Gå til innhold

Hvorfor flokker millioner til dette nye sosiale nettverket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En som har vært med i prosjektet tidligere, mener at opplysningene dine kommer til å bli solgt før eller siden. Grunnen til det er at Ello har blitt finansiert av et silicon valley investerings firma. Dermed vil de ha avkastning på pengene sine før eller siden, og at ello kommer til å bli nødt til å selge firmaet videre, og alle opplysningene dine blir dermed solgt videre.... https://aralbalkan.com/notes/ello-goodbye/

  • Liker 6
Lenke til kommentar

En som har vært med i prosjektet tidligere, mener at opplysningene dine kommer til å bli solgt før eller siden. Grunnen til det er at Ello har blitt finansiert av et silicon valley investerings firma. Dermed vil de ha avkastning på pengene sine før eller siden, og at ello kommer til å bli nødt til å selge firmaet videre, og alle opplysningene dine blir dermed solgt videre.... https://aralbalkan.com/notes/ello-goodbye/

 

Det høres riktig ut.. ingen grunn til å kaste bort tiden der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er i det minste fasinerende.

Om en litt oppkomling virkelig kan true eller rokke ved Facebook, så er forteller det mye om hvilke muligheter som ligger i en digital verden.

Personlig tror jeg at det skal en del til, men du verden, med flere titusener nye per dag, så må Ello i alla fall kjenne sin besøkelsestid. Fullt trykk og satsing gjelder i tilfelle de skal lykkes. Jeg tror at vekstsmertene må være overstadig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Før folk proklamerer at dette vil ta livet av Facebook, Twitter og alle andre sosiale nettverk, bør vi ta oss tid til å huske at det var en tid hvor også invitasjoner til Google+ var en ettertraktet vare på Internett.

Lenke til kommentar

Facebook har jeg forlatt for lengst, men før jeg blir medlem i et nytt sosialt nettverk skal jeg vite at det er det "riktige".

 

De lover også at all informasjonen de soper sammen om deg, ikke skal selges videre til tredjeparter.

I disse spionasjetider, hvor ligger hovedkontoret og serverne deres? Er det i et overvåkningsgjennomsyret land som USA, Storbritannia, Kina eller Sverige så fortjener de ikke troverdighet. Da fortsetter jeg heller å rendyrke god gammeldags tilstedeværende vennskap.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ello er vel venture capital, så før eller siden blir vel brukerne solgt. Jeg har jo forsåvidt registrert meg allerede, men med den dedikerte spam-mailen min på lik linje som jeg gjorde med Facebook.

 

Virker jo som en god plan, men jeg ser ikke helt poenget med Ello ennå. Skulle gjerne vært på design-teamet for å få inn noen kule nye funksjoner! [Jeg vet at det fortsatt er i beta].

 

http://betabeat.com/2014/09/ello-founder-says-vc-funding-is-no-big-secret-thats-silly/

Lenke til kommentar

Var utrolig engasjert i forbindelse med lanseringen av google+, men med Ello må jeg si at jeg ikke bryr meg så veldig. Av sosiale medier så tilbyr twitter/instagram/snapchat mye mer interessante måter å kommunisere på, spesielt på de to sistnevnte så er det mye lettere å kun inkludere de man ønsker også.

 

Tror ikke jeg har hatt en statusoppdatering på facebook siden en gang i starten av 2008 i forbindelse med en Justice konsert på Betong i Oslo... Men synes fortsatt facebook er genialt i form av at "alle" er der. Det blir som en slags telefonkatalog der jeg kan ta kontakt med bekjente de gangene jeg ønsker/har behov for det (og de med meg). Det er for meg fremdeles den beste måten å organisere kontakt/planlegging med flere personer samtidig på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...