Gå til innhold

Dragon Age Inquisition får høyere oppløsning på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Makset ut potensialet til 900p.. Jaja, er egentlig mest bekymret for i hvor stor grad ps360 versjonene holder det hele tilbake.

 

For å ikke snakke om hvor mye alle konsollversjonene holder PC-versjonen tilbake ;)

Det går allerede rykter om at de kutter ut høyoppløste teksturer og modeller, fordi de ikke gidder å levere forskjellige versjoner på PC og konsoll.

 

At Xbone-versjonen kjører på 900p er vel naturlig, gitt at den bare har 66% av shaderytelsen. Resultatet av det er som regel litt lavere oppløsning. Folk flest tror jeg skal slite hardt med å se forskjell på 900p og 1080p uansett.

Lenke til kommentar

Visst ikke du ser forskjellen på 900P og 1080P så tror jeg du må ta deg en tur til optiker. Selv på en "liten" 24" monitor så ser jeg klare forskjeller mellom de to oppløsningene.

 

Det er vel på en "liten" 24" monitor hvor man sitter 0,5m fra skjermen det er lettest å se forskjell på oppløsningen.

Men du med ditt skarpe syn klarer vel å se forskjellen like lett på en gjennomsnittlig tv skjerm (40-50") på et par meters avstand i realtime også du da regner jeg med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns det er riktig at maskinene burde yte maks av det de kan og da vise forsjellene på godt og vondt på hva de da klarer. Dermed så vil utviklerne av maskinvaren se hva de har gjordt riktig og hva de har gjordt galt og forbedre på det til neste generasjon.

Den første Xbox var en god maskin men hadde en klumsat stor spake til å begynne med i tillegg til at Sony hadde satt godt inntrykk allerede hos gamere med PS1. Dermed ble PS2 såppas stor.

Xbox 360 kom før PS3 og har hardware som er lettere å jobbe med. Dette gjorde at alle first party spill så bedre ut på 360 enn PS3. Ble gjevnere med årene, men i begynnelsen var det store forsjeller. Splinter Cell: Double Agent er verste tillfellet jeg har sett.

Anyway. Sony lærte av PS3 å ha lettere hardware å jobbe med til PS4 og kraftigere. Microsoft har denne gang trukket det korte strådet og må derimot bite i det sure eplet når det gjelder oppløsning og ytelse. Phil Spencer har selv også sagt at DirectX 12 heller ikke vil ha stor forsjell på grafikken og ytelsen.

Forhåpentligvis så lærer Microsoft av denne generasjonen. Kan gjerne ha kinect til neste generasjon også, men da selge den separat. Da må de også sørge for at de planlegger hvor mye de trenger av maskinvarekraft bare til spill for at maskinen skal sparke nokk fra seg. Etter det så hvor mye ekstra de trenger bare til kinecten.


Dette er foresten ikke for å rakke ned på Xbox One. Tvert imot så venter jeg nå spent på en Xbox One i posten og da er alle 3 systemene for denne generasjonene i hus + Gaming PC.
Gleder meg stort til 18 november for å få GTA5 til Xbox One og få spille det online igjen med endel venner. #RantOfTheDay

Endret av Boss-Znakemaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som blir skuffet over dette lengre. Vel utenom fanboys som tror XBO ved hjelp av litt magi skal bli kraftigere jo mer MS vifter med tryllestaven... :rofl:

 

Det er bra utviklere tar ibruk den kraften som er mulig. Noe annet ville være idioti og vært med på å stagnere hele bransjen i en enda større grad en den allerede er.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som blir skuffet over dette lengre. Vel utenom fanboys som tror XBO ved hjelp av litt magi skal bli kraftigere jo mer MS vifter med tryllestaven... :rofl:

 

Det er bra utviklere tar ibruk den kraften som er mulig. Noe annet ville være idioti og vært med på å stagnere hele bransjen i en enda større grad en den allerede er.

 

Det skal sies da at hvis MS noensinne får igang ordentlig bruk av "cloud"en vil XBO bli litt kraftigere fra et bruksperspektiv.

Men om det noen gang vil skje gjenstår å se.

Så litt kan de vifte med tryllestaven ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...