Gå til innhold

iPhone 6 Plus-mobilene fortsetter å knekke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Uansett vil dette være dekket av reklamasjonsretten i Norge så lenge telefonen er kjøpt i Norge.

Er no ikke så sikker på d.Kan ikke reklamere,når det er du som har påført den skade.

 

Telefonen er laget for kunne være i lommen, og da må den tåle normale belastninger den kan få der.

 

Men selv om det er Apple som har bevisbyrden, kan det være vanskelig å få gjennom, ja. Sikkert vanskeligere enn det er med disse "vannskadene".

Lenke til kommentar

Problemet til Apple ryktes å være at de ikke har en solid ramme inni. Mange andre produsenter har magnesiumramme inne i telefonen, eller de har laget noen profiler som stiver av.

 

Apple derimot gikk for et tynt lag aluminium, sies det og at den derfor deflekterer svært enkelt, særlig ved utfresninger til knapper.

Lenke til kommentar

Det er forøvrig gjort en vitenskaplig test på hvor mye den tåler, så da slipper vi alle disse "testene" der de bøyer den for hånd.

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/consumer-reports-tests-iphone-6-bendgate/index.htm

 

Om jeg skal ha en iPhone6 så er en bøyd telefon ikke en bekymring jeg har iallefall, føler hele saken er oppblåst til de grader.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forøvrig gjort en vitenskaplig test på hvor mye den tåler, så da slipper vi alle disse "testene" der de bøyer den for hånd.

 

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/consumer-reports-tests-iphone-6-bendgate/index.htm

 

Om jeg skal ha en iPhone6 så er en bøyd telefon ikke en bekymring jeg har iallefall, føler hele saken er oppblåst til de grader.

 

Så 6ern er faktisk svakere enn 6+?

Lenke til kommentar

Uansett vil dette være dekket av reklamasjonsretten i Norge så lenge telefonen er kjøpt i Norge.

Nja, det er ikke sikkert. Jeg hadde en sony xperia Z1 der touch skjermen knakk i bukse lomma. Fikk ikke det på garantien før jeg truet med å gå til forbrukerrådet. For folk som orker å send 20 eposter frem og tilbake til moobi eller lignende, ja..

 

 

 

Det er forøvrig gjort en vitenskaplig test på hvor mye den tåler, så da slipper vi alle disse "testene" der de bøyer den for hånd.

 

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/consumer-reports-tests-iphone-6-bendgate/index.htm

 

Om jeg skal ha en iPhone6 så er en bøyd telefon ikke en bekymring jeg har iallefall, føler hele saken er oppblåst til de grader.

 

Så 6ern er faktisk svakere enn 6+?

 

I teorien, ja. Praksis, nei. Det er en mye mindre telefon, med mye mindre flate, noe som gjør at 6 er mindre utsatt i bukselomma for. eks.

 

I denne testen blir all energi fokusert i et lite punkt og gir ikke deg ikke et riktig svar på hvordan den tåler normal bruk.

Endret av Faddn
Lenke til kommentar

I teorien, ja. Praksis, nei. Det er en mye mindre telefon, med mye mindre flate, noe som gjør at 6 er mindre utsatt i bukselomma for. eks.

 

 

I denne testen blir all energi fokusert i et lite punkt og gir ikke deg ikke et riktig svar på hvordan den tåler normal bruk.

 

 

I praksis så vil den vel tåle mer enn denne testen da å fokusere alt trykket på et lite punkt er verst tenkelige scenario.

Lenke til kommentar

 

I teorien, ja. Praksis, nei. Det er en mye mindre telefon, med mye mindre flate, noe som gjør at 6 er mindre utsatt i bukselomma for. eks.

 

 

I denne testen blir all energi fokusert i et lite punkt og gir ikke deg ikke et riktig svar på hvordan den tåler normal bruk.

 

 

I praksis så vil den vel tåle mer enn denne testen da å fokusere alt trykket på et lite punkt er verst tenkelige scenario.

 

Du har en liten telefon som du putter i lommen, den kan ligge mer fritt, den har mindre flate. Er jo ganske åpenbart spørre du meg. Øker du flaten og minimalt øker tykkelsen har du et problem når du så vidt får plassen i lommen engang. Jeg har aldri hatt en telefon ødlagt i lommen før jeg fikk en xperia Z1 (ca 36% større en forrige).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...