Gå til innhold

Her er alle nyhetene i Microsoft Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for artikkelen! Jeg har alltid likt Windows best som hoved-OS, men har aldri helt følt at Windows var laget akkurat for meg. Tviler på at akkurat Windows 10 blir så mye bedre tilpasset akkurat meg og lar meg bestemme hvordan jeg vil ha ting, men jeg håper hver gang det kommer nytt OS.

 

Jeg har ikke spesielt lyst til å si følgende, både med fare for at det blir kalt pirk, og at det er et åpenbart utsagn; likevel håper jeg at det ikke blir tatt ille opp. Microsoft kan ha noe skyld i dette pga. sine ofte tilsynelatende fraværende standarder på terminologi som gjelder deres systemer, men en app(likasjon) er jo et program.

 

Samtidig blir det å i stedet si at app'er åpnes i vindu heller ikke teknisk sett korrekt slik det egentlig menes, men kanskje dét kan sies i stedet likevel? Dette vet nok de fleste her, men jeg mente bare at det kanskje kan være rom til forbedring av «Apper kjører som programmer» selv om de fleste skjønner hva det dreier seg om, spesielt etter å ha lest litt til.

 

Kanskje det bare er jeg som er gammeldags og nekter å differensiere forkortelsen på ordet «applikasjon» og «program» utover at en applikasjon teknisk sett er en spesialisering av et program eller «mykvare».

 

Har ikke sovet i natt, og føler meg teit allerede av hele innlegget mitt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...