Gå til innhold

SNIKTITT: The Evil Within


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes å mene at resident evil 4 fikk mye kritikk for kontrollene selv når det var nytt, ble vel omtalt som "gamledagse" også den gangen. Ikke at jeg selv egentlig har noe imot den formen for styring, om det er gjort riktig.

 

Blir nok Alien Isolation på meg, så får jeg litt tid på meg til å lese hva andre synes om dette spillet i mellomtiden.

Lenke til kommentar

Er det så innmari vanskelig å lage skrekkspill uten å lobotomere styringen helt? Kan man ikke regulere vanskelighetsgrad gjennom tilgang på ammunisjon og farlig kunstig intelligens, samtidig som spilleren har mulighet til å bevege seg og rulle rundt slik som normale mennesker? The Last of Us hadde et bra kontrollsystem. Der kunne du gå sakte rundt, men siktingen var upresis. Sleng på lav tilgang på ammunisjon, relativt lite utholdenhet (for å begrense rulling og løping), treg omladning av våpen og effektive fiender som ikke bare suger til seg skade uten å reagere på det så har du et godt fundament for skrekkspill, uten at du trenger å styre som en tanks, med kjøttzombier som helt uanfektet går gjennom ild og kuler for å nå deg.

Endret av Buddy Dacote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er klassisk måte å gjøre spill vanskeligere på, altså å tukle med styringen. Problemet er at det intuitive forsvinner og da blir det bare irriterende. Husker at man i RE5 ikke kunne løpe og skyte samtidig, da tenkte jeg, wtf? I en så desperat situasjon ville jeg instinktitvt gjort det. At man vil skille spillene fra COD etc, er greit, men løsningen er ikke ta bort naturlige valg man kan gjøre. Her kan det virke som om at man skal spille på spillets premisser. Da er jeg redd jeg ikke gidder. Blir bare irritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...