at du nevner verdier i slutten av ditt meget givende innlegg!

 

Kan ikke du ramse opp noen av dine verdier for oss andre slik at vi kan ta del i ditt positive sinn?

 

Jeg kan ramse opp 5 grunnleggende verdier for folk flest:

Respekt, empati, forståelse, dele og til slutt: vanlig folkeskikk!

 

Vet ikke hvorfor du er så sint, men å hate på kvinnfolk!!!??? Som spiller dataspill, vitner vel om mindreverdighetskompleks av dimensjoner!

 

Hvis noen sier til deg: Hei , jeg liker ikke hvordan du snakker til meg, så er det ikke din oppgave å bedømme hvorvidt vedkommende har krav på å føle det slik! Dette er 1klasse lærdom om mobbing. Hold deg for god for å spre slike dritt innlegg til en annen gang og respekter andre individers rett til å uttrykke seg . God kveld

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...