Gå til innhold

TEST: Nettsky-tjenester (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er trist at Hardware gjentar (og til og med fremhever) den villedende markedsføringen til Jottacloud som forsøker å overbevise oss om at de leverer en ubegrenset lagringstjeneste.

 

Dette på tross av at de definerer bruk som er "vesentlig høyere enn gjennomsnittsbrukeren" som overdreven bruk og dekket under en klausul om misbruk. Akkurat hvor grensen går, virker det som om de ikke vil si, men de oppgir som eksempel at 10TB er overdreven lagring.

 

Det er jo en del (ikke SÅ mye i disse dager), men definitivt ikke ubegrenset. Som er gjengitt i kursiv i innledningen om Jottacloud i denne artikkelen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At Dropbox og Google Drive har apper for WP stemmer vel ikke helt? Det finnes tredjepartsløsninger, men verken Dropbox eller Google har laget egne apper til plattformen.

Hei, du har helt rett. Her har det skjedd en glipp. Retter det nå :)

 

 

Det er trist at Hardware gjentar (og til og med fremhever) den villedende markedsføringen til Jottacloud som forsøker å overbevise oss om at de leverer en ubegrenset lagringstjeneste.

 

Dette på tross av at de definerer bruk som er "vesentlig høyere enn gjennomsnittsbrukeren" som overdreven bruk og dekket under en klausul om misbruk. Akkurat hvor grensen går, virker det som om de ikke vil si, men de oppgir som eksempel at 10TB er overdreven lagring.

 

Det er jo en del (ikke SÅ mye i disse dager), men definitivt ikke ubegrenset. Som er gjengitt i kursiv i innledningen om Jottacloud i denne artikkelen.

Jeg har endret litt i teksten slik at dette kommer frem.

Endret av Smedsrud
Lenke til kommentar

Dersom en kun er ute etter gratis lagring, synes jeg personlig Mega er en god kandidat med sine 50GB. Ellers kan det være verdt å nevne at en får 1 TB ekstra lagringsplass på onedrive om en har et office 365 abonnement(fra 549,- år), noe som er billigere enn alle(?) alternativene i artikkelen.

Endret av BufferedWriter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er trist at Hardware gjentar (og til og med fremhever) den villedende markedsføringen til Jottacloud som forsøker å overbevise oss om at de leverer en ubegrenset lagringstjeneste.

 

Dette på tross av at de definerer bruk som er "vesentlig høyere enn gjennomsnittsbrukeren" som overdreven bruk og dekket under en klausul om misbruk. Akkurat hvor grensen går, virker det som om de ikke vil si, men de oppgir som eksempel at 10TB er overdreven lagring.

 

Det er jo en del (ikke SÅ mye i disse dager), men definitivt ikke ubegrenset. Som er gjengitt i kursiv i innledningen om Jottacloud i denne artikkelen.

 

Har 43TB .... De har ikke klaget enda!

 

Det hw.no BURDE lagt vekt på ende-til-ende kryptering. Jotta krypterer bare når filene først har havnet på server, og man får ikke velge egen nøkkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 ting jeg synes dere kunne nevnt om OneDrive:

 

1. Mye ekstra lagringsplass med Office 365 abonnement, allerede kommentert ser jeg.

 

2. Når noen andre deler en mappe med deg i OneDrive så kan man ikke legge den til som en ny mappe i sin egen Onedrive klient (Jeg finner iallefall ikke ut hvordan jeg gjør det) og det er en stor ulempe når man sammenligner med å dele mapper i Dropbox hvor man får den delte mappen inn i sin egen mappestruktur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hw.no BURDE lagt vekt på ende-til-ende kryptering. Jotta krypterer bare når filene først har havnet på server, og man får ikke velge egen nøkkel.

Enig. Kall meg paranoid, men jeg vil ikke laste opp mine private filer, dokumenter, filmer, bilder og mer til en nettbasert tjeneste uten at alt krypteres før det forlater maskinen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og så er det en fordel med skyting lagring kontra egen server /nas du mister ikke dine filer ved innbrudd, brann, server feil, disk krasj osv.... Derfor kan det ikke sammenlignes slik som dere gjør. Jeg feks. Har en server som er tilkoblet Google disk, da er jeg veldig godt sikkert. Og ps det finnes en klient for Google disk til Ubuntu/Linux, den fungerer men er ikke optimal enda.

Lenke til kommentar

Dette på tross av at de definerer bruk som er "vesentlig høyere enn gjennomsnittsbrukeren" som overdreven bruk og dekket under en klausul om misbruk. Akkurat hvor grensen går, virker det som om de ikke vil si, men de oppgir som eksempel at 10TB er overdreven lagring.

 

Laster du opp 15TB med familiebilder\filmer blir du ikke utestengt, eller andre 'lovlige' ting.

 

Laster du opp 15TB med piratkopierte ting (filmer ol), så blir du det.

Lenke til kommentar

Jeg syntes en veldig viktig del med "nettskyløsninger" er integrering med dine aktuelle systemer, for meg som har flere iOS-enheter så er jo iCloud Backup en temmelig genial ting jeg ikke kunne ha vært for uten.

 

OneDrive forsøker noe ala det samme med integrering i Windows 8.1 og Windows Phone, og Google Drive gjør sikkert noe lignende mot Android vil jeg regne med?

 

For meg så har aldri nettskyløsninger handlet om "hvem gir meg flest GB for penga", men når det er sagt så syntes jeg iCloud har vært temmelig begrenset til alt annet enn iCloud Backup i iOS, kunne jo godt ha tenkt meg å benytte OneDrive, Dropbox eller Google Drive til det samme men det lar seg jo dessverre ikke gjøre, akkurat som du ikke kan få Dropbox til integrere på samme måte med Windows Phone og Windows 8.1, og du kan vel heller ikke få Dropbox til å integrere på denne måten i Android?

 

 

Og som det allerede har blitt nevnt så har OneDrive en utrolig irriterende greie med at når du deler en mappe, eller får delt en mappe fra andre så det kun tilgjengelig via "Shared" på OneDrive.com og kommer ikke opp som en egen mappe under "OneDrive" lokalt på systemet, noe som irriterer meg grønn til tider da jeg benytte OneDrive i Windows 8.1 og på jobb..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...