Gå til innhold

ANMELDELSE: Hyrule Warriors


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kost meg masse med spillet. Det er ikke noen dyp og grensesprengende opplevelse, men grei enkel morro, og finfint å kose seg i noen timer i slengen med et par pils og en god kompis i Co-op.

Alle spill trenger ikke å være final fantasy eller legend of zelda for å være underholdende. :)

Gameplayet er velfungerende om enn enkelt, og det er tilfredsstillende å meie ned horder av fiender.

Jeg forstår anmelder godt, men i den grad at brukere ikke klarer å lese 5/10 som helt midt på treet, men tolker det dit hen at "dette er helt forferdelig rævva" så føler jeg at score blir litt i laveste laget for min del. :)

 

Jeg vil også legge til at vanskelighetsgraden stiger en del utover i Adventure mode etter hvert som man prøver å gå for de bedre unlocks og våpen du finner der, og at våpen varianter og liknende man finner i denne modusen også bidrar litt til variasjonen.

 

Jeg hadde dog håpen på litt flere "arenaer" snarere enn bare scenarioer i adventure mode. :)

Endret av Dipso
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva med variasjon?

 

Flott at dere tok med at kvinner er godt representerte... Fy faen dette grinete kvinnemaset til mannhaterne Anita og Zoe har gått for langt.. Men sånn går det når alle mannfolk skal flokke seg rundt og hjelpe en kvinne i "nød"

Hva med variasjon? Jeg er på mange måter drittlei av å bare spille mannfolk hele tiden, fordi det er så få spill med kvinnfolk i hovedrollen.

 

Ikke for å gå off-topic, men hva mener du om Final Fantasy X-2? Alle de spillbare folkene der er kvinnfolk. Dette var også lenge før Anita og hun andre dama ble 'kjente'. Var det også galt? (si ja, si ja, si ja...) :p

Lenke til kommentar

Flott at dere tok med at kvinner er godt representerte... Fy faen dette grinete kvinnemaset til mannhaterne Anita og Zoe har gått for langt.. Men sånn går det når alle mannfolk skal flokke seg rundt og hjelpe en kvinne i "nød"

Er det noe som er grinete så er alle de smålige grinebiterne og kvinnehatende syterne som skal henge seg opp i all slags småting. Det er mange sprøe feminister, og ideologien deres er ganske virkelighetsfjern, men de har faktisk rett i at i en del sammenhenger så blir kvinner behandlet mye dårligere enn menn. (Det motsatte er også tilfelle.)

 

Jeg ser overhodet ikke det store problemet med at en feminist forteller hva hun syns om spillbransjen utifra sin ideologi. Er du uenig så kan du jo skrive noen tilsvar, på en sivilisert måte? Det er uansett ingen grunn til å frykte at de skal ødelegge spillverdenen for deg. Mario kommer ikke til å bli en transperson, Batman kommer ikke til å vie livet sitt til å sloss mot objektiviseringen, Link kommer til å fortsette med å redde Zelda, Geralt kommer til å fortsette å med erobringene sine og Prinsesse Peach kommer til å fortsette å være et tomt skall.

Lenke til kommentar

Drit og dra. De syter over at vi redder princess peach, og det synes folk er rettferdig Kritikk. Faen, på tide verden går under om folk ikke har bedre ting å gjøre enn å lage et helvete over sånne ting.

 

Merk, jeg snakker om spill og ikke alle verdens andre ting. Jeg vet godt at kvinner blir behandlet dårligere i arbeidssituasjoner og andre ting som tilhører virkeligheten, og det er ting jeg kan støtte.

Endret av Stormwolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser bare ikke det store problemet i denne type kritikk. Jeg kjenner ikke til disse sakene særlig godt men hen har vel ikke akkurat laget et helvete? Noen videoer på youtube og noen artikler er vel det det er snakk om. Jeg syns ikke det massive nett-hatet mot henne er proporsjonalt i det hele tatt?

 

Jeg så en av filmene hennes en gang og det var vel et par ting jeg var litt enig i og en god del ting jeg ikke var enig i. Men jeg skjønner ikke helt hva folk skriker sånn opp om, det var jo ganske så standard feministisk kritikk, bare rettet mot spill denne gangen. Gamere er så utrolig hårsåre. Om noen retter kritikk mot produkter de liker eller ikke er positive så friker de helt ut.

 

Merk: det beste\verste man kan gjøre mot folk som søker oppmerksomhet er å ignorere dem.

Endret av Gother-Bit
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting i mot å spille kvinnfolk, var ikke det jeg prøvde å poengtere. Det som irriterte meg var at det måtte påpekes på den måten. Det er bare pga den dritten som foregår nå.

Hehe, var strengt tatt et lite lurespørsmål. Da FFX-2 kom, var det svært mange som klagde over at vi måtte spille som kvinnfolk. Interessant nok er alle de spillbare folkene i FFXV menn, men det er det svært få som klager over. Synes bare det der er litt merkelig. Hvorfor klage over at man må spille som dame, men å måtte spille som mann går helt greit? :p

 

(men for øvrig må det jo nevnes at både FFX-2 og FFXV har spillbare folk basert på handlingen, så det er ikke noen kjønnskvotering eller kjønnsdiskriminering ute og går. Det blir jo mye av det samme som f.eks Expendables. Poenget med de filmene var å få så mange av de gamle actionheltene som mulig i en film, og at alle er menn er bare fordi vi hadde så få kvinnelige actionhelter på 80-tallet. Det nærmeste man kommer er vel Ripley. På samme vis får vi jo Expenabelles, med bare kvinnelige hovedpersoner. Dette fordi det er en motvekt til Expenables, og har ingenting med kjønnsdiskriminering å gjøre.) (og ja, det er en dame med i Expenables 3, men bare i en liten rolle, og hun er ikke akkurat kjent fra filmer.)

 

Er det noe som er grinete så er alle de smålige grinebiterne og kvinnehatende syterne som skal henge seg opp i all slags småting. Det er mange sprøe feminister, og ideologien deres er ganske virkelighetsfjern, men de har faktisk rett i at i en del sammenhenger så blir kvinner behandlet mye dårligere enn menn. (Det motsatte er også tilfelle.)

Når en feminist prøver å forklare hennes synspunkter på spill og spillindustrien, og sier det er alt for få kvinnelige hovedpersoner, kvinnfolk blir satt i dårlig osv spill osv ender vi opp med svært mye trakassering, utskjelling og så videre. Men hvor lenge har ikke menn gjort akkurat det samme? Da Anita Sarkeesian begynte med den serien sin fikk hun mye hat, selv drapstrusler. Alt fordi kvinnfolk "tar i fra oss menn hobbyen vår" og verre. Geezes. Mennsjåvnister er ikke det spor bedre enn feminister.

 

Og for den saks skyld er jeg mann selv, men jeg er helt enig i mye av det Sarkeesian sier. Kvinnfolk har aldri hatt en stor rolle i spill, og dessverre vil det ta lang, lang tid før de blir noe tilnærmet likeverdige med menn i spill. De er jo fremdeles flere lysår unna menn i actionfilmer og action-tegneserier, så hvordan skal de ha en sjanse til å bli likeverdige i et så nytt medie som spill?

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig, veldig enig med Stormwolf. Sykt at de dedikerer et helt avsnitt til pisset. Flaut at Gamer.no lar seg påvirke av den kvalmende idiotien.

Trodde bedre om dere, Gamer.no. Mistet litt respekt for dere, i dag. :(

 

Kvinnfolk blir kidnappet hele tiden. Menn nekter å bruke kart eller spørre om veien, og ender opp i feil slott

 

 

Herregud. Hadde en mann sagt noe lignende sexistisk piss til en kvinne, hadde flere tråddeltakere erklært sin øyeblikkelige fornærmelse, og en viss type menn, (som deg og Gother-Bit?), hadde polert de skinnende, hvite rustningene sine og tappert hoppet til hennes forsvar.

Det er faen meg skammelig.

 

---

 

Hva selve anmeldelsen angår, må jeg si meg vagt uenig, selv om jeg forstår synspunktet hans. Problemet virket ikke å være selve gameplay'et, så mye som at det var lite variasjon i oppdragene. Men man burde likevel finne ut om hvorvidt anmeldere av Warriors-spill faktisk liker Warriors-spill før man tillegger meningene deres et snev av verdi. De er jo nesten en sjanger i seg selv; så ellers blir det som å la FIFA anmeldes av en person som ikke liker fotball.

Endret av St1gar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Anmeldelsen er jeg nok enig i, dette spillet er ikke spesielt kompliserte greier. Som en person som aldri har rørt i et Dynasty Warriors-spill må jeg derimot si at jeg også er en av disse folka som er helt hekta på sjangeren. Den er dum og tilfredsstillende, som en god popcorn-film.

 

Veldig, veldig enig med Stormwolf. Sykt at de dedikerer et helt avsnitt til pisset. Flaut at Gamer.no lar seg påvirke av den kvalmende idiotien.

Gud bedre, har man ikke lov til å poengtere noe som helst lenger uten at folk skal mase om at "feministene vinner". Cia ser helt latterlig ut, det er faktisk noe man ikke unngår å legge merke til, og det er derfor man tar det med.

Lenke til kommentar

Faen så mye latterlig man skal lese. Gamere er og blir noen sytete klagekjerringer. Feministene ødelegger alt, verden burde heller gå under, man kan ikke si stygge ting om spillet jeg liker BUHUU!

 

Hva er dette for noe? En skikkelig mann tar heller og setter dama på plass og forteller hun akkurat hvorfor tar feil på en saklig men overbevisende måte (uten og komme med voldektstrusler og lignende.) Om du brenner for dette emnet så kan du jo ta å utfordre henne, spill inn en video eller skriv et innlegg. Men denne evinnelige sytingen som har blitt så vanlig er bare smålig og patetisk.

 

Når det gjelder anmeldelsen så har han helt rett. Det er fint med flere kvinnelige hovedpersoner i spill som faktisk gjør noe og ikke bare er passive nikkedukker. Men det er bra om disse spillfigurene kan være noenlunde troverdige eller interessante og ikke bare en stereotypisk action-girl eller "sex-bombe". Ikke at det er noe galt med å spille på sex eller såkalt "objektifisering" av kvinnekroppen. Jeg hadde ikke hatt noe imot mer prostituerte og andre kvinnelige spillfigurer som er lettkledde på en troverdig måte. Men flere interessante kvinnelige spillkarakterer er det ikke feil å etterlyse. Husk at dataspill er stadig voksende medium for barn og unge. Stadig flere jenter spiller dataspill, fortjener ikke de bedre? Det samme gjelder egentlig for menn, men det står litt bedre til der.

Endret av Gother-Bit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud. Hadde en mann sagt noe lignende sexistisk piss til en kvinne, hadde flere tråddeltakere erklært sin øyeblikkelige fornærmelse, og en viss type menn, (som deg og Gother-Bit?), hadde polert de skinnende, hvite rustningene sine og tappert hoppet til hennes forsvar.

 

Jeg tror du har smidd deg noen veldig tykke brilleglass. Verden ser helt forskjellig ut her ute. Jeg syns kommentaren hans var morsom og for meg virket det som om den sparket like mye til både menn og kvinner (eller stereotyper om disse.) Kvinner blir kidnappet hele tiden, og menn tør ikke\gidder ikke å spør om hjelp så de roter seg bort. Det er jo veldig bra sagt fordi det både er fakta og stereotyper på hva vi forventer av hvilke kjønn. Dessuten er det veldig morsomt å prøve å finne dypere meninger eller forklare verden utifra gamle platform-spill! Jeg skulle ønske det var en hel youtube kanal med vås av samme klasse.

 

Jeg tror ikke særlig mange andre enn de bitreste feministene og de bitreste anti-feministene klarer å blir provosert av en sånn vits. Isåfall er det på tide å kjøpe seg noen nye briller.

 

"White-knight" er forøvrig noe av det teiteste jeg hører. Når folk bruker det utrykket så tenker jeg automatisk at her har du noen som har kastet bort mesteparten av tida si på World of Warcraft og 4chan. Sikkert veldig forutinntatt av meg, men det er hva jeg tenker.

Endret av Gother-Bit
Lenke til kommentar

Jeg syns det var awesome jeg :)

Er jo ikke sånn som Zelda spillene, men du følte deg litt mer superior når det kom til små fiendene. Var så lette å ta :p Også har de brukt en del tid på å lage kule comboattacks med special skill :) Syns det var morro å sitte å kose seg med om man har gamingkompiser :)

 

Når man startet gamet så er det også automatisk i normal mode, og kan altså settes opp litt som gjøre at bossene blir en del vanskeligere å ta, og det blir vanskeligere å holde sin egen crypt.

Lenke til kommentar
"White-knight" er forøvrig noe av det teiteste jeg hører. Når folk bruker det utrykket så tenker jeg automatisk at her har du noen som har kastet bort mesteparten av tida si på World of Warcraft og 4chan. Sikkert veldig forutinntatt av meg, men det er hva jeg tenker.

 

 

Enig, "White-knight" har blitt et begrep som nesten automatisk diskvalifiserer hele innlegg for min del, da det nesten alltid er et "argument" som brukes på en dårlig måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...