Gå til innhold

TEST: LG 55EC930V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de bare kunne slutte med buede skjermer nå...

Har veldig lyst på ny TV, men vil ha OLED og vil -ikke- ha buet skjerm. . kanskje man kan være heldig til neste sessong å få både pris, oled og ikke-buet rullet opp i ett produkt? UHD hadde vært fint m.t.p. å ikke ville kjøpe ny TV igjen med det første, men da må jeg vel vente 2 sessonger før alt "klaffer" med pris +++. -uansett, spennende at vi endelig ser OLED i overkommelig pris på markedet! Har ventet lenge på det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"men husk å ikke bli for ivrig når TV-en skal pakkes opp.

Medaljens bakside er nemlig at skjermen må behandles svært så forsiktig, hvor et feilgrep fort kan koste deg dyrt. Panelet kan nemlig knekke om du er uforsiktig"

Blir rett og slett for dumt. Greit med bra TV, liker kvaliteten på sakene, men at ting blir så tynnt at det knekker av vanlig bruk (les flytting :p ) så bør noen designere tenke seg om mer enn en gang.

Vel, noen må jo la seg inspirere av iPhone 6 plus også :D

 

Edit; Før noen sier noe så vet jeg at det ikke er så vanlig å flytte en TV ofte så det er jo egentlig ikke noe problem... Men hva hvis et barn, eller voksne for den sakens skyld, dulter borti saken og den faller litt? Har skjedd hos meg flere ganger det, litt ivrig lek og det er gjort, men med min "tykke" LCD så går det bra. De tåler faktisk overraskende mye, panelet også :)

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Om de bare kunne slutte med buede skjermer nå...

Har veldig lyst på ny TV, men vil ha OLED og vil -ikke- ha buet skjerm. .

 

Jeg har denne TVen og kan konstatere at den er buet, men LG har vært såpass grei å lage en minimal bue. Mye mindre buet og fremtredene enn f.eks Samsung. Det er knapt så man merker det når man står helt på siden og ser. Selv om jeg er enig i at bue er tilbakestående og totalt meningsløst.

 

Forøvrig får jeg tipse dere om å teste de-blur=2 og de-judder=2. Etter mye prøving og feiling har jeg funnet de beste instillingene for å kvitte meg med motion-judder problemet, som er spesielt fremtredende på 24Hz. Input lagen havner da med expert1 mode på ca 150ms, som selvsagt må kompenseres for å ikke "dubbe" alle filmer :)

 

Forøvrig er sortnivået helt sinnsykt og verd alle 20 lappene alene..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

"men husk å ikke bli for ivrig når TV-en skal pakkes opp.

 

Medaljens bakside er nemlig at skjermen må behandles svært så forsiktig, hvor et feilgrep fort kan koste deg dyrt. Panelet kan nemlig knekke om du er uforsiktig"

 

Blir rett og slett for dumt. Greit med bra TV, liker kvaliteten på sakene, men at ting blir så tynnt at det knekker av vanlig bruk (les flytting :p ) så bør noen designere tenke seg om mer enn en gang.

 

Vel, noen må jo la seg inspirere av iPhone 6 plus også :D

 

Edit; Før noen sier noe så vet jeg at det ikke er så vanlig å flytte en TV ofte så det er jo egentlig ikke noe problem... Men hva hvis et barn, eller voksne for den sakens skyld, dulter borti saken og den faller litt? Har skjedd hos meg flere ganger det, litt ivrig lek og det er gjort, men med min "tykke" LCD så går det bra. De tåler faktisk overraskende mye, panelet også :)

 

Det er nettopp på grunn av designerene at den er så tynn. Folk vet ikke hva OLED er, men folk vet hva helt utrolig tynn er, og hvor bra TVen deres ser ut. Dette er grunnen til at de fleste TVer er kant belyste. Dårligere kvalitet, men tynnere. De lager den sånn, fordi folk vil ha den sånn.

 

OG du trenger ikke å få oss til å le.... iPhone 6S er ikke akkurat et forbilde når det kommer til å lage noe tynnt..... Tror du må lenger ut på landet for å overbevise noen om at de tenkte på en mobil i det hele tatt og at iPhone 6S engang hører til i en konkurranse om å være tynnest. Ingen toppmodeller er tynnest, da ville de jo ikke klart å lage dem med bra kvalitet. Hadde blitt elendig kamera og 3 timer batteri med den HW som er i. Det er jo svakere, mer lavoppløste tlfer fra kinesiske produsenter som er virkelig tynne, fordi de er svake nok til å være så tynne.

Lenke til kommentar

For dere som er interessert i TVen kan det være interessant å lese HDTVTest sin test også (http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-55ec9300-201410203929.htm). Konklusjonen er en del mer negativ der, hovedsakelig på grunn av problemer med bildebehandlingen.

 

Kan ta med testen til lydogbilde også. Der hadde den nok minus til at jeg ville ha skygget unna. Tregt OS er skikkelig turnoff for min del.

http://www.lydogbilde.no/test/lg-55ec930v-oled-tv

Lenke til kommentar

 

OG du trenger ikke å få oss til å le.... iPhone 6S er ikke akkurat et forbilde når det kommer til å lage noe tynnt.....

 

Du skjønte ikke hva jeg mente nei :) Jeg sa ikke det om iPhone pga tykkelsen, jeg sa det fordi designere lar estetiske ting gå utover den strukturelle integriteten til produktet.

 

Ville fortsatt si at det er en forskjell og at det ikke kan sammenlignes egentlig. LG må lage TVene så tynne for at forbrukerne skal skjønne at dette er noe fantastisk siden det er mye tynnere enn alle andre TVene. Dessverre følger de aller fleste veldig dårlig med på hva som er bra og dårlige produkter. De fleste sier jo at nye iPhone har blitt styggere, de har ofret struktur til fordel for skjermstørrelse, ikke estetikk, men Apple kunne lett unngått det, slik som andre produsenter klarer helt fint. For LG med disse TVene blir det jo nærmest umulig, uten å bruke massevis av kroner på dyre materialer.

Lenke til kommentar

Hvordan er denne sammenlignet med fjorårets 55EA970W og 980W? Disse har falt drastisk i pris, men har jo bla. ikke WebOS. Har disse bedre bilde (dyrere) bildebehandling?

 

De har svakere maskinvare og andre svakheter. Jeg plages ikke av panorering etter justering av apparatet. Dvs av og til har jeg sett noe hakking, men det er lengr siden sist. Jeg tror det var dårlig kvalitet på det som hakket, samt jeg tok manuelle innstillinger

Lenke til kommentar

 

Hva er tekniske spesifikasjoner for denne TVen? Tenkter da på oppløsning, tilkoblinger og dimensjoner.

 

Du tror ikke det kanskje kan stå i testen i førsteposten her...? Evt., har du hørt om google...?

 

Står ingenting i hverken testen, eller testens første post.

 

Alle har vel hørt om google. Hva er egentlig vitsen at www.hardware.no eksisterer, alt de skriver finnes jo på google fra før av..

 

Synes bare at spesifikasjoner er greie fakta som burde eksistere i denne testen. Mener det var en egen rubrikk for dette før..

 

 

Ser nå at det er mulig å finne spesifikkasjoner via web utgaven (under prisguide.no rubrikken). Satt selv på mobil utgaven, da kommer ikke dette frem.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...