Gå til innhold

Denne teknologien gjør objekter usynlige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sliter litt med å se nyheten her. Dette er jo på ingen måte nytt. Enhver som har drevet med fotografi, eller svidd maur med forstørrelsesglass som femåring, skjønner jo prinsippene bak dette.


Dette var man klar over allerede for nesten 300 år siden. De er faktisk publisert i f.eks Cyclopædia, fra 1728. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Table_of_Opticks%2C_Cyclopaedia%2C_Volume_2.jpg


Fysikklæreren viste oss dette på videregående, på omtrent samme måte, for å vise mer detaljert hva som skjedde. Jeg ser nå i etterkant at jeg skulle filmet det og lagt ut på youtube (som ikke fantes enda).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan dette egentlig brukes i praksis for å gjemme en tilhenger? Mtp du må skalere linsene til en slik størrelse at kosten er noe helt annet enn 1000$, det kommer jo frem i video at størrelse av linsene er hva som utgjør størrelse på objekt du kan "gjemme". Og jeg ser for meg at linsen vil da bli så stor at vi fort snakker om en størrelse som er alt annet en praktisk å anvende.

Lenke til kommentar

Dette er svært enkelt å forklare og ingen nyhet. Årsaken til at man ikke ser objektet er rett og slett sort magi. Disse "forskerne" er egentlig trollmenn i ledtog med Satan og må derfor brennes på bålet (Gjerne etter å ha under tortur angitt resten av landsbyen). Det meste har en enkel og naturlig religiøs forklaring som kan løses ved bålbrenning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...