Gå til innhold

Chromecast har fått mer funksjonalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Frem til nå har det ikke vært spesielt mye valgfrihet for iOS-brukere

Rettelse: Frem til nå har det ikke vært spesielt mye valgfrihet for noen.

 

Dette er helt nytt for alle og har ikke vert mulig på Android heller før Chromecast appen ble oppdatert i går.

Stemmer, en glipp der som er fikset. Til vårt forsvar nevnte vi både Android og iOS litt lenger opp i artikkelen, og har med striglede bilder av en Android-drevet mobiltelefon. :-)
Lenke til kommentar

Savner funksjonalitet for å koble denne til mobilens eget wifi nett, og dermed bruke mobilnettet til selve strømmingen.

 

Problemet er at mobilen av en eller annen grunn ikke registreres som at den er på sitt eget wifi nett. Noen som vet om det finnes en løsning på dette?

 

Det fungerer for meg. Har brukt Samsung Galaxy Tab S 4G som hotspot, og koblet Chromecasten direkte til den. Da kan jeg enten streame direkte fra min Tab S til Chromecast, eller fra en annen mobil som er koblet til samme wifi-nettverk.

Lenke til kommentar

Den funksjonaliteten jeg ønsker meg fra Chromecast er muligheten til å låse pinnen mot en eller flere enheter (tenk whitelist) slik at den kan brukes på delte eller offentlige nettverk, for eksempel på hoteller, skoler, arbeidsplassen eller bosted som har delt nettverk. Da får enheten plutselig veldig mange flere bruksområder, for eksempel som fast inventar på reise eller for å vise presentasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Savner funksjonalitet for å koble denne til mobilens eget wifi nett, og dermed bruke mobilnettet til selve strømmingen.

 

Problemet er at mobilen av en eller annen grunn ikke registreres som at den er på sitt eget wifi nett. Noen som vet om det finnes en løsning på dette?

 

Det fungerer, men du kan ikke gjøre oppsett av CC donglen på samme telefon som kjører hotspot. Når du gjør oppsett av CC kobler han til CC og du skriver inn informasjonen da er ditt hotspot nede. Du trykker ok på instillingene. Da kobler CC og din enhet til denne hotspoten. Hvis begge får forbinnelse så er den satt opp mot den SSIDen.

 

Bruk en PC til oppsett eller en annen telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Er det fortsatt slik som beskrevet i forrige post, at jeg må ha to mobiler for å kunne bruke chromecast via 4g hotspot på mobilen? Har ikke wifi hjemme, og gidder ikke skaffe meg det, siden jeg ikke bruker pc hjemme. Pr i dag bruker jeg nesten opp mine 15gb som er inkludert i abbonementet, men bytter nå abb. og får nå 20gb inkludert pr mnd, og tenkte at da kan jeg bruke de ekstra gb til å streame til tv, om det ikke hakker veldig da... Har registrert at det går ca 1gb på en time med nrk-tv på mobilen, regner med at det blir omtrent det samme med bruk av chromecast?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...