Gå til innhold

IBM betaler for å bli kvitt fabrikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble IBM "virkelig kjent ute blant folk flest" for at de hadde noe arkitektur i iMac i 1990? Hæ?

 

Da jeg ble introdusert til de første datamaskinene, så het det "100% IBM PC compatible". Det sto det på eskene til alle maskinene, enten det var Compaq eller Brick. IBM var firmaet som, uten å nyte spesielt godt av det selv, gjorde mye av arbeidet som endte opp med en Microsoft-PC inn i hvert hjem i stort sett hele den vestlige verden.

 

Om det er noen som best kjenner IBM for Power1-arkitekturen, er det faktisk ganske overraskende for meg. Det er som om å best kjenne Napoleon for at han bodde på Saint Helena.

 

Men, men. Man kan jo ikke alltid forstå de oppvoksende generasjonene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ble IBM "virkelig kjent ute blant folk flest" for at de hadde noe arkitektur i iMac i 1990? Hæ?

 

Da jeg ble introdusert til de første datamaskinene, så het det "100% IBM PC compatible". Det sto det på eskene til alle maskinene, enten det var Compaq eller Brick. IBM var firmaet som, uten å nyte spesielt godt av det selv, gjorde mye av arbeidet som endte opp med en Microsoft-PC inn i hvert hjem i stort sett hele den vestlige verden.

 

Om det er noen som best kjenner IBM for Power1-arkitekturen, er det faktisk ganske overraskende for meg. Det er som om å best kjenne Napoleon for at han bodde på Saint Helena.

 

Men, men. Man kan jo ikke alltid forstå de oppvoksende generasjonene.

 

Er helt enig.

 

Da jeg vokste opp på 80-tallet så var IBM synonymt med PC (det var jo tross alt de som utviklet standarden).

 

Jeg husker at da de andre produsente kom på banen med PC'er så kalte de det ikke kun PC, men PC Compatibles, siden PC = IBM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...