Gå til innhold

TEST: Intel Core i5 4690K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Core i5 2500k for 1500,- for snart 3 år siden. Er det bare meg, eller har det skjedd skuffende lite på CPU-fronten i det siste? Blir ikke spesielt imponert, etter å ha googlet et par reviews der jeg kan sammenlikne Intel Core i5 4690K med min egen CPU.

Endret av Zitrus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Core i5 2500k for 1500,- for snart 3 år siden. Er det bare meg, eller har det skjedd skuffende lite på CPU-fronten i det siste? Blir ikke spesielt imponert, etter å ha googlet et par reviews der jeg kan sammenlikne Intel Core i5 4690K med min egen CPU.

 

Kjøpte akkurat samme prosessor, virkelig et godt kjøp :p

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte Core i5 2500k for 1500,- for snart 3 år siden. Er det bare meg, eller har det skjedd skuffende lite på CPU-fronten i det siste? Blir ikke spesielt imponert, etter å ha googlet et par reviews der jeg kan sammenlikne Intel Core i5 4690K med min egen CPU.

Kjøpte akkurat samme prosessor, virkelig et godt kjøp :p

 

 

Jeg og har i5 2500k, og har inntrykk av at det er mange som sitter på denne eller i7 2600k.

 

Min kjører med maks frekvens på 4.5Ghz, og det hadde vært interessant om 2500k/2600k var med i sammenligningen. Både som stock og overklokket. Slik testene er nå, er de mest relevant for folk som allerede har bestemt seg for å kjøpe nytt utstyr. De gir liten informasjon til de som lurer på om utstyret de allerede sitter på er utdatert, eller holder 1 eller flere generasjoner til.

Endret av BufferedWriter
Lenke til kommentar

Gevinsten med oppgradering fra f.eks 2500k/2600k er vel at man kommer over på et nytt HK med flere funksjoner.

Ja jøss, voldsom økning i funksjonalitet fra Z68:

Native USB3-kontroller på chipset, men de fleste Z68-kort har en helt kompetent USB3-kontroller.

6 stk 6GBPS-tilkoblinger på hovedkortet, siden de færreste har mer enn en SSD har dette null å si i praksis.

SATA Express og M.2-støtte, og det er jo så mange av dem på markedet.

PCIe 3.0 x8/x4/x4, relevant for de som kjører CFX eller SLI, PCIe 2.0 x16 er fortsatt nok for et enkelt kort.

 

Jeg ser at 4790k er noe raskere enn 2600k i praksis gitt skikkelig minne, men i mine øyne blir det for mange penger for en så liten ytelsesøkning.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Core i5 2500k for 1500,- for snart 3 år siden. Er det bare meg, eller har det skjedd skuffende lite på CPU-fronten i det siste? Blir ikke spesielt imponert, etter å ha googlet et par reviews der jeg kan sammenlikne Intel Core i5 4690K med min egen CPU.

 

Det er litt samme ståa mht HD og grafikk... min i5 2500K koster jo omtrent det samme som for 3 år siden ... Da jeg og kjøpte en 2GB HD til 500kr, og kjøpte 2 skjermkort for 1 år siden som jeg nå selger med fortjeneste ???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...