Gå til innhold

Blizzard kansellerer Titan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde virkelig håpt at Titan skulle bli det som kunne redde Blizzard. For akkurat nå så er de etter min mening et synkende skip. Riktignok så synker de meget sagte på grunn av suksessen WoW hadde, men jeg føler at de snart har melket WoW til det punktet hvor folk ikke lenger ønsker å spille det.

 

På en annen side så har de jo Hearthstone som ble en uforventet suksess, og jeg håper de nå kanskje vurderer å gjenopplive gamle klassikere som Lost Vikings :3

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tipper "vi skrinlegger spill som ikke lever opp til vår høye standard"-filosofien bare delvis forklarer kanselleringen. Jeg tror Blizzard har innsett at MMO-markedet har endret seg voldsomt de siste fem årene, og at sjansen for at et tradisjonelt MMO skal bli en suksess er veldig liten. Blizzard kommer utvilsomt bedre ut ved en kansellering sammenlignet med å få et "fail"-spill på CV-en.

 

Nå synes jeg forøvrig Blizzard må komme opp med noe nytt. Jeg håper de velger å la Warcraft-universet utvikle seg med et nytt strategispill fremfor å komme opp med enda flere utvidelsesspakker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Definitivt satt til middelalderen, med elementer av magi og steampunk... Low sci-fi?

Det er hva jeg tok fra previewet de slapp for lenge siden, som forøvrig er her: https://www.youtube.com/watch?v=E8bqbgCusdA

Er det bekreftet at den videoen er ekte? Jeg har mine tvil.

 

Tviler på vi får vite noe om Titan, mulig de resirkulerer konsepter der i fra inn i potensielt nye spill.

Lenke til kommentar

 

Definitivt satt til middelalderen, med elementer av magi og steampunk... Low sci-fi?

Det er hva jeg tok fra previewet de slapp for lenge siden, som forøvrig er her: https://www.youtube.com/watch?v=E8bqbgCusdA

Er det bekreftet at den videoen er ekte? Jeg har mine tvil.

 

Tviler på vi får vite noe om Titan, mulig de resirkulerer konsepter der i fra inn i potensielt nye spill.

 

https://unigine.com/products/heaven/

 

 

Fake så det holder..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var synd synes jeg, så virkelig frem til et nytt og mer oppdatert MMO som ville gi den "epic" følelsen jeg satt med i WoW vanilla for snart 10 år siden.

Men men, ser ut som Blizz kun kommer til å ha ett MMO på CVen sin. De må gi WoW en skikkelig facelift både grafisk og spillmekanisk om de skal kunne trone MMO sjangeren i nye 10 år.

Lenke til kommentar

7 år under utvikling, og så BAM! Det står det respekt av! Blizzards ledere skjønner hvor viktig deres merkenavn er og er ikke redde for å ta tunge beslutninger. Jeg liker hverken gameplayet eller grafikken i spillene Blizzard har gitt ut i det siste tiåret, men jeg liker at spillselskap kan være så kvalitetsbevisste som de er. (Det hjelper selvsagt å ha en solid økonomi for å kunne holde på slik.)

Lenke til kommentar

Hadde virkelig håpt at Titan skulle bli det som kunne redde Blizzard. For akkurat nå så er de etter min mening et synkende skip.

Det er jeg uenig i. Jeg liker ikke spillene de lager, men de vet veldig godt hva folk liker og prioriterer hardt å finpusse spillene sine. Jeg tror de gjør lurt i å satse på heller litt flere spill enn å starte opp et nytt gigantspill som WOW med det aller første. Blizzard har aldri vært særlig eksperimentelle, men jeg tror de har godt av å prøve ut litt forskjellige ting i mindre skala, men med samme finpuss som de er kjent for.

 

De kommer til å leve godt på WOW enda en stund, og de gamle storselgerne deres tjener nok inn en del de også. Det er definitivt et lurt tidspunkt å starte opp med noen nye spillserier og å videreutvikle noen av de gamle.

 

Noen nevnte Lost Vikings og det tror jeg kunne ha solgt bra. Det var jo aldri en storselger som Warcraft 1, men ettersom tiden har gått så har spillet blitt bedre og bedre kjent og det har jo en spennende spillmekanikk. Om de hadde laget et høyoppløselig Lost Vikings 3 med World of Warcraft stil på grafikken så tror jeg mange hadde kjøpt det uten å nøle, og om de hadde bakt inn en del nye ideer også så hadde de sikkert fått veldig god omtale for spillet også. Selv liker jeg ikke slikt så jeg kommer nok heller til å prøve Lost Vikings 2, som jeg ikke har prøvd ennå.

 

Blizzard kommer til å kjøre på i mange år fremover med mindre de begynner å miste folk eller blir vanstyrte.

Lenke til kommentar

Blizzard tjener lastebil lass med penger hver mnd på World of Warcraft. Om deres nye tilleggspakke er så bra som endel melder så skal en ikke se bort ifra at tallene som går opp hver gang vil holde seg mer stabilt.

 

Vært borte ifra WoW i lang stund nå. Og jeg håper virkelig den nye tilleggspakken blir bra. For det er ikke noe som kan måle seg med WoW. Men en kan bli noe mettet etter flere år i samme spill....noe som skjedde meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...