Gå til innhold

Sharp viser frem 8K-prototype


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne ha hoppet over 4k og gått rett til 120hz 8k OLED siden 8k ikke er så langt unna. Men da blir jo GPU og kabler flaskehalsen. HDMI 2.0 kunne godt vært mer fremtidsrettet spør du meg.

 

120 Hz OLED 8K må du nok sikkert vente en i hvert fall 5 års tid på.

Ikke en gang den kommende DP 1.3 kommer til å være i nærheten av kraftig nok for det, og med mindre vi får se et kjempehopp i båndbredde, og ikke kun dobling fra 1.3, så vil ikke en hypotetisk DP 1.4 klare det heller .

 

Og så var det å få TVer med 120Hz da... Å øke den reelle oppfriskningshastigheten har aldri vært særlig viktig for TVer og holder fortsatt knallhardt fast på 60 Hz.Kun interpolering og annet tull.

 

Ellers ser jeg ikke skepsisen til Nvidia og AMD. De som har råd til en 8k skjerm har da råd til noe så enkelt som 4 GPUer. Småpenger.

 

Og fire GTX 980, eller Titan black klarer nok 8K på strak arm. Bare å se hvor greit de river seg gjennom trippel 4k skjerm-oppsett.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

håper 8K kommer snart, uansett om grafikk kortene blir kraftigere eller ikke, for man kan spille i 4K selv om skjermen er 8K

 

Det å ikke spille i native oppløsning har sjeldent fungert spesielt bra, men kanskje det går fint med 4K da det uansett er såpass høy oppløsning så PPI bli ganske så høy og du får jo halvert pikselmengden så det burde være mer nøyaktig skalering.

 

 

EDIT:

 

Men selv 4K er jo temmelig utopi selv med dagens maskinvare om du ønsker 120 FPS og maksimale innstillinger i spill...

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DP 1.3 er jo rett rundt hjørnet og det vil jo klare 4K 120 Hz, altså vil den da klare 8K 30 Hz. De første 4K skjermene på markedet var og 30 Hz, så ser ikke det som et problem.

 

Et tri-SLI opsett vil jo klare det, og du vil kunne få 60 fps, men du må nok en del ned i kvalitet. Så det menes nok ikke at det ikke går an, men hvis du må ta quality settings på Xbox One for å få bra framerate på et tungt nyere spill, forsvinner jo den kvaliteten du fikk med å oppgradere pikselmengden. Et dårlig bilde er dårlig uansett hvor mange piksler du har.

 

4K er jo fortsatt tungt, men du kan spille på high, som vanligvis har en del å si for fps, men ikke biledkvalitet. Gjerne og skru litt ned på refleksjoner/skygger som tar utrolig mye for hva de gir.

Lenke til kommentar

DP 1.3 er jo rett rundt hjørnet og det vil jo klare 4K 120 Hz, altså vil den da klare 8K 30 Hz. De første 4K skjermene på markedet var og 30 Hz, så ser ikke det som et problem.

 

Et tri-SLI opsett vil jo klare det, og du vil kunne få 60 fps, men du må nok en del ned i kvalitet. Så det menes nok ikke at det ikke går an, men hvis du må ta quality settings på Xbox One for å få bra framerate på et tungt nyere spill, forsvinner jo den kvaliteten du fikk med å oppgradere pikselmengden. Et dårlig bilde er dårlig uansett hvor mange piksler du har.

 

4K er jo fortsatt tungt, men du kan spille på high, som vanligvis har en del å si for fps, men ikke biledkvalitet. Gjerne og skru litt ned på refleksjoner/skygger som tar utrolig mye for hva de gir.

 

 

Tri-SLI er ikke noe realistisk oppsett, så mye penger kaster jeg ikke på skjermkort og jeg kan ikke fordra micro-stutteringen på SLI-oppsett heller. Så inntil et enkelt skjermkort kan gi meg minimum high+ innstillinger og flytende 60 fps+ så er ikke 4K aktuelt for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

DP 1.3 er jo rett rundt hjørnet og det vil jo klare 4K 120 Hz, altså vil den da klare 8K 30 Hz. De første 4K skjermene på markedet var og 30 Hz, så ser ikke det som et problem.

 

Et tri-SLI opsett vil jo klare det, og du vil kunne få 60 fps, men du må nok en del ned i kvalitet. Så det menes nok ikke at det ikke går an, men hvis du må ta quality settings på Xbox One for å få bra framerate på et tungt nyere spill, forsvinner jo den kvaliteten du fikk med å oppgradere pikselmengden. Et dårlig bilde er dårlig uansett hvor mange piksler du har.

 

4K er jo fortsatt tungt, men du kan spille på high, som vanligvis har en del å si for fps, men ikke biledkvalitet. Gjerne og skru litt ned på refleksjoner/skygger som tar utrolig mye for hva de gir.

 

 

Tri-SLI er ikke noe realistisk oppsett, så mye penger kaster jeg ikke på skjermkort og jeg kan ikke fordra micro-stutteringen på SLI-oppsett heller. Så inntil et enkelt skjermkort kan gi meg minimum high+ innstillinger og flytende 60 fps+ så er ikke 4K aktuelt for meg.

 

Så lenge spillutviklere fortsetter med å øke grafikknivået for å matche kraftigere maskinvare, så ser det ikke ut til å skje med det aller første.

 

Kan egentlig ikke se at det har skjedd noe særlig i forholdet mellom maks grafikkinstillinger VS oppløsning VS ytelsen. Ja, om man ser bort fra flere skjermkort.

 

 

Når kommer man til punktet hvor det blåtte øyet ikke klarer å oppfatte flere pixler?

Da må man nesten sette seg å definere hvilken skjermstørrelse og sitteavstand først. Hvis ikke, så kan vi oppfatte uendelig mengde piksler.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

DP 1.3 er jo rett rundt hjørnet og det vil jo klare 4K 120 Hz, altså vil den da klare 8K 30 Hz. De første 4K skjermene på markedet var og 30 Hz, så ser ikke det som et problem.

 

Et tri-SLI opsett vil jo klare det, og du vil kunne få 60 fps, men du må nok en del ned i kvalitet. Så det menes nok ikke at det ikke går an, men hvis du må ta quality settings på Xbox One for å få bra framerate på et tungt nyere spill, forsvinner jo den kvaliteten du fikk med å oppgradere pikselmengden. Et dårlig bilde er dårlig uansett hvor mange piksler du har.

 

4K er jo fortsatt tungt, men du kan spille på high, som vanligvis har en del å si for fps, men ikke biledkvalitet. Gjerne og skru litt ned på refleksjoner/skygger som tar utrolig mye for hva de gir.

 

 

Tri-SLI er ikke noe realistisk oppsett, så mye penger kaster jeg ikke på skjermkort og jeg kan ikke fordra micro-stutteringen på SLI-oppsett heller. Så inntil et enkelt skjermkort kan gi meg minimum high+ innstillinger og flytende 60 fps+ så er ikke 4K aktuelt for meg.

 

Du sier det er urealistisk, det er fortsatt nok av folk som har det. Er vel mer quad SLI som er urelistisk, har hørt at det fjerde kortet gir veldig lite ytelse. Penger er vel den største grunnen til at folk ikke kjøper 4K heller? Jeg tenkte på tri SLI for noen få som absolutt vil ha 4K og 60 fps nå, selv om det egentlig er litt tidlig,

Lenke til kommentar

 

 

DP 1.3 er jo rett rundt hjørnet og det vil jo klare 4K 120 Hz, altså vil den da klare 8K 30 Hz. De første 4K skjermene på markedet var og 30 Hz, så ser ikke det som et problem.

 

Et tri-SLI opsett vil jo klare det, og du vil kunne få 60 fps, men du må nok en del ned i kvalitet. Så det menes nok ikke at det ikke går an, men hvis du må ta quality settings på Xbox One for å få bra framerate på et tungt nyere spill, forsvinner jo den kvaliteten du fikk med å oppgradere pikselmengden. Et dårlig bilde er dårlig uansett hvor mange piksler du har.

 

4K er jo fortsatt tungt, men du kan spille på high, som vanligvis har en del å si for fps, men ikke biledkvalitet. Gjerne og skru litt ned på refleksjoner/skygger som tar utrolig mye for hva de gir.

 

 

Tri-SLI er ikke noe realistisk oppsett, så mye penger kaster jeg ikke på skjermkort og jeg kan ikke fordra micro-stutteringen på SLI-oppsett heller. Så inntil et enkelt skjermkort kan gi meg minimum high+ innstillinger og flytende 60 fps+ så er ikke 4K aktuelt for meg.

 

Så lenge spillutviklere fortsetter med å øke grafikknivået for å matche kraftigere maskinvare, så ser det ikke ut til å skje med det aller første.

 

Kan egentlig ikke se at det har skjedd noe særlig i forholdet mellom maks grafikkinstillinger VS oppløsning VS ytelsen. Ja, om man ser bort fra flere skjermkort.

 

 

Når kommer man til punktet hvor det blåtte øyet ikke klarer å oppfatte flere pixler?

Da må man nesten sette seg å definere hvilken skjermstørrelse og sitteavstand først. Hvis ikke, så kan vi oppfatte uendelig mengde piksler.

 

 

Vel Sony/Microsoft prøver jo så hardt de kan å stoppe den grafiske utviklingen i spill, og holde PC versjonene nede med konsollene. De driver jo å låser både fps og oppløsning. Ubisoft folk har også sagt at det er stort press på dem for å locke AC unity til 30 fps på PC. Unreal Engine har jo kuttet ut noe for å gjøre motoren lettere, sånn at den kan brukes til konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...