Gå til innhold

Her er en av de første «stasjonære» bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

og selvsagt måtte det være moe galt med denne også. En ting dere IKKE nevner noe om i artikkelen er om OPPLØSNINGEN. Den er desverre 1080p.

bærbare pcer er kjent for å ikke yte like bra som stasjonære pcer på 1080. Så nå som vi har en som yter fantastisk der, skal vi ha 3200x1800 oppløsning da eller?

Endret av mrdalesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Her er en av de første «stasjonære» bærbare"

 

Hva i all verden?! Dette er jo bare tull. Maskinen har jo Notebook-prosessor og Mobile-skjermkort.

 

Er konseptet DTR, DeskTop Replacement, ukjent for skribent? Alienware, blandt andre, har jo lenge levert bærbare maskiner med stasjonærutgave av både prosessor og skjermkort. Altså med identisk ytelse i forhold til en tilsvarende stasjonær maskin skrudd sammen med løse deler fra Komplett.

 

Se for eksempel på en toppspekket Alienware 18, med en i7-4940MX, to R9-290 eller to GTX 880M, og 36GB minne. ASUS-maskinen blir jo et nettbrett i forhold.

 

De alle fleste - inkludert ASUS! - har levert bærbare spillmaskiner med de dyreste/kraftigste bærbar-komponentene som er tilgjengelig... dette er jo standard prosedyre. Disse har hele tiden vært omtrent like gode som tilsvarende stasjonære maskiner med tilsvarende komponenter. Naturlig nok.

 

Ikke er maskinene særlig godt utstyrt ellers, heller. Selv min 15.6" budsjett-gamer har 4710HQ, 1TB harddisk, 128GB SSD, og 8 (maks 16)GB minne, ac og BT4. Og samme oppløsningen på en mindre skjerm (høyere pikseltetthet).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

og selvsagt måtte det være moe galt med denne også. En ting dere IKKE nevner noe om i artikkelen er om OPPLØSNINGEN. Den er desverre 1080p.

Som er helt ok for en så liten skjerm.

Det er ikke fantastisk mtp andre alternativer med 4k og 3k.

 

4K på en slik PC er jo meningsløst. Vil jo drepe alt som eksisterer av CPU \ GPU kraft i den der.

 

1080P er mer en godt nok på en sånn liten skjerm. Er nok en god del PPI på den skjermen en de fleste av dere har på skrivebords PCen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

 

Lenge siden du sist tok i en gaming laptop av god kvalitet? ROG pcene til ASUS blir ikke særlig varme, selv under hard last. Toppplata i metall er sval å legge hendene på selv når du spiller.

 

Ellers er jeg enig med deg i at stasjonær er et bedre alternativ, all den tid du tar utgangspunkt i at brukeren ikke har bærbare krav. Har man det blir jo saken en ganske annen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke har den desktop CPU, ikke har den desktop brikkesett, ikke har den desktop GPU og ikke er den spesielt stor eller tung for å være en bærbar myntet direkte mot spilling. Hva er det egentlig som klassifiserer til "her er en av de første "stasjonære" bærbare" i denne sammenhengen for utenom markedsføringsgimmick fra NVIDIA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

og selvsagt måtte det være moe galt med denne også. En ting dere IKKE nevner noe om i artikkelen er om OPPLØSNINGEN. Den er desverre 1080p.

Som er helt ok for en så liten skjerm.

Det er ikke fantastisk mtp andre alternativer med 4k og 3k.

 

 

 

Denne er myntet direkte mot spilling, det å pøse inn 4K her er fullstendig idiotisk og helt skivebom iforhold til markedet den mynter seg på. Min stasjonære med Intel Core i7-3960X Extreme 6-kjerner prosessor, 24GB 2400MHz RAM og GeForce GTX Titan klarer å dra verken 3K eller 4K med gode innstillinger, sliter mer enn nok med 2,5K (2560x1440) om jeg ønsker alt av detaljert maksimert.

 

Og her mener du en bærbar med svakere spesifikasjoner over hele fjøla burde komme med 3K / 4K skjerm? Hvor mange bærbare ser du i det hele tatt med 4K skjermer?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

Bitch, please. Du har tydeligvis ennå ikke forstått hvorfor bærbare eksisterer - nemlig fordi de er bærbare og tar liten plass. Når det gjelder ytelse... Selvfølgelig vil en stasjonær med hardware i størrelsen den trenger for å yte optimalt yte bedre, og jo mer kompakt du skal ha denne teknologien = dyrere pris. Blir ikke imponert når folk skal pisse på noe, bare rett og slett fordi det er noe som ikke passer dem selv.

 

Sitter selv på en stasjonær PC og ville ikke byttet ut denne med en laptop, men det er ikke fordi jeg nødvendigvis har noe imot laptops, men heller det at jeg faktisk har plass til en stasjonær. Bestilte nylig en G75IJY til samboeren, ikke fordi jeg mener laptoper er bedre enn stasjonære, men fordi vi rett og slett ikke har plass til en stasjonær til og en bærbar passer hennes bruk mye bedre.

Endret av AedionGame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har allerede bestilt en sånn :)

overklokker som f også, da den er veldig kjølig. 1080p er helt greit for meg. Forstår ikke poenget med høyere oppløsningen da skalering i windows er elendig, på macen funker det bra, men heller en veldig god 1080p skjerm enn en halvræva 3k/4k skjerm.

 

og det at den ikke er like kraftig som en stasjonær sier seg jo selv. Men det morsomme er jo at avstanden mellom bærbar og stasjonær blir jo mindre og mindre. GTX980M økte 30% ca i fps over GTX880M. Mens på den stasjonære fronten (GTX980 vs GTX880), så var det mer rundt 10%.

 

Med enne PCen kan man spille battlefield 4 i 1080p med 80fps stabilt, med alt på ultra. Så selvom den ikke er like sterk som en stasjonær drar den jo alt av spill uten problemer, og hva mer kan man kreve da?

) Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Bortsett fra høy skrytefaktor blant fjortiser er det ikke mye nytteverdi av en slik slepbar kloss.

 

Det er mye smartere å kjøpe en kompakt stasjonær, som blant annet gir følgende:

- Bedre ergonomi på skjerm og tastatur.

- Bedre ytelse for skjermkort, CPU og RAM.

- Mye bedre skjermer å velge i.

- En kraftigere mini-PC vil lage mindre støy enn denne håndleddgrillen.

- Billigere.

Bitch, please. Du har tydeligvis ennå ikke forstått hvorfor bærbare eksisterer - nemlig fordi de er bærbare og tar liten plass. Når det gjelder ytelse... Selvfølgelig vil en stasjonær med hardware i størrelsen den trenger for å yte optimalt yte bedre, og jo mer kompakt du skal ha denne teknologien = dyrere pris. Blir ikke imponert når folk skal pisse på noe, bare rett og slett fordi det er noe som ikke passer dem selv.

 

Sitter selv på en stasjonær PC og ville ikke byttet ut denne med en laptop, men det er ikke fordi jeg nødvendigvis har noe imot laptops, men heller det at jeg faktisk har plass til en stasjonær. Bestilte nylig en G75IJY til samboeren, ikke fordi jeg mener laptoper er bedre enn stasjonære, men fordi vi rett og slett ikke har plass til en stasjonær til og en bærbar passer hennes bruk mye bedre.

 

Vask munnen din!

Problemet med slike monsterbærbare er at de hverken er bærbare eller stasjonære, de blir effektivt som en tungvint overpriset stasjonær. Ergonomien på en slik maskin er elendig sammenlignet med en stasjonær, så det egner seg ikke til arbeid. Så hvem er det som har bruk for en slik kloss? De som skal rundt på spillturneringer kan like gjerne bygge en kompakt ministasjonær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...