Gå til innhold

TEST: Corsair Gaming K70 og M65 RGB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger man virkelig programvare til et slikt tastatur? :hmm:

Det er jo minimalt med multimediataster, og det er null dedikerte macro-taster så hva brukes programvaren til? Er det kun for oppsett av baklyset? Vil tastaturet eventuelt huske innstillingene dine om du fjerner programvaren i etterkant?

 

Noe av det jeg liker med mekaniske tastatur, for utenom selve bryterne er hvor simplistisk og "back to basic" det faktisk er. Har selv et "Ducky Year of the Dragon" og herligere blir det vel ikke, har kanskje markedets beste baklys for utenom disse nye Cherry MX RGB tastene til Corsair som de har eksklusive rettigheter på til engang ute i 2015, den er tenkeyless, støtter full NKRO, avtagbar / byttbar USB-kabel og ellers så har den ikke noe multimedia ræl, ingen macroknapper, null behov for noe ræl av ekstra programvare installert og kjørende på maskinen.

 

 

Jeg liker veldig godt det jeg ser av disse Corsair tastaturene, at selve tastaturet er av aluminium kontra plastikk virker lovende, og det ser jo ellers ut til å være ganske så minimalistisk. Øker det kvalitetfølelsen at selve tastaturet er i aluminium kontra plastikk? Eller blir det mer et spill for galleriet? Og hvordan føles håndleddavlasteren (om det er det vi kaller det på norsk??) for det er igjen noe som er veldig fint med Ducky osv hvor du enkelt og greit kan anskaffe en separat i for eksempel skinn som det jeg har her.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Kanskje greit å påpeke at dette tastaturet kommer med US layout og ikke europeisk.

Personlig misliker jeg US return tast såpass mye at det er en game breaker for meg.

Dere kjenner ikke til et tastatur med standard europeisk layout, ingen (og jeg mener absolutt ingen) medie- eller snarvei- eller macrotaster og som har belysning (helt RGB) ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje greit å påpeke at dette tastaturet kommer med US layout og ikke europeisk.

Personlig misliker jeg US return tast såpass mye at det er en game breaker for meg.

Dere kjenner ikke til et tastatur med standard europeisk layout, ingen (og jeg mener absolutt ingen) medie- eller snarvei- eller macrotaster og som har belysning (helt RGB) ?

Nå har ikke jeg sett akkurat dette tastaturet i butikker enda, men veldig ofte så pleier det å være pressebilder med US (ANSI) layout (og dermed blir disse brukt på webshoper rundt over hele verden), men så blir tastaturet tilpasset ISO layout på de modellene som sendes til Europa. Tipper det er tilfellet her også, så du får nok den store Enter tasten om du kjøper det her til lands.

 

Når det er sagt så tror jeg det er mer interessant med RGB belysning for å kunne matche lyssettingen man har på PC, mus og evt. stemingsbelysning i rommet fremfor at det skal stå å blinke som om man vare på rave-party.

 

EDIT: Det ryktes at Ducky Shine 4 kommer til å få RGB (om ikke annet valgbar farge på bakgrunnsbelysningen hvis det kun er det du er ute etter). Du har Fn media taster der, men det er vanskelig å komme 100% unna medietaster og samtidig kombinere det med bakgrunnsbelyste taster dessverre.

Endret av Tordal
Lenke til kommentar

Kanskje greit å påpeke at dette tastaturet kommer med US layout og ikke europeisk.

Personlig misliker jeg US return tast såpass mye at det er en game breaker for meg.

Dere kjenner ikke til et tastatur med standard europeisk layout, ingen (og jeg mener absolutt ingen) medie- eller snarvei- eller macrotaster og som har belysning (helt RGB) ?

 

Nå har vi et K70 RGB her og det har nordisk layout :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...