Gå til innhold

Ny reaktor kan gjøre olje nesten verdiløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rossi blir nok drept lenge før denne reaktoren kommer på markedet

 

 

Hadde du hatt rett i den konspirasjonsteorien, ville det skjedd for mange år siden. Rossi hadde apparatet klart i 2007 i følge Wikipedia.

 

 

Peter Ekström, lecturer at the Department of Nuclear Physics at Lund University in Sweden, concluded in May 2011, "I am convinced that the whole story is one big scam, and that it will be revealed in less than one year."[15] He cites the unlikelihood of a chemical reaction being strong enough to overcome the Coulomb barrier, the lack of gamma rays, the lack of explanation for the origin of the extra energy, the lack of the expected radioactivity after fusing a proton with 58Ni, the unexplained occurrence of 11% iron in the spent fuel, the 10% copper in the spent fuel strangely having the same isotopic ratios as natural copper, and the lack of any unstable copper isotope in the spent fuel as if the reactor only produced stable isotopes.

 

I 2012 tilbød den australske forretningsmannen Dick Smith Rossi en million dollar bare for å teste/gjenta resultatene fra 2011 i et kontrollert forsøk. Men Rossi "trengte ikke pengene". Eventuelt, var redd for å bli avslørt.

Endret av tommyb
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eh. Jeg trodde dette var noe nytt. Denne har jeg forlengst avskrevet som "hadde påstandene hans holdt mål, hadde han fått solgt det for mange år siden". Det er nok av folk som ville kastet penger etter noe sånt dersom det IKKE var en kjent lurendreier som sto bak prosjektet.

 

Du kan åpenbart ingenting om hvordan dynamikken i en slik verifiserings- og lanseringsprosess fungerer.

Lenke til kommentar

Om dette nå skulle være den hellige gral, gullgryten ved regnbuen, kong salomos miner etc, hvorfor skulle det snu opp ned på noen ting?

De rike "oljelandene" har midlene til å kjøpe dette, videreutvikle det selv og masseprodusere enhetene, oppskalere dem og deretter selge kraften til de landene som ikke har sjansen til det..?

Lenke til kommentar

Hadde vært fint dette, bytte ut oljefyren min til fordel for den greia der, og som en bieffekt få billig drivstoff så jeg kan fortsette å pumpe hestekrefter ut av motorene mine uten å bekymre seg for at den bruker uhorvelig mengder drivstoff når en 2 liter overlades 2 bar og pumper ut 600 hk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den fungerer sjelden slik som den har gjort i Rossis tilfelle, om man faktisk har noe å fare med.

 

AtW

Jo, det er nettopp det den gjør og det vet alle som har som har fulgt litt med på teknologiske nyvinninger innenfor ny eller fornybar energi.

 

 

Hva er det du snakker om? Hvilke nye energiproduksjonformer som har blitt satt ut i livet er det som har hatt en slik måte å lanseres på markedet?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...