Gå til innhold

Får du ikke hørt Radioresepsjonen i bilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt nr 1, og får knapt inn noen DAB-signaler i bilen selv om DAB-nettet er ferdig utbygget i Norge med 99% dekning.

FM virker feilfritt her med 5 riksdekkende kanaler + 4 nærradioer i stereo.

Kanskje Stavanger-regionen vil få tilfredsstillende DAB-radio hvis dekningen økes til 150%?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt nr 1, og får knapt inn noen DAB-signaler i bilen selv om DAB-nettet er ferdig utbygget i Norge med 99% dekning.

FM virker feilfritt her med 5 riksdekkende kanaler + 4 nærradioer i stereo.

Kanskje Stavanger-regionen vil få tilfredsstillende DAB-radio hvis dekningen økes til 150%?

 

Den er litt kresen hvordan du setter antenna. Jeg har full styrke hvor enn jeg reiser :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har kjøpt nr 1, og får knapt inn noen DAB-signaler i bilen selv om DAB-nettet er ferdig utbygget i Norge med 99% dekning.

FM virker feilfritt her med 5 riksdekkende kanaler + 4 nærradioer i stereo.

Kanskje Stavanger-regionen vil få tilfredsstillende DAB-radio hvis dekningen økes til 150%?

 

Den er litt kresen hvordan du setter antenna. Jeg har full styrke hvor enn jeg reiser :)

 

 

Den er best med glassantennen på frontruta. På siderutene eller med den andre antennen er den ennå dårligere.

Med andre DAB-radioer får jeg ingen signaler i kjelleren, og jeg sliter med å få brukbar lyd på kontoret selv når radioen er plassert i vinduet.

Utendørs med lommeradio og i første etasje med godt plassert antenne og fri sikt til sendere fungerer DAB greit.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt nr 1, og får knapt inn noen DAB-signaler i bilen selv om DAB-nettet er ferdig utbygget i Norge med 99% dekning.

FM virker feilfritt her med 5 riksdekkende kanaler + 4 nærradioer i stereo.

Kanskje Stavanger-regionen vil få tilfredsstillende DAB-radio hvis dekningen økes til 150%?

 

Kjører en Caddy som er under året gammel på jobb her i Stavanger-området, den har orginal DAB-radio. Men den bytter frem og tilbake mellom DAB og FM i ett kjør, så jeg håper DAB blir bedre før FM slås av.

Lenke til kommentar

Kjøpte en DAB-radio forrige uke på biltema til 999,-

 

Glinsende plast og små harde knapper. Made in China, for biltema.. ;)

 

 

Selv om kvalitetsfølelsen ikke imponerer så har den en lang spesifikasjonsliste til hyggelig pris, DAB/DAB+,FM, CD m/WMA/MP3, SD-kort, usb, AUX-inngang, Bluetooth.

 

Jeg har ikke testet all verden på lista men Bluetooth-implementasjonen er ganske funksjonsfattig sammenliknet med andre radioer, må *taste* nr ved utgående samtaler! På den ene turen jeg har hatt så langt virket DAB bra. Krysset Oslo langs ring 3. Et halvsekunds utfall i de lengste tunellene når jeg kjørte vestover, feilfri retning østover(?)

 

Bytte av den gamle delvis defekte radioen gikk som en drøm, nesten. Jeg burde sjekket den gamle radioen bedre for jeg manglet en ISO-PIN antenneovergang til 34,90

 

Det følger med DAB antenne i pakka, festes i vinduet med sugekopper og har 2-3 meter kabel så den er ganske plasseringsvennlig men du har jo selvfølgelig en liten jobb med å feste/skjule antennekabelen.

 

Også følger det med fjernkontroll. Da kan barna styre radioen fra baksetet(jippi).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...