Gå til innhold

Spillutvikler eksploderte på Twitter – Valve fjernet spillet hans fra Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at ei slik utblåsing skal blåsast opp til å tolkast som frapstrussler framfor det det egentlig er: Frustrasjon over inkompetente medarbeidere hjå Valve(les feil promobilde). Her burde Valve vist storsinn og ordna opp i dette på ein real måte overfor utvikler. Er så lei av at heile spillmarkedet er blitt ein arena for dårskap som ikkje kan lese mellom linjene eller ta til seg kritikk. Men å samanlikne utblåsinga med det Phil Fish gjere og står for er skivebom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synd at ei slik utblåsing skal blåsast opp til å tolkast som frapstrussler framfor det det egentlig er: Frustrasjon over inkompetente medarbeidere hjå Valve(les feil promobilde). Her burde Valve vist storsinn og ordna opp i dette på ein real måte overfor utvikler. Er så lei av at heile spillmarkedet er blitt ein arena for dårskap som ikkje kan lese mellom linjene eller ta til seg kritikk. Men å samanlikne utblåsinga med det Phil Fish gjere og står for er skivebom.

 

Der er jeg helt uenig. En ting er å slenge masse drit om en sammarbeidspartner i full offentlighet, men når du til og med legger ut konkrete drapstrusler så har du krysset en grense.

 

Det er ikke sånn at du kan si hva du vil i sosiale medier uten å måtte ta konsekvensene av det.

 

Mannen kunne blitt politianmeldt for det han skrev, han skal være glad til at de bare blokket spillet hans.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Synd at ei slik utblåsing skal blåsast opp til å tolkast som frapstrussler framfor det det egentlig er: Frustrasjon over inkompetente medarbeidere hjå Valve(les feil promobilde). Her burde Valve vist storsinn og ordna opp i dette på ein real måte overfor utvikler. Er så lei av at heile spillmarkedet er blitt ein arena for dårskap som ikkje kan lese mellom linjene eller ta til seg kritikk. Men å samanlikne utblåsinga med det Phil Fish gjere og står for er skivebom.

 

Han burde kanskje først se på sin egen massive inkompetanse?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var unektlig idiotisk å komme med en sånn uttalelse, men det er minst like idiotisk og uakseptabelt av Valve å overreagere på denne måten.

 

Når et enkelt selskap/tjeneste har fått så mye makt er det kanskje på tide å begynne å tenke seg om.

Jeg har alltid likt Steam som tjeneste, men dette får meg virkelig til å tenke meg om igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

det er minst like idiotisk og uakseptabelt av Valve å overreagere på denne måten.

 

Drapstrussel mot ansatte. Overreaksjon? Man kan si 'det var ikke seriøst ment' så mye man vil - det ble fremdeles skrevet og postet. Tror de fleste firmaer hadde kuttet kontakten på samme måte om det hadde skjedd med dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si at jeg er så veldig overrasket over at noe kommer fra Maulbech. Jeg har fulgt litt med på utviklingen av spillet og likte konseptet. Men kommunikasjonen mellom utvikler og kundene var helt elendig. Det var lovet at en oppdatering skulle komme. Først noen dager etter kom det en melding om at den kom til å bli forskinket. Og det ble den, den ble forskinket i to måneder (om jeg husker rett).

 

Det var problemer med å få spillet til å fungere for Mac og Linux. Og Maulbech uttalte seg da at løsningen var at man ikke skulle bruke Linux eller Mac.

Sjekk: http://www.reddit.com/r/linux_gaming/comments/1y0k0u/paranautical_activity_devs_say_it_is_steams_fault/

 

En slik personlighet hører ikke hjemme i spillbransjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig at noen langer ut mot Valve her. Drapstrusler er drapstrusler, og det spiller da fint liten rolle om han faktisk ville drepe Newell eller ikke.

 

Idioti av Maulbech og dette er virkelig ikke noe de fleste av oss ville gjort. Skjønner også godt at Valve ikke gidder å forholde seg til slike folk, spesielt med tanke på hvilken verden vi faktisk lever i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Synd at ei slik utblåsing skal blåsast opp til å tolkast som frapstrussler framfor det det egentlig er: Frustrasjon over inkompetente medarbeidere hjå Valve(les feil promobilde). Her burde Valve vist storsinn og ordna opp i dette på ein real måte overfor utvikler. Er så lei av at heile spillmarkedet er blitt ein arena for dårskap som ikkje kan lese mellom linjene eller ta til seg kritikk. Men å samanlikne utblåsinga med det Phil Fish gjere og står for er skivebom.

Han burde kanskje først se på sin egen massive inkompetanse?

 

AtW

Enig i det. Maulbech framstår ikkje som den skarpaste kniven i skuffa når det kommer til sosiale antenner.

 

Men like fullt meiner eg at Valve med fleire overreagerer unødvendig. Som selskap burde di ordne opp i sitt eget rot og ikkje vise at di først bryr seg når frustrasjonen gir seg utløp i drapstrussler som di fleste ville sjå er frustrasjon. Nesten som om Valve her avventer i påvente av at denne personen skal gå for langt. Slikt skaper bare unødvendig uhygge. Muligens har Valve eit håp om å framstå som offer i denne hendinga, og ut fra nokre av reaksjonane kan det sikkert funke bra det. Men eg ser på det som ein sleip taktikk fra eit stort selskap, spesiellt sia spillet er fjerna fra Steam heller enn at Valve tok seg bryet med å bytte promobildet.

 

Internett er som ein tur ut på byen, alltid nokon som lirer av seg fjas di ikkje meiner. Må da gå ann å sjå stort på det og ikkje ta seg nær av alt mulig, eller skal alle oppføre seg som Dramaqueen's for det minste?

 

Skulle derimot trusselbildet vedvare er det jo bare å anmelde og håpe på at vedkommande får ein reaksjon som er på sin plass.

Lenke til kommentar

Hvem er det som oppfører seg som en dramaqueen når man kommer med dødstrusler fordi man er misfornøyd med kundeservice? Er det ikke greit at den salgs oppførsel, som faktisk forsøpler mye på internett får litt konsekvenser også, så folk lærer seg at slikt ikke er greit. Det er faktisk ikke sånn at man bør kunne tåle trusler mot sin person hele tiden for å være en offentlig person. Det er over streken. Og at Valve hadde som taktikk å framprovosere dette ser jeg på som utrolig far-fetched.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...