Gå til innhold

Nå kan du betale regninger uten Java


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har betalt regninger uten Java siden BankID på mobil kom (Egentlig lenge før det også, siden min bank ikke krever innlogging med BankID).

. Ser ikke hva som er den store hypen med dette.

 

Hva du gjør er totalt irrelevant for alle de som bruker Java til å logge inn i nettbanken. (Som er ganske mange)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hva blir det egentlig erstattet med? Et nytt system vil vel også være sårbart for angrep og trenge oppdateringer etterhvert?

Løsningen krever ingenting utover en nogenlunde oppdatert nettleser. Du trenger ikke installere noe ekstra og skal derfor ikke kreve noe "vedlikehold" fra brukerens side slik som med Java.

Lenke til kommentar

"Han forteller videre at den Java-frie nettbanken vil rulles ut til selskapets personkunder senere i uken "

 

Så vi kan ikke betale regninger uten Java NÅ, som det sto i overskriften?? Eller? Har ingen regninger inne akkurat nå så jeg får ikke sjekket..

 

Dere kunne spart dere for den overskriften eller ventet med å slenge ut artikkelen til senere i uken når det var ordentlig oppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Her har mengder av brukere slitt i mange år og når de endelig gjør noe så hyper de seg selv. De forsøker å snu egen treghet til en god ting. Vi er sååå flinke, liksom. Makan.

Lenke til kommentar

Jeg har betalt regninger uten Java siden BankID på mobil kom (Egentlig lenge før det også, siden min bank ikke krever innlogging med BankID).

. Ser ikke hva som er den store hypen med dette.

 

Etter å ha jobbet i en bank og sett hvor STORT problem java er for forburkerne, så kan jeg se at dette er en stor gevinst for bankene og forbrukerne. Det er ikke alle som er like tekniske og vil ta i bruk bankID på mobil eller undersøke rundt om hvilken bank som ikke bruker java eller ikke. Folk flest fokuserer på hvor de får billigst lån og ikke hvor det er javafri bank ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har betalt regninger uten Java siden BankID på mobil kom (Egentlig lenge før det også, siden min bank ikke krever innlogging med BankID).

. Ser ikke hva som er den store hypen med dette.

Etter å ha jobbet i en bank og sett hvor STORT problem java er for forburkerne, så kan jeg se at dette er en stor gevinst for bankene og forbrukerne. Det er ikke alle som er like tekniske og vil ta i bruk bankID på mobil eller undersøke rundt om hvilken bank som ikke bruker java eller ikke. Folk flest fokuserer på hvor de får billigst lån og ikke hvor det er javafri bank ;)

 

Det som er feil med Java er Oracle, slik jeg ser det.

 

Java oppdaterer ikke seg selv (slik f.eks. alt på mobilen gjør). Dette er ikke noen teknisk feil, snarere et kynisk valg av Oracle, slik at man øker sjansen for å få med seg malware i samme slengen, som Oracle sikkert får betalt for. Jeg har f.eks. ikke tall på hvor ofte jeg har fjernet ask toolbar fra pc-ene til venner, slekt og familie.

 

Det andre er at nettleserene gjør det utrolig vanskelig å ta det i bruk. Man må gjerne sikkerhets-godkjenne-kllikke en håndfull ganger, som sikkert kan få mange brukere til å tro at pc-en snart går i lufta. Man kan huke av "tillat og husk" og "remember" bokser, for å redusere antall klikk neste gang, men hver gang java oppdateres blir dette nullstilt. Med mindre man passer på (ingen gjør det) å huke vekk den boksen.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

 

 

Godt at vi er på vei mot en Java-fri nettbank, kanskje vi kan pakke vel hele språket også :yes:

Og bytte til hva da, engelsk?

 

Don't make me laugh! ( ;) )

 

Bra at Java er borte!

De fleste skriver Java på engelsk, så der bommet du nok litt.

 

 

Derfor jeg hadde ;) , for å hinte til sarkasme :p

 

Jeg ser gjerne at programmeringspråket Java forsvinner. :)

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Øh

 

Du som påstår du ikke har logget inn på en nettbank med javaklient etter at BankID på mobil kom.... nettbank på PC krever fortsatt javaklient, selv om man bruker bankID på mobil som autentisering.

 

Jeg tror at folk overvurderer dette litt. Ja, det er bra at nettbankene får javafri innlogging, men det er fortsatt mye annet som krever java, så vi blir nok ikke "kvitt" java sånn uten videre pga. dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...