Gå til innhold

Ingen Mars-landingen allikevel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At forretningsmannen som tjener penger på det som unektelig virker som en ren scam ikke tar det så tungt hva forskere sier, er vel ingen overraskelse. Men når det er sagt, tenkte jeg det samme som han sier. I følge en jeg kjenner som skriver om romfart, er det ingenting av det som trengs av teknologi til dette prosjektet som finnes ennå, bl.a. ikke materialene de trenger. Men akkurat det med å kontrollere gassnivået slår meg ikke som uløselig. De har andre utfordringer som nok er verre å komme seg rundt.

Lenke til kommentar

Ditto, ditto og ditto.

 

Jeg har mye større tro på mitt eget prosjekt for å komme til Mars, jeg trenger bare et par investorer med noen milliarder dollar hver, et fremdriftssystem som ikke eksisterer enda, tydeligvis et system som 'skiller oksygen fra nitrogen i lufta', og et par ting til(småtterier som jeg ikke gidder å nevne her).

 

Om dette høres ut som deg, send sjekk til rosetta@stoned@mars@soon#!!.mars#goodluck

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Hadde man hatt en måte å skille oksygen fra nitrogen i lufta på, så ville saken stilt seg annerledes, ifølge studentene."

 

Øhm, Dette høres ut som en vanlig Nitrogen generator som man finner på dei fleste Supply båter som skiller nitrogen fra lufta. Normalt er denne satt til 99% nitrogen 1% oksygen.

Lenke til kommentar

"Hadde man hatt en måte å skille oksygen fra nitrogen i lufta på, så ville saken stilt seg annerledes, ifølge studentene."

 

Øhm, Dette høres ut som en vanlig Nitrogen generator som man finner på dei fleste Supply båter som skiller nitrogen fra lufta. Normalt er denne satt til 99% nitrogen 1% oksygen.

 

www.airproducts.no

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Ikke noe problem

Bare send opp noen dødsdømte og gi de benådning om de overlever

prøv å få en øksemorder til å skrive en 45 siders rapport om "the effects of martian gravity on the human cardiovascular system."

 

Jeg er en øksemorder, og min doktorgradsavhandling heter "effect of gravity in a Mars-type planet environment on normal human intestine behaviour". Den er på 60 sider.

 

Vel, dette er ikke helt sant, men hvorfor skulle Mars' gravitasjon utøve noen uventede effekter på en menneskelig kropp?

Gjør marsgravitasjon noe spes med en menneskelig kropp? (nei, den er så nær jordens at det ikke er noe forskjell i praksis).

Atmosfærisk trykk er vel forskjellen mellom jord og mars, ved siden av et svakere magnetisk felt og lavere energi fra solen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...