Gå til innhold

Nye Tesla D har doble motorer og radar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg forvirret. Er det snakk om dobbeltmotorer, slik artikkeloverskriften tyder på, eller er det to separate motorer, slik det er beskrevet i artikkelteksten?

 

Teknisk sett er dette en stor forskjell. F.eks har forbrenningsmotorer med dobbelttubo to turboer der den ene mater den neste, dette øker ladetrykket. Eller den første turboen lader ved lave turtall og den andre lader ved høyere turtall. Hvis motoren har to separate turboer er dette som regel en V-motor der hver turbo lader hver sin sylinderrekke.

Lenke til kommentar

Er du eeegentlig forvirret, eller bare spiller vi litt dum i dag? :roll:

 

Kan du såpass om motorer, så vet du nok sikkert godt at en EL-motor ikke akkurat har noen turbo, eller noe doble motorer og følgelig forsvinner hele problemstillingen med hvor man kan mene to turboer etc...

 

Uansett. Ganske kul bil!

Endret av Andrull
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ifølge CNN i morges skal bilen også kunne gjenkjenne skilt med fartsgrenser og automatisk justere hastighet i henhold til dem.

Ville være skeptisk til å automatisk justere hastigheten.

Har skiltgjenkjenning på min bil (BMW). Anvisning av fartsgrense fungerer ikke alltid like bra. F.eks plukker den opp skilt som gjelder på sideveier og avkjøringer. Du kjører i 80-sone og plutselig viser skiltgjenkjenneren et 30-skilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg forvirret. Er det snakk om dobbeltmotorer, slik artikkeloverskriften tyder på, eller er det to separate motorer, slik det er beskrevet i artikkelteksten?

 

 

Er du eeegentlig forvirret, eller bare spiller vi litt ekstra dum i dag? :roll:

 

Kan du såpass om motorer, så vet du godt at en EL-motor ikke akkurat har noen turbo, og følgelig forsvinner hele problemstillingen med hvor man kan mene to turboer etc...

 

Uansett. Ganske kul bil!

 

Turbogreiene var bare eksemlper, tror du skjønte det :p

 

Jeg lurte litt jeg også da overskriften sier "Nye Tesla har doble motorer og «autopilot»". Det tilsier at den har to motorer som er doble. Og det er forskjell på en dobbelmotor og to motorer, sånn teknisk sett. Tror noen har surret litt med overskriften ja :)

 

Fra kverulant til seriøs så synes jeg dette var stilig, fin bil og faktisk ikke spesiellt dyr heller hvis man ser på tilsvarende alternativer, i forhold til hestekrefter etc da selvfølgelig, Tesla har ingen ordentlige alternativer :D :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Tesla Model S P85D vil koste «bare» rundt 670 000 kroner, i hvert fall så lenge det fortsatt er avgifts- og merverdiavgiftsfritak på elbiler i Norge."

 

Hvor har dere dette fra? Norske priser er vel ikke kjent enda...

 

 

Så, adaptive cruisecontrol?

Ja, det pluss mye mer. Den skifter felt for deg og man kan f.eks. gå ut av bilen og be den parkere i garasjen selv for så å komme og plukke deg opp forran huset neste morgen kl 7.

Lenke til kommentar

 

Ifølge CNN i morges skal bilen også kunne gjenkjenne skilt med fartsgrenser og automatisk justere hastighet i henhold til dem.

Ville være skeptisk til å automatisk justere hastigheten.

Har skiltgjenkjenning på min bil (BMW). Anvisning av fartsgrense fungerer ikke alltid like bra. F.eks plukker den opp skilt som gjelder på sideveier og avkjøringer. Du kjører i 80-sone og plutselig viser skiltgjenkjenneren et 30-skilt.

 

I motsetning til BMW så tar Tesla oppladinga, så da tar de vel fartsbota og prikkene også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hadde egentlig håpet på at de ville gjøre noen med fronten. Aldri vært noen fan av den. Ser ut som en stor fisk med gapet åpent :(

Enig i at den er blandt de svakeste design-elementene, selvom den ser grei ut på sorte biler. Finnes noen alternativer her: http://www.teslarati.com/tesla-model-s-nose-cone-upgrade/

 

:)

 

Første eksempelet der var en del bedre! Men det er vel ikke en original grill? Fikk litt Maserati-vibber.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

 

 

Ifølge CNN i morges skal bilen også kunne gjenkjenne skilt med fartsgrenser og automatisk justere hastighet i henhold til dem.

Ville være skeptisk til å automatisk justere hastigheten.

Har skiltgjenkjenning på min bil (BMW). Anvisning av fartsgrense fungerer ikke alltid like bra. F.eks plukker den opp skilt som gjelder på sideveier og avkjøringer. Du kjører i 80-sone og plutselig viser skiltgjenkjenneren et 30-skilt.

 

I motsetning til BMW så tar Tesla oppladinga, så da tar de vel fartsbota og prikkene også.

 

Vel, funksjonen er der ihvertfall. CNN sa ikke noe om hvor god eller dårlig den er, om det er intelligent å bruke den, eller hva folk mener om den, hva konsekvensen er av å bruke den, om den kun stiller ned hastigheten eller både opp og ned, eller noe annet. Såvidt jeg fikk med meg sa de at den har funksjonen. That's it.

Lenke til kommentar

Nå er jeg forvirret. Er det snakk om dobbeltmotorer, slik artikkeloverskriften tyder på, eller er det to separate motorer, slik det er beskrevet i artikkelteksten?

 

Teknisk sett er dette en stor forskjell. F.eks har forbrenningsmotorer med dobbelttubo to turboer der den ene mater den neste, dette øker ladetrykket. Eller den første turboen lader ved lave turtall og den andre lader ved høyere turtall. Hvis motoren har to separate turboer er dette som regel en V-motor der hver turbo lader hver sin sylinderrekke.

Dette er en el bil. Den har ett batteri som forsyner to elektriske motorer med strøm. Det nytter ikke å tenke forbrenningsmotor og turbo i en slik sammenheng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...