Gå til innhold

Assetto Corsa er klart for full utgivelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet virker å bli bra det. Har hatt early access-versjonen en stund.

 

Jeg sliter litt med "hakking" i bildet når jeg kjører med 3 skjermer, men framerate rapporteres å være bra (godt over 60), så har ikke helt skjønt hva det skyldes.

 

Ellers er jo dette en konkurrent til rFactor2 som har vært ute i beta et par-tre år nå.

 

AC sin store fordel vil jeg si er menysystemet og hvordan de har lagt opp til plugins. Det skal visst også være lettere å lage mods til dette enn rF2.

Kjøringen er også bra, men jeg blir litt satt ut pga nevnte hakking - samt at det er noe rart med støtten for rattet som gjør at det rister noe voldsomt når man skal kjøre rett frem (har "løst" dette ved å skru ned på force feedback, men det blir jo litt feil).

Lenke til kommentar

er så lei banespill. greit at det er bra realisme osv, men man blir jo lei etter 1 time. gi meg åpen verden spill ala nfs underground + relismen fra dette så skal jeg kjøpe.

 

Enig, helt til jeg prøvde LFS med oculus rift DK2 og en G27 :D

 

Assetto "støtter" DK2 den og men implementeringen suger, er ikke 3d engang.

Lenke til kommentar

Det beste med bilspill er helt klart å lære deg banen for så å kjøre så perfekte runder som mulig. Open world bilspill er drit kjedelig etter 5 min. Bilspill uten struktur eller realisme er lite gøy. Dere som liker arkade kan holde dere til arkade, man har jo Drive Club og Forza Horizon 2, er ikke det bra nok da?

Endret av Kjetil_90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillet virker å bli bra det. Har hatt early access-versjonen en stund.

 

Jeg sliter litt med "hakking" i bildet når jeg kjører med 3 skjermer, men framerate rapporteres å være bra (godt over 60), så har ikke helt skjønt hva det skyldes.

 

Ellers er jo dette en konkurrent til rFactor2 som har vært ute i beta et par-tre år nå.

 

AC sin store fordel vil jeg si er menysystemet og hvordan de har lagt opp til plugins. Det skal visst også være lettere å lage mods til dette enn rF2.

Kjøringen er også bra, men jeg blir litt satt ut pga nevnte hakking - samt at det er noe rart med støtten for rattet som gjør at det rister noe voldsomt når man skal kjøre rett frem (har "løst" dette ved å skru ned på force feedback, men det blir jo litt feil).

 

Har same problemet med hakkingen som du beskriver! men dette er berre med fleire biler på banen. Og det skjer når eg kjører med ein skjerm.

 

Ristingen som du snakker om, skjer det på alle biler, eller eit par? Spesielt open wheel biler rister slik, spesielt indi. Dette skjer når du har ein toe instilling som gjer turn in betre, hugser ikkje om det var negativ eller positiv verdi...

Lenke til kommentar

Spillet virker å bli bra det. Har hatt early access-versjonen en stund.

 

Jeg sliter litt med "hakking" i bildet når jeg kjører med 3 skjermer, men framerate rapporteres å være bra (godt over 60), så har ikke helt skjønt hva det skyldes.

 

Ellers er jo dette en konkurrent til rFactor2 som har vært ute i beta et par-tre år nå.

 

AC sin store fordel vil jeg si er menysystemet og hvordan de har lagt opp til plugins. Det skal visst også være lettere å lage mods til dette enn rF2.

Kjøringen er også bra, men jeg blir litt satt ut pga nevnte hakking - samt at det er noe rart med støtten for rattet som gjør at det rister noe voldsomt når man skal kjøre rett frem (har "løst" dette ved å skru ned på force feedback, men det blir jo litt feil).

 

Hei!

 

Har du i7 eller i5 prosessor? Prøv "core parking" tool.. Crank slideren opp til 100%, det bør gjøre susen

 

Kim R

Lenke til kommentar

Hvis du får 1 time glede ut av en glimrende simulator som Assetto Corsa har du åpenbart ikke forstått poenget med det. Jeg bruker sikkert 30 timer bare på å lære meg hver bil, for deretter å bruke timesvis på hver bane for å sette bedre rundetider.

 

okey, er jo hver sin smak tydligvis. men jeg syns faktisk ikke det er så gøy å spille bilspill for å sette rundetider.

Lenke til kommentar

Det beste med bilspill er helt klart å lære deg banen for så å kjøre så perfekte runder som mulig. Open world bilspill er drit kjedelig etter 5 min. Bilspill uten struktur eller realisme er lite gøy. Dere som liker arkade kan holde dere til arkade, man har jo Drive Club og Forza Horizon 2, er ikke det bra nok da?

 

jeg snakket ikke om arkade. det går ann å lage open world bilspill MED realisme. det jeg liker med open world er at det ikke blir så forutsigbart. jeg syns ikke det er gøy å kjøre runde etter runde på samme banen for å sette runde tider. skjønner det er hver sin smak, men jeg kan ikke skjønne at noen syns det er gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skjønner det er hver sin smak, men jeg kan ikke skjønne at noen syns det er gøy.

Gleden av at treningen man har med både bil og på den aktuelle banen gir resultater i form av at man kjører den fortere og fortere er en av mange grunner.

Gleden av å høvle av et sekund på sin egen personlige rekord rundt en bane er og noe som gir både glede og motivasjon til å kjøre enda mer og bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

skjønner det er hver sin smak, men jeg kan ikke skjønne at noen syns det er gøy.

Gleden av at treningen man har med både bil og på den aktuelle banen gir resultater i form av at man kjører den fortere og fortere er en av mange grunner.

Gleden av å høvle av et sekund på sin egen personlige rekord rundt en bane er og noe som gir både glede og motivasjon til å kjøre enda mer og bedre.

 

 

jaja, folk er forskjellige. jeg syns ikke det er så veldig morsomt, kansje i virkeligheten ja, men ikke i et bilspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...