Gå til innhold

Studenter velger bort TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

En annen ting er at reklamefinansiert TV har utviklet seg til en bli en gigantisk tidstyv. Alle avbruddene gjør at TV2 bruker en time på å sende et program som hadde tatt tjue minutter på NRK.

Lenke til kommentar

99 kr/mnd + tv-lisens = 3933 kr/år som tilsvarer 157 boksøl a 25 kr. Da sier det vel seg selv hva studenter flest velger. 12% tilsvarer vel omtrent andelen stundenter som enten er avholds eller i nær slekt med NRK-ansatte.

 

Ok, litt flåsete sagt, men det er noe i det. Mange studenter finner ikke tradisjonell tv verd prisen og vil heller bruke pengene på andre ting.

 

De unge tar vanene med seg videre og lisensmodellen er en gamlismodell som dør ut før eller siden. På tide at politikerne våkner og avskaffer lisensmodellen slik den eksisterer i dag. (Ta den gjerne over statsbudsjettet, effektiviser og spiss NRK sin samfunnsoppgave)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

En annen ting er at reklamefinansiert TV har utviklet seg til en bli en gigantisk tidstyv. Alle avbruddene gjør at TV2 bruker en time på å sende et program som hadde tatt tjue minutter på NRK.

Nå overdriver du vel? De har vel ikke 40min reklame, håper jeg??

 

Neida, jeg mener ikke at de kjører 40 minutter med reklame. Hvis du legger sammen reklame, egenreklame (info om programmer som kommer), dødtid i programmer, nedkjøring før avbrudd ("dette skjer etter pausen") pluss oppkjøring etter avbrudd ("dette skjedde før pausen") så blir det ganske mye av det.

 

edit: typo

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

 

 

En annen ting er at reklamefinansiert TV har utviklet seg til en bli en gigantisk tidstyv. Alle avbruddene gjør at TV2 bruker en time på å sende et program som hadde tatt tjue minutter på NRK.

Nå overdriver du vel? De har vel ikke 40min reklame, håper jeg??

Neida, jeg mener ikke at de kjører 40 minutter med reklame. Hvis du legger sammen reklame, egenreklame (info om programmer som kommer), dødtid i programmer, nedkjøring før avbrudd ("dette skjer etter pausen") pluss oppkjøring etter avbrudd ("dette skjedde før pausen") så blir det ganske mye av det.

 

edit: typo

Ja, godt poeng.
Lenke til kommentar

En annen ting er at reklamefinansiert TV har utviklet seg til en bli en gigantisk tidstyv. Alle avbruddene gjør at TV2 bruker en time på å sende et program som hadde tatt tjue minutter på NRK.

 

LOL, husker den ganger jeg og en kompis så på en film på TV3, i reklamepausen startet vi å laste ned filmen, så den når den var lastet ned og overført og var ferdig lenge før TV3 sin film var slutt :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Denne artikkelen representerer ikke min opplevelse av saken, hvor SiO uten å ha gjennomført en omfattende undersøkelse blant studentene, helt på eget initativ klipper tv kabelen min, setter opp husleien min, og gir meg et latterlig "tilbud" fra snap.tv...
Snap.tv matcher overhodet ikke tilbudet fra Get og CanalDigital som vi hadde tidligere.

 

At så få velger snap.tv kan være fler grunner til:

1. Du må oppgradere internett for å ha nok hastighet i forhold til hva som er inkludert i leie

2. Kanalpakkene er dårlige

3. Bindingstid på 3 månder, og høye depositum.

4. Masse ekstra bokser, ingen mulighet for modul rett i TVen.

Endret av sjurtf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting er at reklamefinansiert TV har utviklet seg til en bli en gigantisk tidstyv. Alle avbruddene gjør at TV2 bruker en time på å sende et program som hadde tatt tjue minutter på NRK.

 

"freedom is not free", NRK er en statlig propagandakanal, og TV som et konsept vil dø ut med den siste generasjonen som ikke vet eller ønsker ikke å oppdage noe annet, bedre enn TV.

 

Jeg er mye mer informert via nettaviser, Wikipedia, google, blogger og hva annet som finnes.

Jeg har mye bedre underholdning da den ønskede filmen er bare noen klikk unna, når jeg vil på den skjermen jeg vil, i den kvaliteten jeg vil.

Og det beste er at det er ingen som kan diktere hva og når jeg skal se, høre eller lese, om jeg skal ha tilgang til en foretrukket stykke medie eller informasjon, og om jeg måtte noen ganger ønske det finnes TV også via andre kanaler enn konvensjonell kringkasting og på andre enheter enn tradisjonelt ansett som TV. Men det er en opsjon som er kjekt å ha, ikke at jeg bruker den.

 

De andre får nyte Dagsnytt, opptak ombord i båter, filmer av fjellturer og annet som får massene (eller sauene?) til å sige langt ned i sofaen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En annen ting er at reklamefinansiert TV har utviklet seg til en bli en gigantisk tidstyv. Alle avbruddene gjør at TV2 bruker en time på å sende et program som hadde tatt tjue minutter på NRK.

 

Ja, det er sant.

NRK er riktig nok "reklamefritt," men det å måtte se at et program er sponset av <insert name here> på en kanal som lisensen går til, er helt latterlig.. Jeg plomberer gjerne tv'n og holder meg til streaming og andre lovlige tjenester for å slippe unna hykleriet og lisensen til NRK.

Lenke til kommentar

Forundrer meg ikke i det hele tatt. Selv så ser jeg veldig sjelden på TV av de grunner at det er relativt sjelden at det er noe som interesserer meg. Pleier som oftest bare å se på nyheter eller dokumentarer hvis jeg finner noe skapelig.

 

De andre får nyte Dagsnytt, opptak ombord i båter, filmer av fjellturer og annet som får massene (eller sauene?) til å sige langt ned i sofaen.

Oi, du kalte massene for sauer. Så originalt og lite oppbrukt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan iallfall si at når jeg flytter for meg selv, deilig å være student og bo hjemme :D, så vil jeg nok ikke kjøpe meg en TV. Jeg ser at Samsung at såkalte public displays, som er monitorer i TV-strørrelser. Jeg er ikke så alt for oppdatert om de er dyrere enn tilsvarende TV-er eller ikke, men man slipper jo NRK-lisensen og det kan jo man spare en del på over tid.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...