Gå til innhold

Foto

INTERVJU: Dragon Age: Inquisition

16 svar i denne tråden

#1 Håvard Hofstad Ruud

Håvard Hofstad Ruud

Skribent, Gamer.no

• Medlemmer
  • 300 innlegg
  •   14. november 2012

Skrevet 23. september 2014 - 17:52

daprintfeb-7.300x169.jpg

Dragon Age: Inquisition skal bli mye større og mer variert enn sine forgjengere.

INTERVJU: Dragon Age: Inquisition
  • 0

Skribent Gamer.no / @HavardRuud

#2 Monsoon

Monsoon

Bruker

• Medlemmer
  • 639 innlegg
  •   11. november 2002

Skrevet 23. september 2014 - 18:09

Jeg har tenkt en del på det følgende etterhvert som det bare blir fler og fler oppfølgere til etablerte serier istedet for nye spill. Hvis Dragon Age var film, så hadde det ikke blitt flere etter den forrige. Jeg lurer på om det sier mer om utviklerene eller oss.
  • 0

#3 Realzi

Realzi

Bruker

• Medlemmer
  • 3 950 innlegg
  •   4. november 2010

Skrevet 23. september 2014 - 18:25

Jeg har tenkt en del på det følgende etterhvert som det bare blir fler og fler oppfølgere til etablerte serier istedet for nye spill. Hvis Dragon Age var film, så hadde det ikke blitt flere etter den forrige. Jeg lurer på om det sier mer om utviklerene eller oss.

Jeg vet ikke om Dragon Age er det perfekte eksempel da de ikke har pumpet ut spill hvert år.
  • 1

#4 ovrebekk

ovrebekk

Bruker

• Medlemmer
  • 1 486 innlegg
  •   24. august 2004

Skrevet 23. september 2014 - 18:39

Du mener utviklerne skal finne på svære fantasyverdener med forskjellige regioner, språk, raser og historiske hendelser for så bare bruke dette til et spill?
Det gjør det ikke akkurat lettere for oss spillere heller å få et forhold til disse tingene om alt forandrer seg for hvert eneste spill vi spiller.
  • 0

#5 Gother-Bit

Gother-Bit

Bruker

• Medlemmer
  • 196 innlegg
  •   18. august 2014

Skrevet 23. september 2014 - 19:17

Tja, det blir jo litt spennende å se hva de har funnet på men jeg holder heller en knapp på Pillars of Eternity og Witcher 3 jeg.

"Historien i Inquisition begynner med at et stort skybrudd i det metafysiske riket,«Fade», får det til å regne demoner over verdenen" Demoner! Jeg er så ufattelig lei av demoner i Fantasy-spill og jeg har i grunnen aldri likt dem. Ihvertfall den kvasi-kristne type demoner som er vanlig å bruke. Er Fantasy-spill den mest fantasiløse typen av spill? Jeg tror egentlig det.

Dette innlegget har blitt redigert av Gother-Bit: 23. september 2014 - 19:17

• 1

#6 Kenichi-san

Kenichi-san

Bruker

• Medlemmer
  • 2 458 innlegg
  •   20. juli 2006

Skrevet 23. september 2014 - 20:41

To kjønn, fire raser, fire klasser

Hva er den fjerde classen? ser bare 3 på hjemmesiden: http://www.dragonage...n_US/inquisitor

(De standard: Warrior, Rogue og Mage, med 3 specializations hver.) Idet minste er disse nye, med unntak for Warrior og Rogue's Assassin.

Warrior bruker de gamle Champion, Reaver & Templar. :/ Meh...

7 Origins story'er, 1 for mage på alle rasene unntatt Dwarfs (3) og 1 for Rogue & Warrior (4). Syns Rogue og Warrior skulle hatt forskjellig story. :p

• 0
| Min Animeliste | Min Mangaliste | Mine Spill | Min HiFi | Ikke forhåndsbestill spill!
| PSN: bleachich88 | Live: bleachich | Steam: kenichi_san88

3DMark Firestrike: 15424

#7 Malvado

Malvado

Bruker

• Medlemmer
  • 18 825 innlegg
  •   23. august 2003

Skrevet 23. september 2014 - 21:30

Reagerte litt på at det ser ut som man ikke har helt direkte kontroll på resten av gruppen sin men er begrenset til å gi ordrer.

Om det er tilfelle blir dette spillet neppe aktuelt for meg.

• 0

#8 Realzi

Realzi

Bruker

• Medlemmer
  • 3 950 innlegg
  •   4. november 2010

Skrevet 23. september 2014 - 21:49

Reagerte litt på at det ser ut som man ikke har helt direkte kontroll på resten av gruppen sin men er begrenset til å gi ordrer.

Huh, selvfølgelig kan du kontrollere resten av teamet.
  • 0

#9 Kenichi-san

Kenichi-san

Bruker

• Medlemmer
  • 2 458 innlegg
  •   20. juli 2006

Skrevet 23. september 2014 - 21:57

Det ser veldig Dragon Age 2 aktig ut (styr maincharacter, sett opp "preset strategi" for partymembers... (fight fra @10:10) --> Han bytter character midt i kampen, men ser ikke noe til "pause/velg abilities" gameplay aka strategiaktig ut. :p Sikkert easymode, men fortsatt. :/

Og ere bare meg eller ser menyer/UI ut som en kopi av The Witcher 2?. :p

• 0
| Min Animeliste | Min Mangaliste | Mine Spill | Min HiFi | Ikke forhåndsbestill spill!
| PSN: bleachich88 | Live: bleachich | Steam: kenichi_san88

3DMark Firestrike: 15424

#10 Realzi

Realzi

Bruker

• Medlemmer
  • 3 950 innlegg
  •   4. november 2010

Skrevet 23. september 2014 - 22:39

Enda lite PC video, de gjør det samme med Witcher 3, de viser bare konsoll for og ikke få spillet til og se dårligere ut tror jeg.
Men håper man kan zoome lengre ut og en pause knapp ja.

Lol The Witcher 3 videone er faktisk og i Easymode.
  • 0

#11 Stormwolf

Stormwolf

Bruker

• Medlemmer
  • 1 578 innlegg
  •   29. august 2010

Skrevet 23. september 2014 - 22:47

Hvor mange ganger har BioWere sagt at spillet de nå lager vil ha virkelige valg konsekvenser bare for å gang på gang skuffe fans med 1 eller 2 virkelige valg og en haug med tomme valg som bare gir noen dialog referanser senere i spillet. Dette biter jeg ikke på før noen andre enn BioWere bekrefter det.
  • 1

#12 Håvard Hofstad Ruud

Håvard Hofstad Ruud

Skribent, Gamer.no

• Medlemmer
  • 300 innlegg
  •   14. november 2012

Skrevet 24. september 2014 - 07:26

Beklager at det ikke var tydligere, men du kan altså ta kontrollen over alle de andre medlemmene i gruppen når som helst. Har lagt til en setning om det nå :)

• 0

Skribent Gamer.no / @HavardRuud

#13 virtualviper74

virtualviper74

Bruker

• Medlemmer
  • 113 innlegg
  •   12. juni 2010

Skrevet 24. september 2014 - 08:44

Det er godt å se at de har gått bort fra de unaturlige hurtigbevegelsene i DA2
  • 0
Har du Alt under Ctrl?

#14 rattjamann

rattjamann

Bruker

• Medlemmer
  • 170 innlegg
  •   18. juni 2006

Skrevet 24. september 2014 - 11:07

"Du har valg og de får konsekvenser" dette burde virkelig ikke være en feature i disse dager, det burde være standard. Jeg mener de gjorde dette i rollespill for 20 år siden, hvorfor er det pluttselig en big deal nå?
En annen ting er at et fåtall av de spillene jeg har spillt i det siste som skryter av valgmulighetene gjør en generellt dårlig jobb.
Tror jeg holder meg til Wasteland 2, er veldig imponert hvordan de har gjort det så langt angående valgmuligheter.
  • 0

#15 Malvado

Malvado

Bruker

• Medlemmer
  • 18 825 innlegg
  •   23. august 2003

Skrevet 24. september 2014 - 13:13

Beklager at det ikke var tydligere, men du kan altså ta kontrollen over alle de andre medlemmene i gruppen når som helst. Har lagt til en setning om det nå :)

Det er jo er svært viktig punkt for meg i alle fall , spesielt da tidligere spill som feks Baldurs Gate lot deg ha full kontroll over hele gruppen og man kunne derfor gjøre de riktige taktiske valgene som bruk av diverse spells , forskjellige typer angrep , reposisjonere trollmannen ved behov osv.

• 0

#16 Gother-Bit

Gother-Bit

Bruker

• Medlemmer
  • 196 innlegg
  •   18. august 2014

Skrevet 24. september 2014 - 13:32

Å styre en hel gruppe fungerer som regel bedre i turbaserte spill og er som regel morsommere også. Men det var ikke så verst i de gamle Bioware\Black Isle spillene.
  • 1

#17 Realzi

Realzi

Bruker

• Medlemmer
  • 3 950 innlegg
  •   4. november 2010

Skrevet 25. september 2014 - 07:19

"Du har valg og de får konsekvenser" dette burde virkelig ikke være en feature i disse dager, det burde være standard. Jeg mener de gjorde dette i rollespill for 20 år siden, hvorfor er det pluttselig en big deal nå?
En annen ting er at et fåtall av de spillene jeg har spillt i det siste som skryter av valgmulighetene gjør en generellt dårlig jobb.
Tror jeg holder meg til Wasteland 2, er veldig imponert hvordan de har gjort det så langt angående valgmuligheter.

Fordi nå er det litt vanskeligere og lage hvordan valgene skjer, da det kreves animasjoner og mye arbeid, før kunne de bare skrive hva som skjedde.
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere