Gå til innhold

Carl Zeiss med superbillig VR-brille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Carl Zeiss med superbillig ..

For godt til å være sant-alarmen uler.

 

Dette er selvsagt ikke et fullverdig VR-brille a la Oculus Rift, men snarere en konkurrent til blant annet Google Cardboard glasses som selges hos DX.com for 36 kroner. Carl Zeiss sine ser definitivt lekrere ut, men det skulle bare mangle når man betaler nærmere 20 ganger mer for de. At Samsung sin variant er sinnsykt priset gjør ikke automatisk Carl Zeiss sine til billige.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Joda, VR er gøy, jeg bare ser ikke poenget av det på en tlf. Jeg sitter selv og gleder meg til å kunne bruke ymse simulator spill neste år med forbruker utgaven av OR, men på en mobil, nææ. Men jeg er kanskje litt snever i min tanke og bruks måte :p

Lenke til kommentar

Joda, VR er gøy, jeg bare ser ikke poenget av det på en tlf. Jeg sitter selv og gleder meg til å kunne bruke ymse simulator spill neste år med forbruker utgaven av OR, men på en mobil, nææ. Men jeg er kanskje litt snever i min tanke og bruks måte :p

 

Såvidt jeg har forstått er hovedpoenget at du bruker telefonen din som skjerm og sensorpakke i en vr-brille, som man så kobler til f.eks en pc på samme måte som oculus. Altså telefonen er ikke ansvarlig for innhold, den bare erstatter mange av komponentene i en vr-brille - styrebrikke, bevegelsessensor og skjerm :-)

 

Kan vel også brukes for å se en 3D film via en app på telefonen, men målet er vel å gjøre vr-briller billigere, ved å bruke det man allerede har - smarttelefonen sin :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvorfor? Fordi telefoner ikke drar god nok grafikk, fordi ikke de riktige spilltitlene finnes til Android/iOS/WP, manglende kontroller/ratt etc til telefoner eller noe annet?

 

Grafikk er ikke det viktigste, det som er mer prekært er ratt/pedaler, flight stick etc ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Jeg begyner å bli lei over at folk sammen ligner denne og Samsung VR med Oculus, de er lagd til forsjellige markedee, de to er Mobil, og Oculus er PC, og hvet ikke om denne, men Samsung VR kommer aldri til å funke med PC heller, det er i avtalen samsung og oculus har.(at oculus ikke skulle lage noe til mobil og samsung ikke til pc)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor? Fordi telefoner ikke drar god nok grafikk, fordi ikke de riktige spilltitlene finnes til Android/iOS/WP, manglende kontroller/ratt etc til telefoner eller noe annet?

 

Ennå. De må starte et sted, og Gear VR har iallefall en "grei" opplevelse etter hva jeg hører. Er nok ikke mange årene før slike mobile løsninger blir bra nok, og da blir det attraktivt med en mobil løsning, akkurat som det er attraktivt med mobile spill selvom de ikke holder mål i ytelse med konsollen eller PCen hjemme.

Lenke til kommentar

Det kunne aldri falle meg inn å kjøpe en Oculus siden jeg går under kategorien "folk flest", men jeg kunne tenkt meg en slags profesjonell vr-brille. Kriteriene må være : høy oppløsning, portabel og relativt enkel.

Jeg må kunne ha IDE eller tekstbehandler på en simulert UHD-skjerm når jeg ser rett frem, dokumentasjon når jeg ser ti høyre og browser til venstre. Må dessuten kunne se mus og tastatur når jeg ser ned. Når en slik brille kommer oppdaterer jeg julegavelista mi...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Det kunne aldri falle meg inn å kjøpe en Oculus siden jeg går under kategorien "folk flest", men jeg kunne tenkt meg en slags profesjonell vr-brille. Kriteriene må være : høy oppløsning, portabel og relativt enkel.

Jeg må kunne ha IDE eller tekstbehandler på en simulert UHD-skjerm når jeg ser rett frem, dokumentasjon når jeg ser ti høyre og browser til venstre. Må dessuten kunne se mus og tastatur når jeg ser ned. Når en slik brille kommer oppdaterer jeg julegavelista mi...

 

da må du nokk vente 5+ år for det kommer ikke på en stund. det fins ingen 4k(UHD) som er under 6 tommer, og for det du beskriver hadde man trengt 8k+ minimum hvis ikke enda mere. men på portabel, hvis du mener selve tingen uten å tenke på at du må ha pc ved siden av, er Oculsus det beste alternativet, hvis du mener alt totalt, er SamsungVR eller google cardbord det beste. og det blir ikke særlig mindre en det uten en helt ny teknologi som nokk tar 10+ år.

Lenke til kommentar

 

Joda, VR er gøy, jeg bare ser ikke poenget av det på en tlf. Jeg sitter selv og gleder meg til å kunne bruke ymse simulator spill neste år med forbruker utgaven av OR, men på en mobil, nææ. Men jeg er kanskje litt snever i min tanke og bruks måte :p

 

Såvidt jeg har forstått er hovedpoenget at du bruker telefonen din som skjerm og sensorpakke i en vr-brille, som man så kobler til f.eks en pc på samme måte som oculus. Altså telefonen er ikke ansvarlig for innhold, den bare erstatter mange av komponentene i en vr-brille - styrebrikke, bevegelsessensor og skjerm :-)

 

Kan vel også brukes for å se en 3D film via en app på telefonen, men målet er vel å gjøre vr-briller billigere, ved å bruke det man allerede har - smarttelefonen sin :-)

Hm, ser ikke hvordan dette er tenkt i så fall. De jeg har sett kjører apper på telefonen.

 

Men uansett om de hadde kjørt fra PC hadde ikke dette hjulpet, for det er ikke bare grafikken som er problemet. Mye av problemet til OR er kvalme fordi det har vært for mye latency og for lav Hz på skjermene, hvilket også gjør at OR krever mye maskinvare for å skape et bilde som er tvilferdstillende i forhold til bevegelse. Samtidig er sensorene på mobiltelefoner veldig mye dårligere enn OR.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...