Gå til innhold

Netflix skal gjøre det filmselskapene frykter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det står at filmen skal ut på IMAX-kinoer.

 

Da blir det naturlig for meg å spørre om det er noen som vet noe om Netflix' forhold til 3D-innhold?

 

Før jeg får se 3D-innhold fra Netflix er det flere ledd som må støtte det. Først må Netflix ha et politisk ønske om å tilby 3D-innhold. Deretter må vel protokollene de bruker støtte 3D-innhold. Og til slutt må avspiller-programvare og hardware støtte 3D-innhold. Her kan avspiller-programvare være en medie-PC, chromecast eller en app på smart-TV/blu-ray spillere.

 

Har Netflix sagt noe om 3D på noe tidspunkt?

Lenke til kommentar

Ser det står at filmen skal ut på IMAX-kinoer.

 

Da blir det naturlig for meg å spørre om det er noen som vet noe om Netflix' forhold til 3D-innhold?

 

Før jeg får se 3D-innhold fra Netflix er det flere ledd som må støtte det. Først må Netflix ha et politisk ønske om å tilby 3D-innhold. Deretter må vel protokollene de bruker støtte 3D-innhold. Og til slutt må avspiller-programvare og hardware støtte 3D-innhold. Her kan avspiller-programvare være en medie-PC, chromecast eller en app på smart-TV/blu-ray spillere.

 

Har Netflix sagt noe om 3D på noe tidspunkt?

 

Har muligheter for 3D avspilling (noe begrenset innhold da) hos meg, men jeg kjører via USA en tur da

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Netflix sagt noe om 3D på noe tidspunkt?

 

Nå har ikke jeg kildene på dette, beklager det, men de har ved flere anledninger uttalt at fokuset på 4k vil overskygge satsing på 3D-innhold.

 

Kan se om jeg finner kilder på dette når jeg er ferdig på jobb.

 

Når det kommer til IMAX er det ikke nødvendigvis gitt at filmene som vises der er i 3D. Jeg har vært på flere IMAX-visninger i 2D det siste året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til IMAX er det ikke nødvendigvis gitt at filmene som vises der er i 3D. Jeg har vært på flere IMAX-visninger i 2D det siste året.

 

 

For meg er det like sterk knytning mellom stikkordene IMAX og 3D, som mellom PostIT og gullapper, eller Dolby og surround. Så kan de som sitter på IMAX og Dolby varemerkene synes det er en bra ting, eller ikke. :B

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Om noe så burde jo bransjen fryde seg over at en tjeneste faktisk har strømme-tjeneste og lager en film som slippes på sin tjeneste samtidig som kinoer.

Blir spennende å se hvor mye Netflix vil tjene direkte eller indirekte på filmen, og i beste fall åpner for at andre selskaper tar seg litt i nakken og ikke holder på steinalder-teknologi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Skjønner ikke hvorfor regien til Yuen Woo Ping alltid skal skrytes opp i skyene. Jeg har da aldri blitt noe særlig imponert over koreografien til den mannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...