Gå til innhold

Nå vil Microsoft gjøre stua di om til et virtuelt spillrom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jo ikke dette noen som kan sammenlignes med VR briller, det er en annen opplevelse.

 

Denne løsningen tar ikke brukeren til ett annet miljø, men legger til media elementer i eksisterende miljø. VR-briller er artig men ikke veien til ett fungerende holodekk, dette derimot er mer i den retning.

 

Men så må vi ikke glemme at det meste fra Microsoft Research er ting som ikke er ment for salg før 5-10 år senere.

Lenke til kommentar

Ja, vet det blir noe helt annet enn VR. Spørsmålet er om det er en bra ting, og jeg tviler sterkt. I beste fall blir dette nok bare en ny vri på Kinect, så selve opplevelsen blir lysår bak VR. I verste fall får de ikke til det engang. Teknologien er jo bra, den, men hva er bruksområdet?

 

Tror slettes ikke dette blir et "holodekk" heller. Det er mulig de kan få bilder på møblene, men så lenge møblene står i ro har det ingenting å si. Hva foretrekker du? Å se en person sitte i stolen din uten å kunne røre seg, eller spasere rundt i en levende verden? Denne tingen til MS blir nok bare det første, mens VR er allerede det andre.

 

Og hva så om det først blir lansert om fem, seks år? VR er allerede kommet, og forbedres stadig. Om fem, seks år er VR nok blitt ganske vanlig, så hvorfor vil folk ha både det og denne greia fra MS? Det eneste jeg kan tenke meg er at dette passer for flere spillere, men igjen, det har lite å si hvis spillene suger like mye som Kinect-spill. Om fem, seks år har vi nok VR-spill over nettet, så man kan spasere rundt i en verden som f.eks Skyrim med flere andre folk i VR. Det blir mye tøffere enn dette. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...