Gå til innhold

TEST: OnePlus One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+241541

Fatter ikke hvordan dere kan gi denne mobilen 8/10. Dårlig lyd i samtaler og ustabil dekning? Den er med andre ord dårlig på det mest essensielle man bruker en telefon til. Hvem bryr seg om skjermen er god eller maskinvare er kraftig når en telefon til 3000kr er dårlig til å ringe med,? De punktene dere trekker for burde gi telefonen maks 6/10.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hvordan dere kan gi denne mobilen 8/10. Dårlig lyd i samtaler og ustabil dekning? Den er med andre ord dårlig på det mest essensielle man bruker en telefon til. Hvem bryr seg om skjermen er god eller maskinvare er kraftig når en telefon til 3000kr er dårlig til å ringe med,? De punktene dere trekker for burde gi telefonen maks 6/10.

 

Ja, hvis en kun leser punktlisten og ikke karakteren, så er jo dette overhodet ikke en telefon man ønsker å kjøpe. Dekning som varierer så mye at man blir forvirret!? Vi er nede i nederste kvartil av poengskalaen etter min mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Veldig rar og misvisende ingress med "Denne telefonen er bedre enn Samsung Galaxy S5", for når man leser igjennom testen så kommer det jo frem at telefonen ikke er noe bedre enn Samsung Galaxy S5 i det hele og store? Med svakt kamera under dårlige lysforhold, ustabil dekning, svak lydkvalitet under samtaler og det hele så kan jo denne telefonen umulig vurderes som bedre enn Samsung Galaxy S5 som ifølge dere selv ikke har disse problemene?

 

Sånn som jeg ser det så er det ingenting med denne telefonen som faktisk slår enn Galaxy S5? Skjermen er svakere, ytelsen er mer eller mindre identisk, den er ikke vann- og støvtett eller noe? Eneste som den reelt sett scorer bedre på må være at den leveres med Cyanogen fremfor TouchWiz og byggekvaliteten / kvalitetfølelsen kontra Galaxy S5. Alle andre øvrige punkter ser jo ut til å gå i S5 sin favør, eller tilnærmet likt så på hvilken måte gir denne uttalelsen noen som helst mening annen en ren click-bait?

 

 

Eller er det sånn at OnePlus One vurderes helt annerledes basert på at den er rimelig? For det gir fint lite mening, pris er subjektivt og må vurderes fra en enkeltperson sin økonomi og prioritering, du kan ikke vurdere OnePlus One helt annerledes og hvertfall ikke dra utsagn som at "denne er bedre enn Galaxy S5" basert på et premiss som "joda, men den er jo billigere". Kameraet er ikke noe bedre enn hva det er selv om telefonen er såpass aggressivt priset, skjermen blir ikke på magiskvis like bra som Galaxy S5 av den grunn, problematikken rundt dekning og lydkvalitet under samtaler fikser seg ikke med en lav prislapp.

 

 

Denne kan vel fremdeles ikke kjøpes på det norske markedet? Sånn sett så er jo prisen ganske så irrelevant da suverene norske forbrukerkjøpsrettigheter bortfaller og det hele. Hvordan regner vi verdien på disse? Settes disse til en verdi på 500 kr, 1000 kr, 1500 kr??

 

 

En utrolig dårlig og bisarr sammenligning, som jeg føler kun er vinklet på denne måten bare for å skape ekstra blest og "click-bait" for artikkelen, noe jeg syntes er ekstremt dårlig av Amobil om de forsøker å profilere seg som en seriøs og profesjonell nettside og aktør i markedet.

 

Volumet på telefonen ser ikke ut til å være noe særlig lavere enn iPhone 6 Plus heller, og ser vi på illustrasjonbildene så ser den ikke så forsvinnende mye mindre ut, likevel så skriver dere iPhone 6 Plus er endel større. Jaha? Hva med å nevne tall for volum, tykkelse, bredde og høyde så man kanskje kan få noe ut av denne sammenligningen? Ut ifra illustrasjonbilde så ser jo ikke forskjellen ut til å være allverden.

 

Hei.

 

Har forandret på tittelen.

 

La samtidig til målene på iPhone 6 Plus versus OnePlus One, slik at det forhåpentligvis sier noe mer om størrelsesforskjellen på de to modellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Veldig rar og misvisende ingress med "Denne telefonen er bedre enn Samsung Galaxy S5", for når man leser igjennom testen så kommer det jo frem at telefonen ikke er noe bedre enn Samsung Galaxy S5 i det hele og store? Med svakt kamera under dårlige lysforhold, ustabil dekning, svak lydkvalitet under samtaler og det hele så kan jo denne telefonen umulig vurderes som bedre enn Samsung Galaxy S5 som ifølge dere selv ikke har disse problemene?

 

Sånn som jeg ser det så er det ingenting med denne telefonen som faktisk slår enn Galaxy S5? Skjermen er svakere, ytelsen er mer eller mindre identisk, den er ikke vann- og støvtett eller noe? Eneste som den reelt sett scorer bedre på må være at den leveres med Cyanogen fremfor TouchWiz og byggekvaliteten / kvalitetfølelsen kontra Galaxy S5. Alle andre øvrige punkter ser jo ut til å gå i S5 sin favør, eller tilnærmet likt så på hvilken måte gir denne uttalelsen noen som helst mening annen en ren click-bait?

 

 

Eller er det sånn at OnePlus One vurderes helt annerledes basert på at den er rimelig? For det gir fint lite mening, pris er subjektivt og må vurderes fra en enkeltperson sin økonomi og prioritering, du kan ikke vurdere OnePlus One helt annerledes og hvertfall ikke dra utsagn som at "denne er bedre enn Galaxy S5" basert på et premiss som "joda, men den er jo billigere". Kameraet er ikke noe bedre enn hva det er selv om telefonen er såpass aggressivt priset, skjermen blir ikke på magiskvis like bra som Galaxy S5 av den grunn, problematikken rundt dekning og lydkvalitet under samtaler fikser seg ikke med en lav prislapp.

 

 

Denne kan vel fremdeles ikke kjøpes på det norske markedet? Sånn sett så er jo prisen ganske så irrelevant da suverene norske forbrukerkjøpsrettigheter bortfaller og det hele. Hvordan regner vi verdien på disse? Settes disse til en verdi på 500 kr, 1000 kr, 1500 kr??

 

 

En utrolig dårlig og bisarr sammenligning, som jeg føler kun er vinklet på denne måten bare for å skape ekstra blest og "click-bait" for artikkelen, noe jeg syntes er ekstremt dårlig av Amobil om de forsøker å profilere seg som en seriøs og profesjonell nettside og aktør i markedet.

 

Volumet på telefonen ser ikke ut til å være noe særlig lavere enn iPhone 6 Plus heller, og ser vi på illustrasjonbildene så ser den ikke så forsvinnende mye mindre ut, likevel så skriver dere iPhone 6 Plus er endel større. Jaha? Hva med å nevne tall for volum, tykkelse, bredde og høyde så man kanskje kan få noe ut av denne sammenligningen? Ut ifra illustrasjonbilde så ser jo ikke forskjellen ut til å være allverden.

 

Hei.

 

Har forandret på tittelen.

 

La samtidig til målene på iPhone 6 Plus versus OnePlus One, slik at det forhåpentligvis sier noe mer om størrelsesforskjellen på de to modellene.

Tja, om du regner på volumet er faktisk iPhone 6 Plus merkbart mindre enn OnePlus med de oppgitte målene siden den er en god del tynnere.

Lenke til kommentar

Modellen ble lansert for 6 måneder siden, jeg lurer på om det kommer en ny snart?

 

Til de som vil ha CyanogenMod, men ikke denne telefonen, vil jeg bare minne om at det er fult mulig å bruke CyanogenMod på andre telefoner.

 

Takk for at dere opplyser om bildesensor, Sony IMX214, som for tiden er den beste frittselgende sensoren på markedet. Den markedsføres som Exmor RS og er andre generasjon BSI-sensor. BSI gir mindre bildestøy enn gamle FSI på grunn av at mer av lyset treffer de lyssensitive delene av pikslene. Mindre lys tapes i tilstøtende områder nede i sensoren. Denne andre generasjon BSI-sensorer tar det et steg videre og gir ennå bedre støyytelse ved å flytte kondensatoren ("lyslagret") fra overflaten av pikselen og dypere ned i strukturen. Da blir en ennå større andel av overflaten på sensoren lyssensitiv. Dette er samme sensor som sitter i en rekke andre gode kameratelefoner:

 

Oppo Find 7,[20] Oppo Find 7a,[21] OnePlus One,[22] Oppo R1S,[23] Vivo Xshot Ultimate,[24] Vivo Xshot Elite,[25] Smartisan T1,[26] Oppo N1 mini,[27] Huawei Honor 6,[28] ZTE Nubia Z7,[29] ZTE Nubia Z7 Max,[30] ZTE Nubia Z7 mini,[31] Xiaomi Mi 4,[32] TCL P728M,[33] Oppo R1K,[34] IUNI U3,[35] Vivo X5,[36] Huawei Ascend Mate7,[37] Huawei Ascend G7[38]

 

Jeg er ganske sikker på at kameraet vil yte omtrent som disse når alt er som det skal. Sony Z2 og Z3 har en større og dermed bedre variant av denne sensoren, IMX220, men den selges så vidt jeg vet ikke fritt til andre telefonprodusenter.

 

HDR-bildet på kvelden er rett og slett en brukerfeil. Det blir idiotisk å bruke det mot dette kameraet. Slutt å bruk HDR på kvelden, uansett kamera/telefon!

 

Unaturlig blitslys er derimot fortjent kritikk. OnePlus burde hatt en annen fargetoning på blitsen. Gjerne to blitser med ulik fargetoning så det blir mulig å justere fargetoningen etter forholdene (auto eller manuell).

 

Dårlig lyd og dekning harmonerer ikke helt med erfaringene i tråden om denne telefonen. Jeg har ikke forutsetninger for å finne ut hvor reelle disse problemene er.

 

Prisen er vel rett over 3000 kr, med ekspresspost, hentet på poste restante i Strømstad så vidt jeg har hørt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

8/10 og med så store problemer?

 

lydkvalitet, dekning, kamera og mobil data er ganske stort i mine øyne.

Kamera? Som sagt, det bildet som fremheves som elendig er en brukerfeil, ikke en telefonfeil. Fargetoningen på blitslyset mener jeg er langt i fra nok til å trekke den for bildekvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Detter er en super telefon, hatt den i 3 måner og ikke hatt ett problem. Det med lav lyd fikser man enkelt med et programmet JLoader. Dårlig dekning har jeg aldri hatt et problem med. Den blir også lettere og lettere og få tak i, har selv 1 invites vist noen er interessert. Jeg brukte jetcarrier for å få den til Norge, totalprisen min ble ca 3100 kr.

Lenke til kommentar

Året er 2014 og et krav man må kunne forvente å se på de råeste mobilene er ip68. Sony og Samsung troner altså alene på toppen.

 

IP-68 sertifisering er det ikke mange som har, Samsung har selv IP-67, mens Sony har IP-58? Og selv om IP-sertifisering er kjekt og veldig viktig for mange, så er det ingen vits å legge opp til at dette er et "krav" i dagens marked, Samsung selv går jo bort fra IP-sertifisering med sin nye toppmodell Galaxy Note 4, og nye Galaxy Alpha.

 

 

 

Anbefale en telefon som mister dekning og har dårlig lyd?

Suppehuer..

Mister ikke dekning, det er barre det at 4gen ikke virker i hele Norge. 3g virker akkurat som alle andre telefoner. Jeg bor litt utenfor Bergen, og her virker 4G supert. Lyden fikser du med JLouder.jar.

 

 

Om lydproblematikken må fikses med JLouder.jar så får den velfortjent tyn i anmeldelsen, man skal ikke legge opp til eller forvente at sluttbruker skal sitte å trikse frem oppegående lydnivå på telefonene sine...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...