Gå til innhold

Nå slippes Nokias kritikerroste karttjeneste på alle Android-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker meg jo at finn.no og gulesider har laaaaangt bedre kart enn google maps (i Norge). Problemet er selvfølgelig at deres apps ikke er i nærheten av hva google sin er. Kanskje dette blir en god forening av begge verdener? Eller blir det ingen av delene?

 

Noen som har tips til en god norsk app med skikkelig kart fra Statens Kartverk? (nei "norgeskart" appen er ikke å regne som god)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merker meg jo at finn.no og gulesider har laaaaangt bedre kart enn google maps (i Norge). Problemet er selvfølgelig at deres apps ikke er i nærheten av hva google sin er. Kanskje dette blir en god forening av begge verdener? Eller blir det ingen av delene?

 

Noen som har tips til en god norsk app med skikkelig kart fra Statens Kartverk? (nei "norgeskart" appen er ikke å regne som god)

 

Prøv Waze, er en kart tjeneste som brukerne oppdaterer og vedlikeholder. De ble kjøpt opp av Google i fjor men ser på det som positivt siden kartene og tjenesten i seg selv ble mye bedre etter at de flyttet over til deres kart database (Den blir brukt av brukerne til å legge til nye veier, redigere dem og optimalisere dem).

 

Kan også legge til at den er helt gratis i bruk.

Lenke til kommentar

Har de tillatt flytting av appen til minnekort? Lite nytte når internminne er helt brukt opp :(

 

Jeg lastet ned HERE til min Samsung Galaxy S5 i dag, og under innstillinger fant jeg innstilling for minne, med valg for internt eller eksternt minnekort.

 

Det er (ennå) ikke norsk "Hi-Fi" stemmestyring, kun normal kvalitet. Sammenlignet engelsk vanlig og "Hi-Fi", og det var merkbart bedre kvalitet på sistnevnte.

 

Utover dette, er HERE enkel og oversiktlig i bruk. Ikke like mange funksjoner som TomTom til Android som jeg bruker til vanlig. Jeg har ennå ikke testet om HERE viser riktig fil ved f.eks. avkjøring på motorvei.

 

Jeg testet noen reisemål i HERE, og finnes det flere veier man kan nå målet, spør HERE hvilken rute jeg vil ta, og viser estimert reisetid på de enkelte rutene.

Endret av Sozinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...