Gå til innhold

Nå begynner det å haste om du skal kjøpe ny PC med Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Om man vil ha Windows 7 kan man vel ganske enkelt installere det selv?

sikker hvis man kan få en lovlig lisens .

Det var jo noen spesifikke krav hvis man bytter hovedkort

( de samene som bygge ny pc )

 

 

Nåja, de samene som bygger ny pc vet sikkert at MS har vært nødt til å fire på kravene og at man kan få validert windows ved å ringe ett nummer og få det validert på nytt gratis hvis man bytter hovedkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om man vil ha Windows 7 kan man vel ganske enkelt installere det selv?

sikker hvis man kan få en lovlig lisens .

Det var jo noen spesifikke krav hvis man bytter hovedkort

( de samene som bygge ny pc )

Dette gjelder Windows OEM versjonen om jeg ikke ta feil. Om man derimot kjøper den vanlig pakken så skal man kunne bytte 5 forskjellige hovedkort før man må oppgradere.

Lenke til kommentar

Om man vil ha Windows 7 kan man vel ganske enkelt installere det selv?

 

Er ikke så enkelt å gjøre på mange nye PCer dessverre. Nyere PCer mangler ofte drivere til windows 7, og windows 8 driverene fungerer ikke alltid til win7. Classic Shell er heldigvis en akseptabel løsning for folk flest. Utfordringen ligger heller for bedrifter som har programmer som er avhengig av windows 7, eller at de må betale lisenser for å fornye til windows 8 kompatibel software.
Lenke til kommentar

 

 

Om man vil ha Windows 7 kan man vel ganske enkelt installere det selv?

sikker hvis man kan få en lovlig lisens .

Det var jo noen spesifikke krav hvis man bytter hovedkort

( de samene som bygge ny pc )

Hos Multicom kan du selv velge om du vil ha ferdig installert operativsystem eller ikke!

 

De har jo bare OEM utgaver.

komplett.no har lit bedre utvalg

Lenke til kommentar

Det er en tre ting som rører seg i meg omkring denne beskjeden.

 

1.

At Windows 7 ikke er sååå mye bedre enn Vista, at Windows 8 ikke er sååå mye bedre enn Windows 7. Egentlig føles disse tre OS-generasjonene omtrent som samme suppe for min del. Selvfølgelig bryter grensesnittet i Vista og Windows 8 med en hver sunn fornuft. For hvem vil ha Aero som suger den siste livskraften av hardware'n din. For hvem vil ha dette forstyrrende fliseoppsettet.

 

Grunnleggende så er Vista, Win7 og Win8 samme suppe. De er grunnleggende noe dårlig snekret sammen vil nå jeg si. Få vekk det fordømte timeglasset som snurrer i en evighet, det er en plasterlapp på den bloatware som Windows har blitt til.

 

 

2.

Kundebinding. Jo, windowsen kommer jeg nok til å fortsette med. Men denne runddansen med låsing i alle retninger og ender, den er ikke særlig behagelig for brukeropplevelsen.

 

Samtidig ville jeg hatet å ikke eie produktet for evig og alltid. Den der abonnementstrenden vil jeg heller ikke ha noe av. Så der kommer jeg like langt, eller til kort. Å åpne kildekoden fra Microsoft er nok helt uaktuellt også.

 

 

3.

Jeg begynner å bli noe likegyldig til hele Microsoft Windows. Jovisst, kommer jeg nok til å reagere på ny og på ny, når problemene og brukerUVENNligheten kommer rekende på ei fjøl.

 

Men, selv om smaken er litt bitter i munnen, som windowsbruker, så har man delvis vennet seg til "hele sirkuset".

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde det var Vista som gikk først :-)

Det blir nok Windows 7 for de større bedriftene i mange år. Det blir vel heller overgang til Windows 9 som eventuelt blir aktuelt.

W8 er ikke optimalt for andre enn de som kan Windows svært godt.

 

I en bedrift jeg kjenner til. Så er det viktigste programmet som kjøres der fremdeles anbefalt å ha Windows 7 i bunnen.

 

Dette er en bedriftstilnærming som Microsoft har slitt med i lange tider. Og slik må det også være, at det velprøvde regjerer ekstra lenge.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...