Gå til innhold

Spøkerier og svømming i The Sims 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid morsomt å se at folk klager uansett hva, selv når de får ting gratis. :p

 

Også morsomt at du prøver deg, men det er ikke å anse som noe man får gratis når det er noe som skal være med i spillet fra første stund. Du kjøper ikke bil og blir ekstra fornøyd når de slenger med en stereo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Alltid morsomt å se at folk klager uansett hva, selv når de får ting gratis. :p

Det er noe som skal være med i spillet fra første stund. Du kjøper ikke bil og blir ekstra fornøyd når de slenger med en stereo.

 

Har du testet The Sims 4 ?

De har faktisk laget et mye bedre spill en The Sims 3.

 

Jeg ser ikke spill som Arma 3 få noe crapp da de gav ut spillet halvferdig.

Også skal The Sims 4 straffes for og ikke ha et fuckings svømmebasseng.

Jeg har aldri sett en god kommentar hvor de måler nye ting i spillet og hva det mangler, du ser bare om hva de mangler, men de har faktisk lagt til mye ting som aldri har vert i serien.

 

Er 50 timer inn i spillet og jeg har bare fullført 10 % av spillet. Jeg har hørt om folk som er 500 timer inn og fortsatt koser seg.

Lenke til kommentar

 

Alltid morsomt å se at folk klager uansett hva, selv når de får ting gratis. :p

 

Også morsomt at du prøver deg, men det er ikke å anse som noe man får gratis når det er noe som skal være med i spillet fra første stund. Du kjøper ikke bil og blir ekstra fornøyd når de slenger med en stereo.

 

Sorry, ante ikke at du jobber i EA og bestemmer hva som skal være med i spill. Trodde du bare var en vanlig person som resten av oss. :p Skjønt, hvis du ikke jobber i EA og bare er en vanlig person, hvordan kan du da bestemme hva som skal være med i spillet eller ikke? Du skjønner vel at det er opp til dem hva de vil ta med, og hva de ikke gjør? Tidspress og budsjett er en viktig faktor, men det er heller ikke alt som er nødvendig lengre.

 

Ta biler, for eksempel. Mange klager over at de ikke er med lengre, men hva i huleste skal man med en bil nå? Biler er komplett ubrukelige, siden simmene forsvinner straks de er ute av huset. Å lage en bil (og spesielt hvis vi får kjøpe mange forskjellige) er bare en hel masse arbeid som har absolutt null å si for selve spillet, og de kan mye heller bruke de resurssene på ting som faktisk betyr noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du testet The Sims 4 ?

De har faktisk laget et mye bedre spill en The Sims 3.

 

Jeg ser ikke spill som Arma 3 få noe crapp da de gav ut spillet halvferdig.

Også skal The Sims 4 straffes for og ikke ha et fuckings svømmebasseng.

Jeg har aldri sett en god kommentar hvor de måler nye ting i spillet og hva det mangler, du ser bare om hva de mangler, men de har faktisk lagt til mye ting som aldri har vert i serien.

 

Er 50 timer inn i spillet og jeg har bare fullført 10 % av spillet. Jeg har hørt om folk som er 500 timer inn og fortsatt koser seg.

 

 

Så får vel EA/Maxis slippe unna med å ribbe spillene sine med den ene hånda så lenge de vifter med nok glitter med den andre.

 

Joda, jeg hadde selv ganske mange timer i SimCity, men det forandrer ikke på saken: Det var en voldtekt av spillserien og en katastrofe for mange av spillerne. Det var på mange måter et flott spill, men det sviktet brutalt på en del kjernepunkter. Det de har gjort med Sims 4 er en forbrytelse riktignok i langt mindre skala, og «dypere simulering» passer selvsagt mye bedre her enn i SimCity. Likevel er det deja vu fra ende til annen. Objekter er da lett nok å få inn i spillet, så om oppvaskmaskina er borte enn så lenge gjør meg ikke så veldig mye så fremt den kommer tilbake, slik de nå har gjort med spøkelsene og svømmebassenget. Men kom ikke her og lat som om det er noen stor nyhet. Det er først og fremst her de skal ha en smekk i bakhodet i dag.

 

At de fra spillerens ståsted har fjernet mulighetene for å bygge kjeller og endre terrenget stikker dypere, og det er her deja vu-følelsen fra SimCity virkelig gjør seg gjeldende. Kanskje har de planer om å få inn disse senere. I så fall er det nok en gang slipp av et uferdig spill etter mitt syn, og det er ikke en utvikling jeg støtter. Kanskje finner de ut at de har malt seg inn i et hjørne (igjen), og om et års tid annonserer at disse tingene vil forbli utelatt fordi «det ble for vanskelig med de designvalgene vi har gjort».

 

Bedre sent enn aldri, men vi får se. Etter SimCity-fiaskoen har de ikke mye tillit rundt omkring, selv om mange likevel enten er historieløse eller glemske.

 

*snip*

 

Gitt nedskaleringen av nabolaget, så gir det ikke like mye mening lenger med biler, nei. Skal man angripe noe, så får det være nedskaleringen først, og eventuelt bilene som en del av den pakka. Det er langt på vei samme tendens som vi så i SimCity (dypere, men mindre), så unnskyld meg om jeg er skeptisk til hva de kan utrette. Øvrige usakligheter kan du lire av deg andre steder, så da bruker jeg ikke mer tid på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i at det er kritikkverdig at EA har nedskalert funksjoner som tidligere i serien har vært under kontinuerlig oppgradering. Likevel synes jeg det de gjorde med SimCity ikke kan sammenlignes med hva som er gjort i Sims 4.

I SimCity er poenget for de fleste å lage en best mulig by. Hvordan føles det da når det fullspekkede kartet ser ut som Honningsvåg med skyskrapere?

I Sims er vel poenget i stor grad å leve et interessant liv, skape virtuelle relasjoner, bygge fint hus med penger man har tjent osv. Jeg føler ikke man mangler mulighet til noe av dette, men merker derimot veldig hvor mye mer interessant den sosiale simuleringen er.

 

Det finnes derimot en bug i Sims 4, som ennå ikke er løst, og den er veldig stor. Spillet takler nemmelig ikke flere enn 180 simmer, død eller levende. Når man passerer denne grensen, starter simmer å bli slettet fra spillet. Det skjer hovedsakelig med simmer som genereres automatisk av spillet.

Lenke til kommentar

Gitt nedskaleringen av nabolaget, så gir det ikke like mye mening lenger med biler, nei. Skal man angripe noe, så får det være nedskaleringen først, og eventuelt bilene som en del av den pakka. Det er langt på vei samme tendens som vi så i SimCity (dypere, men mindre), så unnskyld meg om jeg er skeptisk til hva de kan utrette. Øvrige usakligheter kan du lire av deg andre steder, så da bruker jeg ikke mer tid på deg.

 

Grand Theft Auto: Svært by, lite av interesse foregår.

 

Bully: Svært lite område, men langt mer detaljert.

 

TES: Morrowind: Svært øy, mange kjedelige områder.

 

TES: Oblivion/Skyrim: Mindre øyer, men langt mer foregår der, og gjør det interessante å utforske.

 

Less is more. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Zip

Zip

Så du har ikke testet spillet ?

 

Dette spillet er et mesterverk, og visst de legger til bilene fra The Sims 2 og Bedrift pakken fra The Sims 2, så blir dette tidenes spill.

Alt det dere babler om som mangler har jeg aldri lagt merke til. jeg trenger ikke en kjeller for og kose meg med spillet.

 

TS4 er faktisk større en TS3. og slår det gamle spillet ned i støvlene når det gjelder ytelse , Pcn min bråker mindre en når jeg spiller The Sims 3.

Lenke til kommentar

Så du har ikke testet spillet ?

 

Dette spillet er et mesterverk, og visst de legger til bilene fra The Sims 2 og Bedrift pakken fra The Sims 2, så blir dette tidenes spill.

Alt det dere babler om som mangler har jeg aldri lagt merke til. jeg trenger ikke en kjeller for og kose meg med spillet.

 

TS4 er faktisk større en TS3. og slår det gamle spillet ned i støvlene når det gjelder ytelse , Pcn min bråker mindre en når jeg spiller The Sims 3.

 

 

Mesterverk, heh. Det var da noe tidlig, enten det vil vise seg å stemme eller ikke.

 

Sims 3 var en teknisk flause, så det er ikke noe å si på det. Memory leaks over hele fjøla. Simmer og biler som stadig setter seg fast eller ikke blir rydda opp ordentlig, og kjører spillet ned i gjørma. Nei, jeg har ikke testet Sims 4 selv, men det er heller ikke poenget. Vel og bra at du koser deg med det; jeg koste meg også med SimCity i starten. Det skulle bare mangle. Nettopp fordi jeg ikke har testet det, så har jeg ikke sagt en døyt om hvordan totalopplevelsen er til tross for manglene, så du behøver ikke mase mer om det. Jeg syns ikke noe om at de har fjernet muligheter jeg veldig gjerne vil ha i spillet. Hvorfor skulle vi ikke ha kjellere, som har vært en naturlig utvikling i serien? Hvorfor skal vi ikke ha terraforming, og istedenfor sitte der med et paddeflatt nabolag når du har kunnet spa i jorda siden det første spillet? Det ødelegger noe av sjelen til serien når de fjerner slikt. Og det skulle ikke forundre meg om de har malt seg inn i et hjørne med Glassbox nok en gang. De gidder vel ikke å lage pathfinding for annet enn et flatt kart. Kanskje den nye dybden i simuleringen er for krevende til å ha slik pathfinding i tillegg. Det var sånt det liksom tok dem ett år å finne ut av i SimCity (i realiteten holdt de vel kjeft til støvet hadde lagt seg etter alle startproblemene, for det ville bli for mye på én gang).

 

Etter det jeg forstår så gir det nye traits-systemet opphav til fattigere reaksjoner fra simmene; alle reagerer likt i en gitt situasjon, der man i Sims 3 kunne få ulike reaksjoner basert på personlighet. Har du en kommentar til dette? Det kan nok ta litt tid før flere folk oppdager slike ting, slik det tok tid å oppdage de underliggende svakhetene i SimCity. Akkurat som med SimCity, så er det godt mulig det på mange måter er et flott spill. Det er derfor jeg sier det er tidlig å dømme. Vi får se om folk er like ivrige om et halvt til ett år. En såpass tidlig dom fra deg betyr ingenting, dessverre.

Lenke til kommentar

 

Så du har ikke testet spillet ?

 

Dette spillet er et mesterverk, og visst de legger til bilene fra The Sims 2 og Bedrift pakken fra The Sims 2, så blir dette tidenes spill.

Alt det dere babler om som mangler har jeg aldri lagt merke til. jeg trenger ikke en kjeller for og kose meg med spillet.

 

TS4 er faktisk større en TS3. og slår det gamle spillet ned i støvlene når det gjelder ytelse , Pcn min bråker mindre en når jeg spiller The Sims 3.

 

 

Zip

Confusing content in any form with actual gameplay isn't just dangerous when it forces people into uncomfortable, manipulative relationships with the games they're playing like the loot cave did, though. Trumpeting a game's size or scope as its chief value can also preclude one's ability to appreciate or enjoy a game in the first place. This is a weird problem I've run into since I started writing about The Sims 4.

I'm having a great time with the new Sims. Plenty of other gamers continue to deride it, however. As many dissatisfied fans explained to me last month, they're disappointed with the game because they think it comes up short, content-wise. Stuff deemed essential in previousSims games was left out for no good reason.

That's fine, on one level. But as Rachel Franklin, one of The Sims 4's producers suggested when I spoke to her this week, there's also a great deal of depth to the new game that's easy to miss if you're not looking for it. Obviously, one of The Sims 4's producers standing up for her game isn't that surprising. And it's not like she can offer a completely objective critical assessment of her work—at least as it relates to how its players feel about the game.

At the same time, however, Franklin's comments resonated with me because they reminded me of something a player had told me when we were discussing the features that many felt were missing from The Sims 4:

This player was upset. But once they got down to playing The Sims 4, they were able to enjoy it for what it is—not obsess over what it isn't. That's the core difference between "fun" and "features" for me, and also what distinguishes gameplay from "content."

It makes me a little sad, but at the same time, it makes things much more manageable. I've been playing the Sims since the first release, so I was disappointed in how much stuff was not really in the game, but once you get down to it, it comes down to fun, not features. And I am having a ton of fun at the moment.

I'm willing to accept that I might be in the minority because I really enjoy The Sims 4. I also loveTomodachi Life, Nintendo's Sims-like 3DS game that recently came to an American audience for the first time and hasn't seemed to catch on here the same way it did in Japan. But to be a little blunt, I also have to wonder: how many people could be out there who'd take to The Sims 4with the same enthusiasm I have, if they were just willing to give the game a chance instead of insisting that it's incomplete without toddlers, swimming pools, or whatever else it is they think it's missing? I mean, what does "complete" even mean for a game as big and weird as The Sims, anyway? The entire line of reasoning reeks of an over-reliance on content for its own sake.

The size, length, or scope of a game doesn't always matter, at least as much as we often think it does. Nor does the sheer amount of...stuff that exists in a given game. If we fixate on the wealth of features that we hope to see in a new game or a sequel, we risk ignoring the potential paucity of their actual value.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ellers igjen så står jeg på samme punktene mine, og dessverre kan du ikke sammenligne Sim City med The Sims 4.
Spillet er kjempebra, og forstår ikke hvordan du kan si at det mangler mye når du ikke har testet spillet engang.
Lenke til kommentar
Ellers igjen så står jeg på samme punktene mine, og dessverre kan du ikke sammenligne Sim City med The Sims 4.
Spillet er kjempebra, og forstår ikke hvordan du kan si at det mangler mye når du ikke har testet spillet engang.

 

 

Jeg aksepterer fullt ut at du mener spillet er bra, men jeg forholder meg avventende til folk har roet seg, kommet godt forbi førsteinntrykk og dypere ned i spillmekanikken. Tilliten er rekordlav etter SimCity, så på det grunnlag alene blir det ikke noe kjøp før det er grundig dokumentert at de ikke har tabbet seg ut nok en gang, og da er det også naturlig at jeg ikke har testet spillet. Så det kan du bare slutte å mase om. Dette handler om prinsippet, at det liksom blir for mye jobb for dem å legge inn flere av disse tingene når de tar det valget å starte på nytt med en ny spillmotor. Da må de som utvikler leve med konsekvensene, også når de finner ut at de ikke har tid til å legge inn alle ønskelige elementer fra tidligere spill. Vel kan man mene at spillet er godt i sin nåværende tilstand, men er det noen grunn til at disse elementene ikke fremdeles skal være med i serien? Det, og det alene, er det jeg angriper her. Så om du her forteller meg at kjellere og terraforming på noe vis vil virke forringende på spillopplevelsen i Sims 4, så får jeg ta det til etterretning. Ellers er det intet du har kommet med som tilsier at disse ikke burde komme tilbake, og det så snart som mulig. Skepsisen rundt manglende objekter er mer overfladisk, selv om det er ganske absurd at man ikke skulle ha oppvaskmaskiner lengre. I samme omgang kunne de fjernet tv-en, fordi simmene skal snakke med hverandre istedenfor. Og instrumenter, hva skal de med dem? Dører og vinduer kan de sikkert avse, så kan de sitte og prate sammen under et simpelt tak istedenfor. Du ser hvor absurd det blir om man fortsetter å fjerne sentrale ting som folk bare har i eller som en del av husene deres, i livene deres. Jeg trodde jo det var en livssimulator fremfor alt, men nå har de tydeligvis bestemt seg for at det skal være en renere sosial simulator istedenfor. Og likevel har de forbedret verktøyene for husbygging?! Hva er det for slags blasfemi?!

 

Fra spør til revolver: Når de har introdusert elementer i tidligere spill som finner sin gode plass i spillopplevelsen for mange, så er det for meg uforståelig dersom de skulle velge å fjerne disse permanent. Det er ingen grunn til ikke å fortsette å ha dem, annet enn tidspress i så fall (og det er deres problem, ikke mitt). Dersom det ikke er permanent, så skal vi nok fortsette å klage inntil vi får dem tilbake. Ønsker de kanskje å endre sitt publikum – at Sims skal være mindre husbyggesimulator og mer sosial simulator? Det er mulig; det kan ikke jeg gjøre noe med, så da sørger jeg heller over tapet av et hyggelig spill med en fin balanse som passet meg bedre.

Lenke til kommentar

Ahh, ser at de begynner å fylle litt på denne Early Acess releasen. gleder meg til spillet kommer ut av alpha. (Fortiden så stopper sim å lage mat, han kan ikke fortsette for noe som ikke er der blokkerer han, simmer som er venner forsvinner fra listen, etc, Men har ikke krasjet på meg enda)..

Har du klart og lage mat på samme plass før ?

Sikker på at ikke du har plassert ting ting feil.

 

Spillet er en god del langt unna Early acess fasen ;)

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

 

Ahh, ser at de begynner å fylle litt på denne Early Acess releasen. gleder meg til spillet kommer ut av alpha. (Fortiden så stopper sim å lage mat, han kan ikke fortsette for noe som ikke er der blokkerer han, simmer som er venner forsvinner fra listen, etc, Men har ikke krasjet på meg enda)..

Har du klart og lage mat på samme plass før ?

Sikker på at ikke du har plassert ting ting feil.

 

Spillet er en god del langt unna Early acess fasen ;)

 

Akkurat samme plass, ingenting endret. Rommet var og ferdigrom (laget av EA), og sim har tidligere blitt sittende fast i alt mulig, hvor en må plassere noe hvor han står for at han skall flyttes og kunne gå igjen.

 

Og vill da si i forhold til Sims (1) og Sims 2 (begge ved release) er sims 4 ved release som et early acess fase.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...