Gå til innhold

Epic vil ikke ha noe med massakrespillet Hatred å gjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ingen likheiter med Postal spela, der var volden gjennomført med humor.

 

Dette spelet virker til å være reint spekulativt. Ein ting er at ein speler som våpendesperado som åpner ild mot uskyldige personar, men hadde det i det minste vært ein bakgrunnshistorie bak voldsbruken så hadde spelet vært enklare å svelge.

 

Det er ingenting galt med å lage eit spel der ein tar rollen som skurken, men ein bør då i alle fall underbygge kvifor skurken begår dei handlingane som han begår.

 

Å berre seie at hovedpersonen hater alt og alle er litt for enkelt.

Lenke til kommentar

Hvis spill skal bli tatt seriøst som medium kan det ikke legges større begrensninger på spill enn det gjøres på film, bøker og musikk. Da vil det fortsatt være underforstått at spill er et mindre modent medium enn disse og ikke kan brukes til et like stort spekter av uttrykk.

 

Epic hykler forøvrig noe voldsomt. Unreal-motoren er brukt til å lage utallige nedslaktingssimulatorer, men nå er det plutselig et problem fordi tematikken er samtidsrelevant og ikke handler om å skyte romvesen eller nazister. Man må altså gjerne lage voldelige spill så lenge de er sosialt intetsigende.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat uvanlig at det regageres med avsky når ting blir for ekstremt. Er jo en viss forskjell på å skyte på romvesener eller på folk som er involvert i krigshandlinger kontra det å hakke kniven i hodet på små barn.

Det ironiske er jo mer folk reagerer, jo mer populært vil spillet bli.

Lenke til kommentar

Greit nok med groteske forferdelige spill der det kun er delvis meningsløs vold.

 

Problemet jeg har med dette er hvor enkelt det er for barn å få tak i og spillt disse greiene. En 12 åring f.eks. bør ikke spille slike ting, men det er så si umulig å forhindre det. Kinofilmer for eksempel har jo folk som sjekker alderen slik at det blir vanskeligere å se slike syke ting. Virker som om foreldre også har større sperrer for å la barn se 18 års grense filmer.

 

De fleste foreldre jeg kjenner sier "det er jo bare et spill", men det å la dem se en skikkelig krigsfilm med syk vold vil de ikke. Så det er den teite dobbeltmoralen i "de tusen hjem" som plager meg...

Lenke til kommentar

Greit nok med groteske forferdelige spill der det kun er delvis meningsløs vold.

 

Problemet jeg har med dette er hvor enkelt det er for barn å få tak i og spillt disse greiene. En 12 åring f.eks. bør ikke spille slike ting, men det er så si umulig å forhindre det. Kinofilmer for eksempel har jo folk som sjekker alderen slik at det blir vanskeligere å se slike syke ting. Virker som om foreldre også har større sperrer for å la barn se 18 års grense filmer.

 

De fleste foreldre jeg kjenner sier "det er jo bare et spill", men det å la dem se en skikkelig krigsfilm med syk vold vil de ikke. Så det er den teite dobbeltmoralen i "de tusen hjem" som plager meg...

Spill er jo likt kontrollert som film. Veldig lett å få hvilken som helst fæl film på nettet dog.

Lenke til kommentar

Spill er jo likt kontrollert som film. Veldig lett å få hvilken som helst fæl film på nettet dog.

 

Ja, er jo forsåvidt sant det. Er vel dobbeltmoralen til foreldre som er det verste, når jeg tenker på det så er vel det egentlig den eneste ordentlige kontrollen man har på film og spill som er der ute :hm:

 

Jeg lar ikke min sønn se på og spille slike forferdelige ting, men skal jo sies at man skal ikke skjerme dem helt heller, er en grunn til at det er noe som heter "den gyldne middelvei" :) :)

Lenke til kommentar

Ikke rart de distanserer seg. Like greit før moralhelvetet begynner. Personlig gleder jeg meg til å teste dette spillet selv. Bare for å se hvor langt de drar det. (og det kommer fra en som blir dårlig av å se ISIS-videoer og lignende faenskap. Men spill er spill, det er falskt, på lek, oppsinn osv. osv.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meh, er lagd bare for sjokk faktor dette spillet. Flott for tenåringer og barnslige voksne som synes slikt er kult, før de skjønner at substans er mer interessant.

 

Hva er det for noe generaliserende tullsnakk? Du sier at alle tenåringer som er interessert i å sjekke ut dette spillet ikke setter pris på substans? Det henger ikke på greip i det hele tatt. "Barnslige voksne"? Er jeg barnslig, fordi denne traileren faktisk vekket meg fra en ellers kjedelig dag på jobben og fikk meg til å tenke "hah, det der skal testes!" Sier ikke at jeg kommer til å like det, men som spillinteressert er dette noe som må sjekkes ut. Kanskje det er fett også, hvem vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...