Gå til innhold

E-SPORT: Dota 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fordi menn sine hjerner er koblet sammen på ulike måter, menn har lettere for å mestre motoriske evner.

Kvinner er sterkere på å håndtere flere samtidige inntrykk, noe som burde kunne gi taktiske fordeler. Det er egentlig ikke store ulikheter alt i alt.

 

I rent mentale "idretter" (ex: e-sport, sjakk, curling) burde det ikke forkomme kjønnsfordeling. Kjønnsforskjellene er størst der hvor fysisk styrke kommer inn i bildet, der blir det vanskelig å konkurrere på like vilkår.

 

Uansett, det å la en annen fremstå som seg selv er svindel uansett sammenheng.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Forresten;

 

Jeg tror ikke det er forbud for kvinner å delta i store turneringer i hverken SC, LoL eller DotA. Så sånn sett er det vel ikke kjønnsfordeling i e-sport dersom du er god nok. Rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har jenter en egen turnering?

Er det en annen grunn til det enn at de regnes som dårligere?

Syns det er tull at de skal ha egen turnering!

 

Fordi menn sine hjerner er koblet sammen på ulike måter, menn har lettere for å mestre motoriske evner.

Hvor i all verden tar du det fra?

For meg høres det ut som nonsens

Lenke til kommentar

Hvorfor har jenter en egen turnering?

Er det en annen grunn til det enn at de regnes som dårligere?

Syns det er tull at de skal ha egen turnering!

 

Jeg mener jenteturneringer er til for å få flere jenter interessert i e-sport. De "vanlige" turneringene ligger på et veldig høyt nivå. Som andre har nevnt så fungerer menn og kvinners hjerner forskjellig. Det er også mye press, forventninger og uønsket oppmerksomhet når man som jente skal delta i samme turneringer, da det er uvanlig i flere land. Forhåpentligvis blir det helt normalt å delta i samme turneringer i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...