Gå til innhold

Steam gjør en av de største forandringene på lenge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har snakket om dette en god stund nå, og det var bare spørsmål om tid før det kom til å skje. Jeg må si jeg liker veldig godt at profilerte youtube folk ligger blant topp 10 på listen akkurat nå.

Tok ikke lange tiden før TotalBiscuit passerte PC Gamer, og han ligger nå på 3x så mange followers som dem.

Lenke til kommentar

Det har aldri vært umulig å følge med på alt det nye som kommer. Jeg har gjort det konstant. Det som har gjort det VANSKELIGERE, derimot, er at de satte forsiden til å alltid åpne med "Top Sellers"-tabben først, så hvis flere nye spill kom ut måtte du gå tilbake til forsiden og bytte tilbake til "New Releases"-tabben for hvert spill du ville sjekke ut.

Dette har de nå gjort forsiden enda verre for, med disse store "Your Queue" og "Curators"-seksjonene (som virkelig burde være valgfrie), bringer den viktigste delen av forsiden enda lenger ned på siden. Ikke bare det, men de har forandret "New releases"-tabben til "POPULAR New Releases", så egentlig er ikke informasjonen om hvilke nye spill som har blitt sluppet tilgjengelig på forsiden lenger I DET HELE TATT.

I det minste har de lagt til en knapp til en ny side som viser deg "All New Releases", som du kan gå tilbake til etter du har sjekket ut hvert enkelt spill, og ikke måtte klikke på noe ekstra for å se listen igjen.

 

Edit: Står faktisk i changeloggen: "Changed ‘New Releases’ to ‘Popular New Releases’ to filter out less popular titles and provide a more functional release list.". Mer funksjonelt enn å faktisk vise hva som er nytt? Jeg skjønner ikke den logikken. Hvem bestemmer hvilke nye titler som er populære? Og når det kommer til "Curators" ser jeg ikke hvordan det er til nytte for meg i det hele tatt. Det bare er til profilering for folk og grupper jeg ikke bryr meg om. "Algoritmer" som skal finne ut "hva du vil like" og foreslå spill til deg fungerer ikke i det hele tatt for meg. Å foreslå noen de mener jeg skal bry meg om meningene til er enda verre.

Endret av Efreeti
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For min egen del har jeg aldri brukt forsiden til å finne spill. Jeg finner/blir interessert i spill ved å se youtube videoer fra f.eks. Totalbiscuit, Northernlion og Force, eller leser ting på Gamer.no (selv om YT har blitt hovedkilden pr i dag, ett bilde sier mer enn 1000 ord, jeg får mer ut av en video med gameplay og kommentarer enn en lengre tekst. Har inntrykket av av at Joachim Froholt, hans smak passer min bra, ikke publiserer like mye som før, men det kan være meg som ikke har fulgt med bra nok ... ;) ), når jeg så har lyst på ett spill søker jeg det opp på Steam (eller GoG), og hvis prisen er akseptabel så blir det (stort sett) ett kjøp.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

 

Fy søren sørensen så mange bra spill som er på steam nå.

Endless Legend, Life is Feudal,Stronghold C 2.

The Loong Dark. Wasteland 2

 

Hadde ikke peiling at disse spillene var ute.

 

Et par av dem er vel early access....slikt får ikke en krone av meg mer ihvertfall.

 

Ja det er sant, eneste som virker lovende er The Loong Dark, siden de som lager det er veteraner.

Men jeg endte med og kjøpe Life is Feudal fordi det er ingen spill lik det.

Lenke til kommentar

Har så mange kuponger nå, to -25% for Pixel Piracy, to -25% for Heavy Bullets, og en -50% hver for Nidhogg, Payday 2, Hotline Miami, Cloud Chamber og i dag fikk jeg også en -50% for The Incredible Adventures of Van Helsing II Complete Pack. Eier allerede Hotline Miami, ellers er jeg bare interessert i Nidhogg, men jeg har sett mye av det og syntes det er ALT for dyrt selv med 50% avslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...