Gå til innhold

Fortsatt kraftig økning i Chromebook-salget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

21% av bærbare i USA i 2013, der bærbare lå på ca. 45,5% av PC-salget (to tall fra samme kilde hos DailyTech ) - noe som gir 9,5555 % av PC-salget i USA.

vs

2,1 av 316 mill = 0,66% av det totale PC-markedet.

 

 

Her savner jeg noen tall.

Enten har Chromebooks en 14,5 ganger høyere andel i USA, eller så er "det totale PC-markedet" et mer inkluderende mål enn "PC-salget i USA", og inkluderer f.eks. mobiltelefoner. Eller en kombinasjon av disse to.

 

Om dette skyldes at Chromebooks kun har vært tilgjengelig i USA, og man forventer at veksten kan gå fra 0,66 til opp mot 9,5555 21% globalt det neste året, burde kanskje det vært hovedfokusen i artikkelen?

Jeg synes i alle fall det er en vannvittig stor forskjell mellom over en femtedel av markedet (21%) på laptops i USA og under sju tusenedeler av PC-markedet globalt.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Jeg synes i alle fall det er en vannvittig stor forskjell mellom over en femtedel av markedet (21%) på laptops i USA og under sju tusenedeler av PC-markedet globalt.

 

Problemet er ikke tallene, men at journalistene ikke greier å lese de kritiske delene av kildene.

21% var av salg til commercial channels (skoler, myndigheter etc). Ikke totale salg i USA. Det selges dobbelt så mange windows phone, som til stadig blir kritisert for å ha marginale salg, vert kvartal som det selges chromebooks i løpet av ett år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

*snip*

Jeg synes i alle fall det er en vannvittig stor forskjell mellom over en femtedel av markedet (21%) på laptops i USA og under sju tusenedeler av PC-markedet globalt.

21% var av salg til commercial channels (skoler, myndigheter etc). Ikke totale salg i USA.

 

Ja, om det stemmer så er det jo igjen noe helt annet.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...