Gå til innhold

Norges neste storsykehus fylles med spennende teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

Hadde en oppgave der jeg tok for meg problemstillingen med Kinect som overvåkningsverktøy. Bortsett fra en litt dårlig synsvinkel og rekkevidde (~3,5 meter) så kan man få til mye interessant med kameraet som det ville ha vært mye prakk med å få til ellers. Disse problemene kan løses med smart plassering.

Lenke til kommentar

 

Det som er spesielt med dette sykehuset er at det byges kun med én-sengs rom. Det er relativt mye forskning på dette som sier at pasientene blir friskere fortere og får færre infeksjoner da, så alle inneliggende pasienter hos oss får eget rom med eget bad

Høres litt kjedelig ut for pasienter som må ligge lenge på sykehus å ikke ha noen medpasienter å slå av en prat med, spesielt for dem som ikke har pårørende ofte på besøk.

Lenke til kommentar

 

 

Det som er spesielt med dette sykehuset er at det byges kun med én-sengs rom. Det er relativt mye forskning på dette som sier at pasientene blir friskere fortere og får færre infeksjoner da, så alle inneliggende pasienter hos oss får eget rom med eget bad

Høres litt kjedelig ut for pasienter som må ligge lenge på sykehus å ikke ha noen medpasienter å slå av en prat med, spesielt for dem som ikke har pårørende ofte på besøk.

Er man så syk at man ikke klarer å bevege seg ut til fellesarealene for å prate med medpasienter, så vil man nok oftest verdsette fred og ro mer enn å ha et tilfeldig menneske som man kanskje ikke har noe til felles med liggende på samme rom. Veldig greit å slippe å høre på smertestønn eller høylydt snorking fra andre på rommet, å måtte overhøre samtaler med besøkende, eller bli forstyrret av diverse rutiner som angår den/de andre på rommet til alle døgnets tider. For ikke å snakke om at man med enerom slipper å måtte ta hensyn til andre når det gjelder hva man skal se på TV, når man har på lys, åpner vindu, osv. Jeg har prøvd begge deler, og én-sengsrom på sykehus har stort sett bare fordeler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

1. Er man så syk at man ikke klarer å bevege seg ut til fellesarealene for å prate med medpasienter, så vil man nok oftest verdsette fred

 

2 .og ro mer enn å ha et tilfeldig menneske som man kanskje ikke har noe til felles med liggende på samme rom.

 

3. Veldig greit å slippe å høre på smertestønn eller høylydt snorking fra andre på rommet, å måtte overhøre samtaler med besøkende, eller bli forstyrret av diverse rutiner som angår den/de andre på rommet til alle døgnets tider.

 

4. For ikke å snakke om at man med enerom slipper å måtte ta hensyn til andre når det gjelder hva man skal se på TV, når man har på lys, åpner vindu, osv. Jeg har prøvd begge deler, og én-sengsrom på sykehus har stort sett bare fordeler.

1. Kanskje, kanskje ikke på barneavdelingen?

2. Å ikke ha mye til felles kan være spennende, noe har man til felles helt sikkert.

3 & 4. enig

 

Jeg har også erfaring med begge deler, og heller mot enerom som det klart beste for meg, men verdsatte samtidig smalltalk i fellesarealene. Min bestemor derimot synes at enerom er noe dritt, ingen å snakke med, det "eneste" som er verre er en gal kjerring som skriker i nabosenga :p

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...