Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z3 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt kritiserer ingen det kantede designet som er hovedårsaken til at Apple og Samsung selger voldsomt mange flere telefoner enn Sony. Telefonene er rett og slett ikke gode å ha i lomma. Dette har Samsung lenge skjønt, og Apple har kommet etter.

 

Media hyller den eneste reelle konkurrenten til Samsung og Apple på en måte som får meg til å tro at det handler mer om prinsippet om å ønske flere sterke markedsaktører, enn at telefonene skal være bra. Sony sliter i motvind, til tross et pressekorps som nesten virker desperate i sin hyllest av deres nye modeller. Det har jo ifølge anmelderne ikke vært _NOE_ å utsette på alle Sonys siste modeller. Så hvorfor kjøper ikke alle Sony?

 

Forøvrig har det (som det før har blitt kommentert en del om her inne) generelt sett vært en varierende byggekvalitet og feilprosent på Sonys siste telefoner. Min erfaring (ikke bare basert på egne telefoner, men fra innsiden i bransjen) er at Sony er det vanskeligste merket når det kommer til reklamasjoner, og det eneste merket kundene våre kommer inn og sier de absolutt IKKE vil ha basert på tidligere erfaringer.

 

La meg understreke at jeg for det meste liker telefonene til Sony, men misliker formen, den voldsomme hypen journalistene står for, og ikke minst at det dessverre så langt ikke har vært et trygt kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsatt kritiserer ingen det kantede designet som er hovedårsaken til at Apple og Samsung selger voldsomt mange flere telefoner enn Sony. Telefonene er rett og slett ikke gode å ha i lomma. Dette har Samsung lenge skjønt, og Apple har kommet etter.

Korleis veit du sikkert at dette er hovedårsaka til at dei ikkje selger så godt?

 

Media hyller den eneste reelle konkurrenten til Samsung og Apple på en måte som får meg til å tro at det handler mer om prinsippet om å ønske flere sterke markedsaktører, enn at telefonene skal være bra. Sony sliter i motvind, til tross et pressekorps som nesten virker desperate i sin hyllest av deres nye modeller. Det har jo ifølge anmelderne ikke vært _NOE_ å utsette på alle Sonys siste modeller. Så hvorfor kjøper ikke alle Sony?

Kanskje fordi dei lagde telefonar som var elendige før, og at dei endå ikkje har fått bygd merkevaren sin opp igjen? Dei siste modellane deira er jo faktisk gode.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvordan er antennene? Har en Z1 og den er rett og slett drita dårlig på å motta signaler. Får høre i 8 av 10 samtaler at den jeg prater med ikke kan høre meg eller hører dårlig, og wifien er også svak. Det skal ikke være nødvendig å rope i telefonen inendørs for at den andre skal høre deg...

Lenke til kommentar

Jeg hadde Z1 compact og vil meddele at etter lengre bruk merker du at de bruker latterlig dårlig kvalitet glass på bakside og skjerm. den blir fult full av riper som fylles med dritt og møkk, svekker skjermen styrke og som første til at skjermen min spontant sprakk i lomma mi uten ytre påvirkning.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk klarer å ripe opp telefonene sine så fælt. Har hatt en ZR i over et år, og det er ikke så mye som ei ripe i skjermen. Har dere den i lomma sammen med nøkler, mynter og anna skit eller? Jeg har den alltid i ei lomme bare for seg selv.

Jeg hadde en Samsung S3 fra rls Mai 2012 til Mai 2014 og hadde absolutt ingen riper i skjermen uten skjermbeskyttelse helt normalt bruk. Hadde Z1 i perioden fra Mai 2014 til August 2014 og den hadde blitt et ripehelvete ved utrolig lett bruk sammenlignet med S3'en.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Z1 compact og vil meddele at etter lengre bruk merker du at de bruker latterlig dårlig kvalitet glass på bakside og skjerm. den blir fult full av riper som fylles med dritt og møkk, svekker skjermen styrke og som første til at skjermen min spontant sprakk i lomma mi uten ytre påvirkning.

 

Har du fått med deg at Z1 Compact ikke har glass bakside og at fronten er dekket av en beskyttelsesfilm som kan tas av event. byttes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil trygt anbefale compact z3. Fanrastisk kvalitet og super skjerm. Var selv skeptisk til 1280×720 siden jeg gikk fra en annen mobil på 442 piksler og 5.2 tommer. Men denne skjermen er enda bedre, med flotte varme farger. Størrelsen var det som jeg gikk for da jeg kjøpte denne. Uten å snakke ned andre mobiler, men kameraet på denne er så mye bedre en feks samsung s5 og spesiellt på kveld og natt. Du får også kjøpt et smartcover-deksel som minimerer eventuelle riper. Men personlig har jeg ikke hatt problemer med riper på mine sonytelefoner. Ja jeg har appleprodukter også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...