Gå til innhold

Vil politianmelde om noen bøyer iPhone i butikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vi hatt enda en Apple-relatert *gate som primært sett er medie- og hateboyskapt altså? Sjokkerende!

 

Akkurat som antennagate var medieskapt (tester som bl.a. den til Anandtech som viste at iPhone antennen slettes ikke var spesielt forskjellig fra andre samtidige telefoner ble jo ignorert hvor enn det ble påpekt), så viste dette seg også å være blåst ut av proporsjoner. Og jeg tipper at testen til Consumer Report også kommer til å bli bortforklart eller ignorert av frådende hateboys som klamrer seg til sine halmstrå.

 

En ting er i hvert fall sikkert: det er få bedrifter i verden som klarer å vekke så sterke følelser i folk som Apple.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her har HW tatt utgangspunkt i den eneste objektive testen som er utført og artikkelen inneholder ingen subjektive antakelser. Likevel stiller man spørsmålet om "HW er finansiert av Apple?"

 

Videre så skal Apple-kunder "sies å være advart" fordi handlinger som bryter med norsk lov vil få konsekvenser.

 

Har verden mistet all fornuft?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vi hatt enda en Apple-relatert *gate som primært sett er medie- og hateboyskapt altså? Sjokkerende!

 

Akkurat som antennagate var medieskapt (tester som bl.a. den til Anandtech som viste at iPhone antennen slettes ikke var spesielt forskjellig fra andre samtidige telefoner ble jo ignorert hvor enn det ble påpekt), så viste dette seg også å være blåst ut av proporsjoner. Og jeg tipper at testen til Consumer Report også kommer til å bli bortforklart eller ignorert av frådende hateboys som klamrer seg til sine halmstrå.

 

En ting er i hvert fall sikkert: det er få bedrifter i verden som klarer å vekke så sterke følelser i folk som Apple.

Vel, jeg har hatt iPhone 4 i mange år å dekningen er forferdelig dårlig. Men etter at gummideksel ble satt på så ble det bortimot ikke eksisterende. Så uansett hva du eller andre skriver om det så hadde iallefall min det problemet. Nå skal du vekk fortelle meg at jeg har holdt den feil?
Lenke til kommentar

Vel, jeg har hatt iPhone 4 i mange år å dekningen er forferdelig dårlig. Men etter at gummideksel ble satt på så ble det bortimot ikke eksisterende. Så uansett hva du eller andre skriver om det så hadde iallefall min det problemet. Nå skal du vekk fortelle meg at jeg har holdt den feil?

Og jeg har hatt iPhone 4 i en årrekke og har aldri hatt problemer med dekningen, selv uten noe slags deksel og uansett hvordan jeg har holdt den. Skal så du fortelle meg at jeg tar feil?

 

Hva jeg og du opplever er revnende likegyldig. Det interessante er fakta og tester utført av profesjonelle under kontrollerte forhold - slik Anandtech gjorde med antennen og Consumer Reports nå har gjort med denne "bøyproblematikken".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor står det i artikkelen at iPhone ikke bløyes lett? Er Hw finansiert av Apple?

 

Fordi den nettopp ikke kan bøyes så lett som du og dine troll kompiser tror,man må bruke kraft for at man skal bøye den,ergo : den bøyes ikke lett

Han på filmen har mye mindre hender enn meg å det ser ikke ut til at han sliter. Tror ikke det ville tatt serlig lang tid før den hadde bøyd seg i lommen min på jobb hvertfall. Hvis du driver ned håndtverk foreksempel.
Lenke til kommentar

Han på filmen har mye mindre hender enn meg å det ser ikke ut til at han sliter. Tror ikke det ville tatt serlig lang tid før den hadde bøyd seg i lommen min på jobb hvertfall. Hvis du driver ned håndtverk foreksempel.

Du trenger ikke synse. Du trenger bare lese rapporten til Consumer Reports, hvor de har gjort kontrollerte tester med situasjoner det er naturlig at en telefon utsettes for, og det viser seg at iPhone ikke bøyer seg lettere enn andre lignende telefoner.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Disse bøye og slippe telefonen på asfalt testene er noe av det dummeste jeg har sett på lenge.

Dette er jo ikke noe man bør utsette noen som helst telefon for, er jo heller ikke vanlig å putte telefonen i baklomma for så å sitte på den, er jo ikke oppvokst i fjøset heller.

 

Har aldri eid en Apple telefon, men disse "testene" er ikke det som stopper meg, men det er jo topp for andre aktører til å skape litt negativitet rundt iphone siden folk flest er rene saueflokken og tror på dette tullet.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor står det i artikkelen at iPhone ikke bløyes lett? Er Hw finansiert av Apple?

 

Fordi den nettopp ikke kan bøyes så lett som du og dine troll kompiser tror,man må bruke kraft for at man skal bøye den,ergo : den bøyes ikke lett

Haha. Du kaller ham troll, men det er åpenbart du som slenger med leppa. Dersom du VIRKELIG misliker trolls så bør du gjerne ta en titt på deg selv først :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Consumer Report's test var i min mening veldig dårlig utført på ett punkt:: -nå er ikke norsken min så stø lenger, så vet ikke de korrekte uttrykkene, men de "støttet" telefonene på de to kort-sidene og la press-punktet mitt på mitten (på baksiden).. Dette er veldig forskjellig fra de ufaglige youtube video testene der trykk-punktet ble valgt utfra hvor skallet er svakest.. Dersom CR hadde tested med trykk punktet på det antatt svakeste punktet på samtlige modeller ville testen vært mer relevant.

 

Tviler på at bukselomma til folk automatisk setter trykk på mitt-punkt og har (lik) støtte i begge ender av telefonen. Men sånn ellers var vel testen dems ok, skulle bare ønske at de hadde utført testen med flere punkter og ikke bare mitt i mitten.. kanskje også en "cantilever support" test også, der bare den ene siden av telefonen ankres opp og låses mekanisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...